اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

توقف همکاری فرودگاه بغداد با شرکت انگلیسی «سیرکو»

شورای اداری فرودگاه بغداد در پی ثبت تخلفات متعدد از سوی شرکت انگلیسی «سیرکو»، پایان همکاری با این شرکت را اعلام و یک شرکت عراقی را جایگزین آن کرد.

توقف همکاری فرودگاه بغداد با شرکت انگلیسی «سیرکو»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شورای اداری فرودگاه بغداد طی تصمیمی، همکاری با شرکت بریتانیایی «سیرکو» را متوقف کرد و به جای آن با یک شرکت عراقی متخصص در ارائه خدمات در فرودگاه‌ها، قرارداد امضا کرد.

پایگاه خبری شبکه العهد، با انتشار اسنادی از این تصمیم شورای اداری فرودگاه بغداد خبر داد که در ادامه می‌آید.

 

«حسن کریم الکعبی» معاون اول رئیس پارلمان عراق چند روز پیش اعلام کرده بود که باید هر چه سریع‌تر در خصوص تخلفات این شرکت انگلیسی در زمینه خدمات هوانوردی در عراق تحقیق شود.

وی افزود: پارلمان عراق و کمیسیون خدمات آن، موضوع شرکت «سیرکو» انگلیس را بررسی کرده است. ما شاهد برخی تخلفات از سوی این شرکت و مأموریت‌های محوله به آن بوده‌ایم.

الکعبی با اشاره به تخلفات شرکت سیرکو در فرودگاه بغداد بر ضرورت انجام تحقیقات فوری در خصوص آن از سوی هیأت شفاف‌سازی تاکید کرد.

چندی پیش رسانه‌های عراقی، یک گزارش «فوق‌محرمانه» کمیته حقیقت‌یاب این کشور درباره ترور فرماندهان پیروزی بر داعش منتشر کردند. این کمیته در تاریخ هشتم ژانویه (‍ پنج روز پس از حمله تروریستی جاده فرودگاه بغداد) به دستور «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر وقت عراق به ریاست «یاسین الیاسری» وزیر کشور وقت تشکیل شد. عدم تمدید قرارداد با شرکت‌های انگلیسی جی فور اس و  سیرکو از جمله پیشنهادهای کمیته مذکور برای جلوگیری از تکرار حملات تروریستی مشابه بود. 

آمریکا سال گذشته در اقدامی تروریستی سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی را به همراه نیروهای همراه آن دو در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد و به شهادت رساند. پارلمان عراق در واکنش به این اقدام، طرح اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را به تصویب رساند. تحقیقات صورت گرفته در خصوص این حمله تروریستی، وجود رد پای این دو شرکت انگلیسی در ترور فرماندهان پیروزی بر داعش را تایید می‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول