اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

به کمک تجهیزات ایران‌ساخت؛ کیفیت و کارایی تجهیزات احتراق افزایش می‌یابد

یک شرکت فناور فعال در حوزه بهینه‌سازی انرژی تولیدات احتراق را به کمک تجهیزات ایران‌ساخت سنجش و میزان آلاینده‌ها را کاهش می‌دهد.

به کمک تجهیزات ایران‌ساخت؛ کیفیت و کارایی تجهیزات احتراق افزایش می‌یابد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بخش قابل توجهی از آسیب‌های زیست‌محیطی ناشی از آلاینده‌های هوا است. آلاینده‌هایی که منشا و ریشه‌های گوناگونی دارند. از موتورخانه‌ها تا خودروهای سنگین هریک سهمی در تیره‌تر کردن آسمان دارند و ریه‌های جامعه را از عناصر سمی و مخرب پر می‌کنند.

اما راه‌کارهایی نیز برای این معضل به میدان آمده است. تجهیزات احتراق و تولیدکننده شعله، خود سهمی بزرگ در آلایندگی و خطرات زیست‌محیطی دارند و ارائه راه‌کارها، تجهیزات و روش‌هایی برای بهینه‌سازی، تست و اندازه‌گیری میزان آلایندگی تجهیزات احتراقی می‌تواند به کاهش آلاینده‌ها و سلامت هوا کمک کند.

بر همین اساس است که بهینه‌سازان صنعت تجهیزات، یک شرکت فناور فعال در زمینه سوخت، احتراق و تجهیزات حرارتی خانگی و صنعتی مهم‌ترین محور فعالیت‌هایش را بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش میزان آلاینده‌های ناشی از عملکرد تجهیزات احتراق قرار داده است.

سهیلا خوشنویسان مدیر مجموعه فناور و آزمایشگاهی بهینه‌سازان صنعتی تاسیسات، سنجش گازهای آلاینده موتورخانه‌ها و ارائه راه‌کارهای کاهش این آلایندگی را یکی از فعالیت‌ها برای سلامت محیط زیست دانست و گفت: بخش قابل توجهی از آلاینده‌ها از طریق موتورخانه‌ها در هوا منتشر می‌شود و تنظیم دقیق مشعل و بهینه سازی احتراق مطابق با استانداردها به کاهش این آلایندگی کمک می‌کند. این کار با کمک دستگاه آنالیز دود و انجام می‌دهیم که مهم‌ترین دستاورد این کار، کاهش مصرف سوخت به میزان حداقل ۱۵ درصد و کاهش گازهای آلاینده بهویژه مونواکسید کربن به میزان ۹۵ درصد است.

کمک به کاهش آلاینده‌های صنعتی و خانگی

این فعال فناور با اشاره به برخورداری از تجهیزات فناور مشعل، دیگ، رادیاتور و گرمکن‌های صنعتی، عنوان کرد: تجهیزات اشتعالی مانند مشعل‌های گازوئیل سوز دمنده‌دار، دیگ‌های مخصوص گرمایش مرکزی و آب گرم مصرفی جزو تجهیزاتی هستند که با اندازه‌گیری و ارائه راهکارهای کاهش میزان آلایندگی‌شان می‌توان انتظار داشت آلودگی هوا کاهش یابد.

مدیر مجموعه آزمایشگاهی بهینه‌سازان صنعت تاسیسات، با اشاره به انجام ده‌ها پروژه در حوزه کیفیت‌سنجی و ارزیابی صنایع گفت: از مهم‌ترین این پروژه‌های فناورانه می‌توان به  مشاوره ممیزی فنی انرژی برای آماده سازی برای دریافت گواهینامه سیستم مدیریت انرژی رح آزمایشی بهینه‌سازی و افزایش کارایی موتورخانه‌های اداری و مسکونی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله این‌طرح‌ها است.

خوشنویسان با بیان این‌که کاهش میزان آلاینده‌های تجهیزات انرژی‌بر و احتراقی می‌تواند تا 34 درصد از میزان آلاینده‌های محیطی بکاهد ادامه داد: برای اجرای طرح آزمایشی ارتقای کارایی موتورخانه‌های ۲۰۰ ساختمان در شهر تهران با کمک تجهیزات دانش‌بنیان ایران‌ساخت توانستیم محصولات و خدمات خود را در مسیر کاهش آلاینده‌ها هوا به کار ببندیم.

وی با بیان این‌که ساخت، راه اندازی و نظارت بر ساخت آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، استاندارد و محیط زیست یکی دیگر از خدمات شرکت بهینه سازان صنعت تاسیسات است، ادامه داد: تجهیزات گوناگونی در زمینه سنجش و ارزیابی مشعل، دیگ، گرمکن‌های صنعتی، مشعل های تابشی توسط شرکت بهینه‌سازان صنعت تاسیسات راه اندازی و به بهره برداری رسیده است. این محصولات توانسته‌ ضمن کاهش خروج ارز از کشور به واسطه مسیر هزینه‌بر و دشوار آزمایش‌ها امکان انجام ارزیابی‌ها برای رسیدن به استانداردهای ملی و بین‌المللی را با خدمات داخل کشور فراهم کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول