اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

ساخت موسیقی «طرلان»/ بنگلادش به «جنایت بی‌دقت» جایزه داد

مراحل صداگذاری و آهنگسازی فیلم سینمایی «طرلان»با موضوع خرافات در روستا به پایان رسید.

ساخت موسیقی «طرلان»/ بنگلادش به «جنایت بی‌دقت» جایزه داد

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس خبرگزاری فارس، پس از پایان تدوین فیلم سینمایی «طرلان»، وحید علیپور ساخت موسیقی و آهنگسازی فیلم را آغاز کرد. همچنین لیلا پورموسوی بعنوان دستیار آهنگساز، دانیال جورابچی، محمدحسین غریبی، عادل اصغرزاد، وحید علی‌پور و هیوا کُرد نوازندگان موسیقی فیلم هستند.

«طرلان» که اولین تجربه سینمایی سیدمحمد حسینی محسوب می شود از اوایل تیرماه در اطراف شهرستان هیر استان اردبیل آغاز شد و روایتگر پسری به نام طرلان است که در جریان اتفاقات و رویدادهایی معمول زندگی با واکنش‌ها و باورها و در برخی موارد خرافه‌‌های مردم روستا درگیر می شود.

امید نیک‌بین صدابرداری موزیک را در استودیو شهر صدای پارسیان و امین طالعی میکس و مسترینگ  آن را به پایان رسانده است و فرهاد زندی و مجید کاظمی مرحله نهایی صداگذاری  فیلم را بر عهده دارند .

شبنم قلی‌خانی، اتابک نادری، داور فرمانی، فریبا مهرزاد، محمدرضا خدایی، جلال محمدلو، ضیغم اسماعیلی، یاشار نادری، مهدی شیری، ایلیا نوریان، امیررضا رحیمی‌نسب و محمد فرجی بازیگران این فیلم هستند. پخش بین‌المللی فیلم سینمایی طرلان به عهده یک دفتر پخش بین‌المللی سوئدی است.

 

 

* جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره داکا به «جنایت بی‌دقت» رسید

جایزه بهترین فیلمنامه نوزدهمین جشنواره داکا در بنگلادش به فیلم سینمایی «جنایت بی‌دقت» به کارگردانی شهرام مکری رسید.

نسیم احمدپور و شهرام مکری که نویسندگی فیلمنامه را بر عهده دارند، این جایزه را در بخش رقابتی جشنواره، دریافت کردند. ۲ فیلم «ناگهان درخت» و «کشتارگاه» دیگر آثار ایرانی حاضر در این جشنواره بودند.

احمدپور و مکری در این دوره از جشنواره حضور نداشتند و به صورت مجازی در اختتامیه آن شرکت کردند. این فیلم به تهیه‌کنندگی نگار اسکندرفر محصول موسسه فرهنگی هنری کارنامه است و پخش جهانی آن را نسرین میرشب در کمپانی «دریم لب» بر عهده دارد.

«جنایت بی‌دقت» چند ماهی است که در انتظار دریافت مجوز نمایش در ایران است و پخش داخلی آن را شرکت نمایش گستران در اختیار دارد. این فیلم تاکنون در فستیوال‌های بین‌المللی ونیز، ویناله، شیکاگو، ‌مد فیلم، شارجه، توکیوفیلمکس حضور داشته و برای اکران آن در اروپا توسط پخش‌کننده بین‌المللی برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

جایزه جشنواره داکا دومین جایزه فیلمنامه‌نویسی «جنایت بی‌دقت» پس از جایزه منتقدان جشنواره ونیز است.

این فیلم مضمونی مرتبط با سینما دارد و درباره تماشاگرانی است که قبل از شروع اکران فیلمی درباره آن حرف می‌زنند و با شروع نمایش بر پرده سینما، ماجرا شکل جدیدی به خود می‌گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول