اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

آموزش تلویزیونی جوابگوی نیازهای دانش‌آموزان نیست/ گفت‌وگو با سردبیر سوژه در فارس‌من

تعدادی از والدین با اشاره به این موضوع که آموزش مجازی هیچ وقت نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای تدریس چهره به چهره معلم در کلاس باشد، خواستار رفع چالش‌های آموزش از راه دور شدند.

آموزش تلویزیونی جوابگوی نیازهای دانش‌آموزان نیست/ گفت‌وگو با سردبیر سوژه در فارس‌من

به گزارش خبرگزاری فارس، با توجه به تعطیلی مدارس برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در میان دانش‌آموزان، راه‌اندازی شبکه‌های آموزشی بر بستر فضای مجازی، بار مالی میلیونی را ناشی از الزام دانش‌آموزان به آموزش از طریق اپلیکیشن‌های شاد بر دوش خانواده‌ها در جهت تأمین گوشی تلفن همراه و اینترنت پرسرعت به وجود آورد.

 

بنابراین در این میان برای مرتفع کردن این مشکلات، آموزش و پرورش با همکاری صدا و سیما تصمیمی مبنی بر استفاده از آموزش مکمل از طریق رسانه ملی به عنوان آسان‌ترین و در دسترس‌ترین نوع آموزش را کلید زد اما در این زمینه انتقاداتی از سوی برخی مخاطبین «فارس من» بر این نوع آموزش وارد است که با ثبت سوژه‌ای با عنوان «آموزش تلویزیونی پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان نیست» گلایه خود را مطرح نمودند.

 

مخاطبان این سوژه عنوان کرده‌اند: دانش‌آموزان از طریق آموزش مجازی نمی‌توانند به درستی مفاهیم درسی را بیاموزند لذا باید معلمان مجرب و با سابقه برای تدریس از راه دور انتخاب شود تا بتوانند مفاهیم تربیتی را به نحو احسن به دانش‌آموزان انتقال دهند. در همین راستا «فارس من» هم طی مصاحبه‌ای با سردبیر سوژه در جریان مشکلات مخاطبانش قرار گرفت که در زیر به بخشی از آن اشاره می‌کنیم.

 

سردبیر سوژه در گفت‌وگو با بخش «فارس من» خبرگزاری فارس، با اشاره به این موضوع که آموزش از طریق رسانه ملی تا حدی می‌تواند به شرایط حال حاضر کمک کند، اما باز هم با چالش‌هایی مواجه است، اظهار داشت: هر چند که اهداف آموزش و پرورش در راستای آموزش تعلیم و تربیت از راه دور تأثیرگذار است اما باز هم در نوع خود مشکلاتی دارد.

 

وی افزود: آموزش تلویزیونی پاسخگوی همه نیازهای درسی دانش‌آموزان نیست زیرا مدرسان تلویزیونی چند مبحث جلوتر یا عقب‌تر از بودجه‌بندی فعلی کتاب‌ها تدریس می‌کنند از این رو اغلب به دلیل ناهماهنگی بین دروس، دانش‌آموز متوجه تدریس معلم نخواهد شد. 

سردبیر سوژه با اشاره به اینکه مدت زمان تدریس در بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه برای دانش‌آموز بسیار کم است و نمی‌تواند کارایی داشته باشد، گفت: این نوع آموزش نمی‌تواند جای معلم و کلاس‌های حضوری را بگیرد، گاهی اوقات معلم یک مطلب را چند جلسه تدریس و همزمان تمرینات زیادی در باب آن موضوع حل می‌کند، پس قطعاً نیم ساعت تدریس بدون سؤال و جواب، کافی نخواهد بود.

 

وی با اشاره به این موضوع که تدریس در شبکه‌های آموزشی یک‌طرفه است،گفت: با توجه به اینکه در کلاس‌های حضوری دانش‌آموز با سؤال و جواب از معلم و شنیدن سؤال دیگران، نکات جدیدتری را می‌آموزد اما در آموزش از راه دور بسیاری از دانش‌آموزان در ذهن‌شان پرسشی ایجاد می‌شود اما به دلیل عدم دسترسی به معلم، نمی‌توانند سؤال‌شان را مطرح و رفع اشکال کنند لذا قطعاً آموزش از پشت تلویزیون نمی‌تواند کامل باشد.

 

مخاطب سوژه در بخش پایانی صحبت‌هایش با اشاره به نگرانی‌های والدین در خصوص تحصیل فرزندانشان در روزهای کرونایی با تدریس از طریق فضای مجازی و رسانه ملی، خواستار توجه به فرایند انتخاب معلمان با توجه به توانایی و صلاحیت آموزگاران تلویزیونی در جهت اصلاح و بهبود فرایند آموزش شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول