اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

واشنگتن «راهبرد جدید» در قبال کره شمالی اتخاذ می‌کند

سخنگوی کاخ سفید با این ادعا که برنامه تسلیحات اتمی کره شمالی تهدیدی جدی برای آمریکا و متحدانش است، گفت واشنگتن در حال تدوین راهبردی جدید برای مقابله با آن است.

واشنگتن «راهبرد جدید» در قبال کره شمالی اتخاذ می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کاخ سفید اعلام کرد دولت جو بایدن در نظر دارد «راهبردی جدید» را در قبال کره شمالی در پیش بگیرد و به بررسی سیاست خود در مشورت نزدیک با متحدان نزدیکش مانند کره جنوبی و ژاپن بپردازد.

به گزارش رسانه «کی‌بی‌اس» کره جنوبی، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در این خصوص گفت: بدون تردید نظر رئیس‌جمهور این است که موشک بالستیک اتمی کره شمالی و سایر فعالیت‌های مربوط به گسترش تسلیحات اتمی تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است و رژیم منع گسترش تسلیحات اتمی را تضعیف می‌کند.

وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره سیاست هند-اقیانوس آرام دولت جدید آمریکا، گفت ایالات متحده منافع حیاتی در ایجاد بازدارندگی در مقابل کره شمالی دارد و راهبردی جدید را برای حفظ امنیت مردم آمریکا و متحدان خود اتخاذ خواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید افزود: این رویکرد با بازبینی دقیق سیاست در قبال وضعیت کنونی کره شمالی، در رایزنی نزدیک با کره جنوبی، ژاپن و سایر متحدان درباره گزینه‌های فشار موجود و احتمال هر دیپلماسی در آینده، انجام می‌شود.

ساکی همچنین گفت آمریکا مانند گذشته با متحدان خود در منطقه کار خواهد کرد تا مسیر رو به جلو را تعیین و در زمینه بازدارندگی همکاری کند.

بنابر این گزارش، صحبت‌های سخنگوی کاخ سفید با اظهارات «آنتونی بلینکن» گزینه پیشنهادی بایدن برای وزارت خارجه آمریکا همخوانی دارد که روز سه‌شنبه در جلسه تایید سنا گفته بود دولت جدید برای بازبینی «کل رویکرد و سیاست در قبال کره شمالی» برنامه‌ریزی کرده و گزینه‌های آن را برای افزایش فشار بر پیونگ‌یانگ به منظور بازگرداندن آن به میز مذاکره در نظر دارد.

 بایدن هم در ماه اکتبر در مقاله‌ای گفته بود که قصد دارد با مشارکت در یک دیپلماسی اصولی کره شمالی را به سمت خلع سلاح اتمی ببرد.

روز جمعه یک افسر ارشد اطلاعاتی آمریکا ویژه امور کره شمالی مدعی شد با وجودی که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرده  به دنبال راه‌هایی برای بازگرداندن کره شمالی به مذاکرات است، اما این کشور ابزار دیپلماسی را فقط به عنوان وسیله‌ای برای پیشبرد توسعه سلاح‌های اتمی خود می‌داند.

«مون جائه‌این» رئیس‌جمهور کره جنوبی در روزهای گذشته جو بایدن باید مذاکرات با پیونگ‌یانگ را از سر بگیرد تا "پیشرفتی" را که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق این کشور در دیدارها با «کیم جونگ‌اون» رئیس کره شمالی به دست آورده بود، تقویت کند. مون که پیشتر هم پیشنهاد داده بود بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن میانجی‌گری کند، گفت او به دنبال سریعترین فرصتی است که بتواند موضوع کره شمالی را به اولویت سیاست خارجی دولت بایدن تبدیل کند.

به نوشته رویترز، مون درباره مسئله رزمایش‌های نظامی مشترک کره جنوبی با آمریکا که مدت‌هاست مورد محکومیت پیونگ‌یانگ به عنوان «تمرین برای جنگ» قرار گرفته نیز گفت این موضوع را نیز می‌توان در صورت احیای نشست‌های گفت‌وگوهای نظامی درون کره‌ای مورد بحث قرار داد.

این در حالی است که کره شمالی در رژه نظامی اخیر از یک موشک بالیستیک با قابلیت شلیک از زیردریایی رونمایی کرد. پیش از آن نیز، کیم جونگ اون گفته بود فعالیت‌های کشورش باید بر غلبه و به زانو درآوردن آمریکا متمرکز باشد. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول