اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

حمایت آنکارا از طرحدوستلیک در منابع گازی خزر

آنکارا از توسعه مشترک میدان گازی در دریای خزر توسط عشق آباد و باکو حمایت کرد.

حمایت آنکارا از طرح

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، ترکیه از پروژه توسعه مشترک میدان نفت و گاز "دوستلیک" در دریای خزر توسط ترکمنستان و آذربایجان حمایت می‌کند.

این موضوع در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: ما از امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین آذربایجان و ترکمنستان در مورد اکتشاف و توسعه منابع هیدروکربنی در میدان دوستلیک در دریای خزر استقبال می‌کنیم.

آنکارا ابراز امیدواری کرد که این توافق موجب تقویت دوستی بین دو کشور بوده و به نفع ملت برادر آذربایجان و ترکمنستان و رونق و ثبات منطقه می‌شود.

 وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه اش بیان کرد: ما امیدواریم که این توافق نامه راه را برای پروژه‌هایی که امنیت انرژی ترکیه و اروپا را افزایش می‌دهند، هموار سازد.

آنکارا از واسطه‌های اجرای پروژه خروج گاز طبیعی ترکمنستان از طریق دریای خزر و کریدور گاز جنوبی به بازارهای انرژی ترکیه و اروپا است.

بسیاری از کارشناسان، بر این باورند که توسعه میدان نفت و گاز دوستلیک در خزر توسط  ترکمن و آذربایجان اولین گام در اتصال منابع گازی ترکمن به کریدور گاز جنوبی خواهد بود.

ترکمنستان پس از روسیه ، ایران و قطر از نظر ذخیره گاز در رتبه چهارم جهان قرار دارد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول