اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

آغاز اولین پروژه طرح آجر به آجر استان همدان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: نخستین خشت‌گذاری پویش «آجر به آجر» در روستای قره‌دای شهرستان فامنین انجام شد.

آغاز اولین پروژه طرح

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدحسین مرادی پیش از ظهر امروز در آئین خشت‌گذاری آموزشگاه دو کلاسه روستای قره‌دای شهرستان فامنین اظهار کرد: هر چه به آموزش و پرورش توجه کنیم و نیازهای آن را دریابیم پیشرفت جامعه را تضمین کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه همدان با ۸۸۰ خیر مدرسه ساز به عنوان یکی از  استان‌های برتر کشور  شناخته شده است گفت: خوشبختانه خیرین نیک‌اندیش استان، ما را در امر مدرسه‌سازی بسیار کمک کرده‌اند که قدردان زحمات هستیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان به پویش ملی" آجر به آجر" و "من مادرم، بچه‌های ایران فرزندان من" اشاره کرد و افزود: خدا را شاکریم که قرعه به نام آموزشگاه روستای قره دای افتاد و مقدر شد به عنوان نخستین مدرسه در طرح خشت گذاری انتخاب شود.

وی با تاکید به اینکه قدر خشت به خشت این مدرسه را باید دانست و این خشت‌ها با پویش مردم و خیرین و خصوصا خانواده زنده یاد فاطمه محمد خان بنا شده است گفت: امروز این پویش ملی به نام "من مادرم، بچه‌های ایران فرزندان من " با هدف ساخت مدرسه برای فرزندان این سرزمین درحال برگزاری است و ما بسیار خرسندیم.

مرادی با بیان اینکه آموزشگاه روستای «قره‌دای» قابل استفاده نبود و قرار بود بازسازی آن در در اداره کل نوسازی مطرح شود خاطرنشان کرد: با ایجاد پویش طرح "آجر به آجر" به عنوان اولین  آموزشگاه این طرح قرار گرفت تا ساخت آموزشگاهی دوکلاسه با مساحت زیربنایی ۱۴۶ مترمربع و اعتباری معادل ۶۰۰ میلیون تومان ساخته شود.

وی یادآور شد: ۳۰ درصد هزینه ساخت آن از محل اعتبارات طرح "آجر به آجر" و خانواده زنده یاد محمد خان و مابقی از محل اعتبارات ملی خیری اداره کل نوسازی مدارس استان همدان، درزمینی به مساحت دو هزار متر مربع ساخته می‌شود.

مدیر تامین و تجهیز مدارس استان همدان نیز اظهار کرد: با بهره‌بردای از این آموزشگاه ۲۰ دانش‌آموز  روستای قره دای  از فضای آموزشی مناسب برخوردار می‌شوند که امید می رود هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: پویش ملی "آجر به آجر" از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با هدف «نهادینه سازی فرهنگ فعالیت خیرین مدرسه ساز» اجرایی شد که مورد استقبال مردم استان قرار گرفت و خوشبختانه خیرین زیادی در این طرح مشارکت کردند.

این مسوول با اشاره به کمک یکصد میلیون تومانی خانواده زنده یاد فاطمه محمدخان برای احداث این مدرسه که به عنوان نماد باقیات الصالحات، برای روح آن مرحومه علو درجات را مسئلت نمود.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول