اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

اساتید در آموزش‌های مجازی به لحاظ مغز افزار حرفه‌ای‌تر‌ شده‌اند

رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره گفت: اساتید به لحاظ مغز افزار حرفه‌ای‌تر شده‌اند و توانسته‌اند خود را با نظام آموزش مجازی به‌روز کنند و محتواها را به سمت مجازی شدن ببرند.

اساتید در آموزش‌های مجازی به لحاظ مغز افزار حرفه‌ای‌تر‌ شده‌اند

یوسف خجیر رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره کیفت آموزش‌های مجازی، اظهار کرد: در حال حاضر دو ترم از برگزاری کلاس‌های مجازی گذشته و چالش‌های استفاده از سامانه آموزش مجازی، ظرفیت‌ سرورها، پهنای باند و ناتوانی در بحث سخت‌افزاری نسبت به اوایل خیلی کمتر شده است. 

وی افزود: وضعیت دانشگاه‌ها از لحاظ نرم‌افزاری نیز نسبت به 10 ماه گذشته بهتر شده است. در ابتدای راه و موج نخست کرونا، بسیاری از مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها برای آموزش‌‌ مجازی‌شان از پیام‌رسان‌های معمولی و ارتباطی مانند واتساپ، سروش، آی‌گپ و تلگرام استفاده می‌کردند، اما بعد از مدتی آموزش‌ها از طریق سامانه‌ها و ال‌ام‌اس‌ها برگزار شد که البته در این موارد نیز اشکالات و ضعف‌هایی وجود داشت. 

رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره اضافه کرد: آموزش مجازی هم خیلی وقت‌ها پاسخگوی نظام آموزشی کشور نبود و افزونه‌هایی از جمله حضور و غیاب و نظام ارزشیابی نداشت، حتی خیلی‌ها هم مبتنی بر محتواهای کتبی، فایل و پاورپوینت بود که خوشخبتانه چنین ارتقایی را طی 10 ماه در برگزاری آموزش‌های آنلاین دیدیم.

خجیر افزود: اساتید به لحاظ مغز افزار حرفه‌ای‌تر شده‌اند و توانسته‌اند خود را با نظام آموزش مجازی به روز کنند و محتواها را به سمت مجازی شدن ببرند؛ همچنین دانشجویان نیز مهارت استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌ها را پیدا کرده‌اند. 

وی گفت: دو کاربر اصلی مغزافزارها، استاد و دانشجو هستند که توانسته‌‌اند خود را ارتقاء دهند. دانشگاه‌ها هم در این وضعیت توانسته‌‌اند خودشان را به روز کنند. نظام پشتیبانی دانشگاهی روزهای اول از یک گسستگی و گنگی برخوردار بود اما در حال حاضر بعد از گذشت 10 ماه دانشگاه‌ها از لحاظ پشتیبانی نظام آموزش مجازی خیلی جلوتر از دوره قبل هستند. 

رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره افزود: بحث کلان‌تری در آ‌موزش مجازی داریم که ایجاد ظرفیت و زیرساخت از سوی دولت است. می‌توان گفت دولت و وزارت ارتباطات یک مقدار نسبت به ماه‌های نخست سال جلوتر هستند اما با شروع کلاس‌های آموزشی از لحاظ پشتیبانی فنی، پهنای باند و اختصاص دادن بخشی از اینترنت کشور به نظام آموزشی و رایگان کردن‌شان برای دانشجویان به قول‌شان عمل نکردند ولی به رایگان شدن سامانه‌های آموزشی داخلی و بومی به بحث هیأت علمی در استفاده از ظرفیت‌های پهنای باند کمک کردند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول