اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

حسابداری آنلاین چیست؟ با 6 مزیت اصلی حسابداری آنلاین آشنا شوید!!

دنیای دیجیتال به دنبال فشرده و ساده کردن تمامی ابزارها و تجهیزات کاربردی است. گوشی هوشمند از ساده ترین تکنولوژی های دنیای مدرن است و به گونه ای در زندگی روزمره انسان ها خزیده است که می توان ادعا کرد به یک ضرورت زندگی تبدیل شده است.

حسابداری آنلاین چیست؟ با 6 مزیت اصلی حسابداری آنلاین آشنا شوید!!

سوالی که در دنیای پیشرفته امروز پیش می‌آید این است که سهم جامعه حسابداری از پیشرفت و گسترش تکنولوژی های جدید در چه حدی است؟ آیا می‌توان ثبت داده‌ها و جریان‌های مالی یک کسب وکار متوسط را به کمک گوشی‌های هوشمند و یا سیستم های تحت وب انجام داد؟

حسابداری آنلاین چیست؟

تا به حال فکر کرده‌اید زمان استفاده از اینترنت بانک و انجام راحت امور بانکی از چه تکنولوژی استفاده می‌کنید؟ چه طور می توان کارهای مهم مالی را در خانه و از طریق یک گوشی انجام داد؟

تکنولوژی که انجام این دست امور را این چنین ساده کرده است، راهکار ابری نام دارد.

راهکار ابری یک تکنولوژی با کارایی بسیار بالا است که باعث می‌شود افراد در هر زمان و هر مکانی و حتی از طریق هر دستگاه موبایل، تبلت و یا لپ تاپ به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. به بیان دیگر، به واسطه راهکار ابری محدودیت های زمانی و مکانی و همچنین وابستگی به یک سیستم خاص از بین رفته است. در واقع تکنولوژی ابری در پاسخ به نیاز جامعه امروز یعنی دسترسی سریع و راحت و همیشگی ارائه شده است.

حسابداری آنلاین که آن را به عنوان حسابداری اینترنتی یا حسابداری ابری نیز می‌شناسند، رویکرد جدیدی است که با استفاده از آن میتوانید از طریق اینترنت و نرم افزار، از راه دور به تمام اطلاعات مالی خود دسترسی داشته باشید و فعالیت های حسابداری واحد تجاری خود را مدیریت کنید.

و به این دلیل که تمام این امور در فضای آنلاین (ابری) صورت می گیرد دیگر نیازی به نصب نرم افزار بر روی کامپیوتر نیست و میتوانید به صورت آنلاین و تحت وب امور حسابداری خود را انجام دهید.

امروزه به دلیل نیاز کسب وکارها و تغییر در سبک بسیاری از مشاغل، راهکار ابری وارد دنیای حسابداری شده است. به گونه ای که بسیاری از کسب وکارهای جدید به ویژه در سطح کوچک و متوسط به واسطه اقتصادی بودن و قابلیت های بسیار کاربردی به دنبال نرم افزار حسابداری ابری برای انجام امور مالی خود هستند.

به عنوان صاحب کسب وکار یا حسابدار مهم است که بدانید نرم افزار حسابداری آنلاین چیست و چه مزیت هایی را به همراه دارد، پس با ما همراه باشید تا با مزیت های نرم افزار حسابداری آنلاین آشنا شوید.

نرم افزار حسابداری آنلاین چیست؟

راهکار ابری حسابداری در واقع یک نرم افزار حسابداری است با تمام امکانات و قابلیت های تعریف شده برای نرم افزارهای حسابداری اما با این تفاوت که نیازی نیست همانند گذشته نرم افزار را روی سیستم کامپیوتری خود نصب کرده و برای ورود و پردازش اطلاعات و گزارش گیری از طریق همان سیستم وارد نرم افزار حسابداری خود شوید.

به کمک راهکار ابری تمام محدودیت های زمانی و مکانی برای دسترسی به اطلاعات مالی برداشته شده است و کاربر نرم افزار حسابداری آنلاین در هر زمان و مکانی از طریق اینترنت و گوشی می تواند وارد فضای نرم افزار خود شده و اطلاعات مالی را مشاهده نماید.

به بیان دقیق تر، نرم افزار حسابداری آنلاین یک نرم افزار حسابداری است که بر بستر وب پیاده سازی شده است و به واسطه نوع تکنولوژی به کار رفته در آن، امنیت اطلاعات مالی ثبت شده بسیار بیشتر خواهد بود.

حسابداری آنلاین (ابری) چه مزیت هایی برای کاربران خود دارد؟

1- بالا بودن امنیت اطلاعات :

در دنیای حساب و کتاب و ثبت داده های مالی حسابداری، حفظ این اطلاعات برای بازه های زمانی طولانی مدت اهمیت بسیار دارد. در پردازش ابری به دلیل به روز رسانی مستمر اطلاعات و ذخیره آنها احتمال از دست دادن اطلاعات نزدیک به صفر است. بنابراین نیازی به ذخیره دستی اطلاعات توسط کاربران نرم افزار انلاین وجود ندارد.

شاید بتوان گفت مهم ترین مزیت نرم افزار حسابداری آنلاین همین امنیت بالای آن در حفظ و نگهداری اطلاعات مالی است. نرم افزارهای حسابداری وابسته به قفل و سیستم مشخص که اطلاعات را در خود ذخیره می کنند، هیچ ضمانتی برای حفظ اطلاعات در شرایط پیش بینی نشده نمی دهند و در صورت بروز هر گونه مشکل برای قفل و یا سیستم ممکن است تمام یا بخشی از اطلاعات مالی حذف شوند. در حالیکه در راهکار ابری این وابستگی به قفل و سیستم حذف شده است.

2- اقتصادی بودن :

با توجه به اینکه حسابداری ابری یک مدل کسب وکاری نرم افزار به عنوان سرویس (SAAS) به شمار می رود، به ویژه برای کسب وکارهای کوچک از نظر پرداخت هزینه کاملا مقرون به صرفه است. زیرا کاربر ماهیانه هزینه خدمات را پرداخت می کند و درنتیجه هیچ اجباری برای ادامه همکاری با شرکت حسابداری وجود ندارد. بنابراین برخلاف نرم افزارهای حسابداری معمول که همان ابتدا هزینه ای سنگین را به شرکت تحمیل می کنند، در راهکار ابری هرگز حرفی از پرداخت هزینه برای خرید امتیاز نرم افزار نخواهد بود.

3- همواره در دسترس :

در نرم افزار ابری حسابداری کاربر در هر زمان از شبانه روز که به اطلاعات مالی خود نیاز دارد، به راحتی به این اطلاعات دسترسی دارد. در واقع به کمک دسترسی 24 ساعت در هفت روز هفته، راهکار ابری مدیریت می تواند به کمک جدیدترین اطلاعات مالی تصمیمات مهم کسب وکار خود را اتخاذ نماید.

4- کاهش کاغذ بازی و رفع مشکل کمبود فضا :

یکی از مشکلاتی که شرکت ها همیشه با آن دست و پنجه نرم می کنند بایگانی اطلاعات و پرونده‌های مالی و استخراج اطلاعاتی از این پرونده ها و تحلیل آن هاست.

اگر شرکت‌ها تمام این پرونده‌ها و داده‌های مالی را در کاغذ ثبت کنند علاوه بر ریسک مفقود شدن این مدارک و داده‌های مالی، فرآیند بازیابی و جستجو اطلاعات را نیز به شدت کند می کند این در حالیست که در نرم افزارهای حسابداری آنلاین (ابری) به دقت تمام این پرونده‌ها و داده‌های مالی ثبت شده و در هرزمانی که مایل باشید میتوانید با جزئیات کامل تمام داده‌های خود را بازیابی و گزارش گیری کنید.

5- مدیریت بهینه نرم افزار :

در نرم افزار حسابداری آنلاین می توان داشبورد را با توجه به نیاز، مدیریت کرده و گزارش های مد نظر را در معرض دید قرارداد. همچنین محدودیت دسترسی برای کاربران مختلف تعریف نمود. این ویژگی به ویژه زمانی که شما نیاز دارید به طور مداوم گزارش های مالی متعددی را تهیه و بررسی کنید، بسیار کارگشا خواهد بود. به علاوه اینکه ارائه گزارش های شفاف در تصمیم گیری های بهینه بسیار تاثیرگذار است.

بنابراین به کمک راهکار ابری می توان تمام امور حسابداری را همانند کارهای بانکی به واسطه اینترنت و یک گوشی هوشمند انجام داد.

6- رفع مشکلات نرم افزار بدون نیاز به نصب دوباره :

پیش از این بابت هرگونه مشکل و خطایی در نرم افزار، شرکت مجبور بودند دوباره نرم افزار را نصب کنند که این هزینه زیادی را به آنها تحمیل می کرد اما امروزه با نسل جدیدی از نرم افزارهای حسابداری رو به رو هستیم که به دور از هزینه های مختلف نصب و استقرار در هر زمان و هر مکان ممکن در دسترس است و نیازی به نصب ندارد.

راهکار ابری پارمیس 360 ، گزینه روی میز برای کسب وکار شما :

مهم ترین داده های هر کسب وکار که نقشی تعیین کننده بر تصمیم گیری ها دارد، داده های مالی آن است. جمع آوری این داده ها و تحلیل گزارش های حاصل از آن، وظیفه یک نرم افزار حسابداری است و زمانی این نیاز به طور کامل برآورده می شود که نرم افزار حسابداری یکپارچه برای کسب وکار استفاده شود.

شرکت فناوری اطلاعات پارمیس سال ها است که در زمینه طراحی و عرضه نرم افزارهای حسابداری متناسب با نیاز اصناف و مشاغل مختلف فعالیت دارد.

این شرکت در پاسخ به نیاز کسب وکارها به نرم افزارهای مالی یکپارچه و استفاده از امکانات مختلف موجود در آن، به طراحی سیستم یکپارچه مالی پرداخته است که زیرمجموعه های مختلفی چون حقوق و دستمزد، بازرگانی، حسابداری، تولید و بهای تمام شده، انبار و فروشگاهی را شامل می شود.

حسابداری پارمیس با رویکرد استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها، نرم افزار حسابداری یکپارچه خود با راهکار 360 را به بازار ارائه کرده است. راهکار ابری پارمیس 360 شامل پرتال تحت وب بوده و مجموعه ای از ماژول ها و اپلیکیشن ها را با هدف مدیریت بهینه کسب وکارها به همراه دارد.

برای آشنایی با ویژگی‌های کامل راهکار ابری نرم افزار حسابداری پارمیس و مشاهده دمو رایگان با این شماره 87758-021 تماس بگیرید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول