اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آغاز پنجمین دور مذاکرات تبادل اسرا بین صنعاء و دولت هادی در اردن

فرستاده سازمان ملل در امور یمن از آغاز پنجمین دور نشست کمیته ناظر بر اجرای توافق تبادل اسرا بین دولت نجات ملی یمن و دولت مستعفی این کشور در اردن خبر داد.

آغاز پنجمین دور مذاکرات تبادل اسرا بین صنعاء و دولت هادی در اردن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن امروز یکشنبه آغاز پنجمین دور نشست کمیته نظارت بر اجرای توافق تبادل اسرا بین صنعاء و دولت مستعفی «عبدربه منصور هادی» را اعلام کرد.

گریفیتس در بیانیه خود با اشاره به برگزاری این نشست در امان پایتخت اردن، از هیأت‌های دو طرف یمنی خواست تا مسئله آزادسازی تمامی اسرا و بازداشت‌شدگان بیمار، زخمی‌ها، سالخوردگان و کودکان را در اولویت گفت‌وگوهای خود قرار دهند.

وی همچنین بر ضرورت آزادسازی تمامی غیرنظامیان بازداشت‌شده از جمله زنان بدون هیچ قید و شرطی تأکید کرد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، گریفیتس همچنین تمامی طرف‌های درگیر را به بررسی اسامی و توافق درباره آن‌ها با توجه به توافقنامه استکهلم که بر آزادی همه اسرا در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید دارد، فراخواند.

دفتر گریفیتس در بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست اردن با حضور کمیته صلیب سرخ جهانی به منظور بررسی موضوع آزادی شمار دیگری از اسرای یمنی برگزار می‌شود.

قرار است در این نشست اجرای بخش دوم توافقنامه‌ای که ۱۶ فوریه گذشته بین دولت نجات ملی یمن و دولت هادی در اردن امضا شد، مورد بررسی قرار گیرد.

بخش دوم توافقنامه مذکور مربوط به آزادی ۳۰۰ اسیر یمنی(۲۰۰ اسیر از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی و ۱۰۰ اسیر دولت هادی) به اضافه سرتیپ «ناصر منصور هادی» برادر رئیس‌ جمهور مستعفی یمن و «محمود الصبیحی» وزیر دفاع سابق یمن است که مارس ۲۰۱۵ در استان لحج به اسارت درآمده است.

بزرگ‌ترین مبادله اسرا در یمن تحت نظارت سازمان ملل و کمیته جهانی صلیب سرخ  در مهر ماه گذشته انجام شد و طی آن ۱۰۸۱ اسیر و بازداشتی از جمله ۱۵ نظامی سعودی و چهار نظامی سودانی که در قالب نیروهای ائتلاف سعودی در یمن حضور داشتند، آزاد شدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول