اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

طرح شهید سلیمانی با قوت ادامه دارد/تشکیل ۱۹۹۴ تیم تخصصی

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: حرکت جهشی که به واسطه طرح شهید سلیمانی برای مقابله جدی با بیماری کرونا در حال انجام است باید با قوت و سرعت ادامه‌دار باشد و خوشبختانه امروز ایران اسلامی بار دیگر با ارائه این طرح توانست یک الگوی موفق کارآمد و عملیاتی به جهان ارائه کند.

طرح شهید سلیمانی با قوت ادامه دارد/تشکیل ۱۹۹۴ تیم تخصصی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار محسن کریمی ظهر امروز در نشست تخصصی بررسی دستاوردهای طرح جهادی و سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی در ویدئو کنفرانس با فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی به همت بسیجیان و شبکه بهداشت و درمان در حال اجرا است و خوشبختانه امروز این طرح با موفقیت‌ها و دستاوردهای بسیار چشمگیری روبه‌رو شده که قابل تقدیر است.

وی افزود: بهترین راهکاری که توانست بیماری منحوس کرونا را از اوج بیندازد و زمین‌گیر کند طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی بود که همه نیروهای نقش‌آفرین با روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری در این طرح به میدان آمدند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: به برکت نام مبارک شهید سلیمانی و همت‌های همه نیروها خصوصاً کادر درمان مجاهد و بسیجیان فداکار شاهد موفقیت ۱۰۰ درصدی طرح هستیم؛ این طرح با استقبال بسیار گسترده‌ای توسط مردم روبه‌رو شد و بسیج مردمی را به معنای واقعی پای کار آورد.

کریمی ادامه داد: به‌واسطه همه مجاهدت‌هایی که انجام شده شاهد کاهش چشمگیر مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا هستیم و البته این آمارهای کاهش نباید انگیزه ما را برای ادامه طرح کاهش دهد چراکه اقدامات باید همچنان تا ریشه‌کنی کامل ادامه‌دار باشند.

وی اضافه کرد: در طی این چند ماه شیوع بیماری تحقیقات به‌خوبی نشان داده که کاهش شیوع و قطع زنجیره بیماری تنها با تلاش گسترده و رعایت دستورالعمل‌ها محقق خواهد شد و لذا هم تلاش‌ها و هم رعایت پروتکل‌ها باید با قوت و جدیت ادامه‌دار باشد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: انگیزه‌بخشی به کادر درمان و بسیجیان برای ادامه با قوت طرح شهید سلیمانی یک ضرورت محسوب می‌شود که باید مورد توجه باشد چراکه در طی این مدت خالصانه پای کار آمدند و لذا انگیزه بخشی و تقویت روحیه‌های جهادی این عزیزان لازم است که باید در ابعاد مختلف پیگیری و دنبال شود.

کریمی گفت: حرکت جهشی که به‌واسطه طرح شهید سلیمانی برای مقابله جدی با بیماری کرونا در حال انجام است باید با قوت و سرعت ادامه‌دار باشد و خوشبختانه امروز ایران اسلامی بار دیگر با ارائه طرح شهید سلیمانی توانست یک الگوی موفق کارآمد و عملیاتی به جهان ارائه کند.

وی یادآور شد: اجرای طرح شهید سلیمانی علاوه بر اینکه یک تجربه گران‌سنگ در کارنامه درخشان بسیج به ثبت رساند بار دیگر کارآمدی و راهگشا بودن تفکر بسیج در شرایط مختلف را به اثبات رساند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: طرح شهید سلیمانی پیامدهای بسیار خوبی به همراه داشت و امروز آثار، برکات و دستاوردهای این طرح به‌وضوح قابل مشاهده است و لذا می‌طلبد روی دستاوردهای این طرح در ابعاد مختلف بیشتر کار شود و رسانه‌ها در این خصوص باید بیشتر نقش‌آفرینی کنند.

 

کریمی تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات تحقیقاتی هم از نظر پیشرفت و هم کیفیت برای تهیه واکسن مؤثر کرونا توسط دانشمندان و جوانان با غیرت ایرانی قابل تقدیر است و جوانان ایرانی بار دیگر روحیه خودباوری را به رخ دنیا کشاندند.

وی افزود: دشمنان برای ضربه زدن به روحیه خودباوری جوانان و تضعیف اراده‌های آنها از هر شگرد و توطئه‌ای استفاده می‌کنند که در طی این مدت هم دشمن برای خرید واکسن خارجی که غیرقابل اطمینان و اعتماد بودن آنها هم از نظر عقلی و هم از نظر علمی ثابت شده قابل مشاهده بود که خوشبختانه با بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری و هوشیاری ملت ایران بار دیگر با شکست سنگین مواجه شدند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: تلاش جوانان با غیرت ایرانی برای ساخت واکس مؤثر کرونا قطعاً ادامه‌دار خواهد بود و همانند سایر پیشرفت‌های دیگری که در عرصه‌های مختلف به ثبت رسیده ماندگار خواهد شد و برگ زرینی در تاریخ به ثبت خواهد رساند.

کریمی اظهار داشت: امروز خوشبختانه به برکت فرهنگ دینی که در کشور وجود دارد جریان انفاق، همدلی و کمک مؤمنانه خوبی در کشور جاری شده و این در سایه اتحاد و وحدت ملی به دست آمده و باید روز به روز تقویت شود و البته قدر آن را نیز بدانیم.

تشکیل ۱۹۹۴ تیم تخصصی

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: خوشبختانه این روزها روحیه جهادی و ایثارگری شهید سلیمانی به الگویی کارآمد برای مقابله جدی با بیماری کرونا تبدیل شده و امروز یک انسجام و بسیج عمومی در سطح استان در قالب طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی قابل مشاهده است.

محمد گودرزی اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی با جهاد همه‌جانبه و بسیج عمومی مردم برای سلامت و کاهش آسیب‌های کرونا شرایط را کاملاً تغییر داد و این طرح که با محوریت روحیه بسیجی در حال انجام است بار دیگر تفکر نجات‌بخش بسیج را به اثبات رساند.

وی افزود: طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی بار دیگر پویایی و نشاط بسیج را به رخ کشاند و همان‌گونه که بسیج در طول سال‌های انقلاب صحنه‌های به‌یادماندنی را به یادگار گذاشته در این طرح نیز بار دیگر این حماسه خلق شد.

 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: در استان مرکزی با سازمان‌دهی‌هایی که انجام شد طرح شهید سلیمانی از روزهای ابتدای شروع با محوریت بسیجیان و شبکه بهداشت در سطح استان عملیاتی شد که بیش از ۱ هزار و ۹۹۴ تیم تخصصی تشکیل که شامل ۷۵۰ تیم رصد و شناسایی، ۶۰۶ تیم حمایتی، ۱۳۴ تیم مراقبتی و ۵۰۴ تیم نظارتی هستند.

گودرزی ادامه داد: در کمیته‌های تخصصی طرح شهید سلیمانی بیش از ۵ هزار و یک‌صد نفر آموزش تخصصی دیدند که در قالب‌های مختلف به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۶۸ پزشک متخصص، ۲۱۹ گروه پرستاری، ۱۰۵ همراه بیمار، ۶۵ نیرو برای تغسیل و تدفین اموات و ۲۶۴ نیروی خدماتی که عمدتاً از بسیجیان و طلاب هستند در طرح شهید سلیمانی به‌کارگیری شده‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۴ هزار نفر از خانواده‌های استان در قالب طرح شهید سلیمانی آموزش دیدند که ۵ هزار و ۳۴۵ مورد مشاوره تلفنی و ۱ هزار و ۷۵۰ مورد پیگیری درب منزل نیز انجام شده است.

گودرزی گفت: همچنین بسیجیان در قالب طرح شهید سلیمانی طرح نظارت بر اماکن و اصناف را با قوت در حال انجام هستند که تاکنون بیش از ۱۵ هزار واحد صنفی مورد رصد و نظارت قرار گرفته‌اند.

وی یادآور شد: در خصوص اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای که در قالب طرح شهید سلیمانی انجام شده جا دارد از کلیه رسانه‌ها، فعالین خودجوش فرهنگی و خصوصاً رسانه ملی و شبکه آفتاب که دلسوزانه در طی این مدت برای آگاهی بخشی مردم زحمت کشیدند تقدیر و تشکر کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان داشت: رسانه‌ها نقش ارزنده و تعیین‌کننده‌ای برای آگاهی بخشی به‌موقع داشتند و نقش بسیار اثرگذاری برای طنین‌انداز شدن فرهنگ مقابله، پیشگیری، درمان، انفاق و کمک مؤمنانه ایفا کردند که البته این اقدامات باید ادامه ‌داشته باشد.

گودرزی ادامه داد: امروز طرح شهید سلیمانی موفقیت‌ها و دستاوردهای بسیار چشمگیری به دست آورده که رسانه‌ها باید برای تبیین و نمایش دستاوردهای این طرح بیشتر تلاش کنند.

اعزام ۳۵ تیم تخصصی به مناطق محروم

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: خوشبختانه با اجرایی شدن طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی که با محوریت پای کار آوردن همه ظرفیت مردمی و توانمندی‌های نیروهای جوان و متخصص بود امروز در مهار و قطع زنجیره بیماری کرونا موفقیت چشمگیری به دست آمده است.

محمدتقی امینی اظهار کرد: محوریت طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی قرار گرفتن روحیه جهادی در کنار اقدامات علمی و کارشناسی بود و طرح شهید سلیمانی حماسه‌ای در کشور رقم زد که ماندگار شد.

 

وی افزود: روحیه ایثارگری و از خودگذشتگی در دوران بیماری کرونا نمود عملیاتی به خود پیدا کرد که بسیجیان، کادر درمان، مدافعان سلامت و همه نقش‌آفرینان این روحیه را از فرهنگ دفاع مقدس گرفته‌اند که قابل تقدیر است.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان داشت: امروز همه آن چیزی که با عنوان موفقیت در مهار کرونا در کشور و استان شاهد هستیم برگرفته از عنایت‌های ویژه خداوند، توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) به ملت ایران و هدایت‌های مقام معظم رهبری است که باید خدا را بیش از هر زمانی بابت این نعمات بزرگ شکرگزار باشیم.

امینی ادامه داد: امروز به دلیل موفقیت‌های چشمگیر و مهار بیماری باید جلوی عادی انگاری‌ها گرفته شود چراکه در ایام پایانی سال با توجه به شرایط آخر سال اگر دستورالعمل‌ها نادیده گرفته شود قطعاً آسیب خواهد زد و کنترل را دوباره خارج می‌کند لذا توجه به دستورالعمل‌ها یک اصل مهم است که در ابعاد مختلف باید انجام شود.

انجام ۶۸۰۰ تست سریع تشخیص کرونا

وی اضافه کرد: در قالب طرح شهید سلیمانی در سطح استان خدمات بسیار گسترده‌ای به مردم ارائه شده که قابل تقدیر است که اعزام ۳۵ تیم تخصصی در قالب تیم‌های شهید رهنمون به مناطق محروم و ارائه خدمات درمانی و پزشکی به‌صورت رایگان یکی از آن خدمات مهم است.

 

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم دیگر انجام تست‌های سریع رپیتست بود که بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ تست انجام شد که ۶۶۱ مورد آن مثبت بود که برای انجام این تست بیش از ۹۰ نفر از بسیجیان و پرستاران آموزش تخصصی دیدند.

امینی بیان داشت: خوشبختانه اقدامات قابل تقدیری در حوزه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی توسط رسانه‌ها و فعالین فضای مجازی انجام گرفت که قابل تقدیر است و این اطلاع‌رسانی‌ها همچنان باید ادامه‌دار باشد تا عادی انگاری صورت نگیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول