اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

صف میلیاردی برای «شپنا» در بورس/ رشد ۲۰ درصدی «فولاد» در یک هفته

بازار سرمایه این هفته را با صعود آغاز کرد، صعودی که نمود مشخص آن در نمادهای شاخص سازی همچون شپنا و فولاد بود، در معاملات روز یکشنبه صف خرید شپنا به بالای یک میلیارد سهم رسید، فولاد نیز با در نظر گرفتن رشدی که امروز داشت طی یک هفته اخیر ۲۰ درصد به ارزش سهامش اضافه شد.

صف میلیاردی برای «شپنا» در بورس/ رشد ۲۰ درصدی «فولاد» در یک هفته

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نخستین هفته بهمن ماه برای بازار سرمایه خوش یُمن بود و شاخص کل به کانال ۱.۲ میلیون بازگشت تا هم محدوده حمایتی‌اش را مشخص کند و هم امید سهامداران را به ادامه روند بازار بازگرداند. 

با این حال بازارهای دیگر هفته را در وضعیتی بی‌ثبات و مبهم آغاز کرده، روند نزولی دلار که از ۱۸ روز قبل آغازشده و قیمت هر دلار در صرافی ملی از ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان به ۲۲ هزار تومان در اواسط هفته گذشته کاهش یافته بود، یک هفته‌ای است که در کانال ۲۲ هزار تومان نوسان دارد.

روند نزولی طلا نیز از هفته قبل متوقف شده و هر گرم طلای ۱۸ عیار و هر سکه بهار آزادی به ترتیب حدود ۱ میلیون و ۱۰.۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند تا نسبت به اواخر هفته گذشته تغییر محسوسی را نشان ندهند.

 

فتح چندمین بار کانال ۱.۲ واحدی

شنبه ۴ بهمن ماه؛ سومین روز مثبت بازار به ثبت رسید؛ در معاملات روز گذشته شاهد تقاضا در سهام شاخص ساز بودیم، به طوری که این نمادها از پیش گشایش تا ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه صف خرید خود را حفظ کردند و فروشنده زیادی در بازار وجود نداشت.

نخستین روز هفته نمادهای کوچک‌تر بازار بعد از افتی که تجربه کردند با اصلاح به کار خود ادامه دادند، به همین دلیل رشد شاخص هم‌وزن نصف شاخص کل بود.

فولاد پس از پارسیان در رشد ۳۸ هزار واحدی شاخص کل بورس و ذوب در رشد ۴۳۶ واحدی شاخص کل فرابورس بیشترین تأثیر را داشتند، شاخص به رشد ۳.۲ درصدی بار دیگر به کانال ۱.۲ میلیونی وارد شد.

 

داستان تکراری عرضه هماهنگ حقوقی‌ها

یکشنبه ۵ بهمن ماه؛ تحت تأثیر روز گذشته صف‌های خرید چند میلیون در نمادهای شاخص ساز یادآور روزهای اوج بورس بود به طوری که در پیش گشایش صف خرید شپنا از یک میلیارد حجم هم بیشتر شد تا نوید یک روز خوب دیگر برای سهامدارانش باشد.

اما این شرایط بیشتر از ۳۰ دقیقه ادامه پیدا نکرد و یک بار دیگر با شکسته شدن صف خرید فولاد با نقش پررنگ حقوقی‌ها و فروش حقوقی در نمادهای دیگری همچون خودرو و خساپا حقیقی‌ها نیز به فروش متمایل شدند و شاخص کل که نزدیک به ۳۰ هزار واحد رشد را در دقایق ابتدایی به ثبت رسانده بود، روند نزولی پیدا کرد.

پس از این موج عرضه‌ها، این تقاضا بود که همچنان ادامه داشت اما بار دیگر موج دیگری از عرضه شاخص کل را روی یک میلیون و ۲۳۴ هزار نگه داشت تا شاخص نتواند بیشتر از یک درصد رشد کند، شاخص هم‌وزن بر خلاف شاخص کل ۰.۶ درصد افت کرد.

 

صف میلیاردی برای پالایشگاه نفت اصفهان

از بین نمادهای اصفهانی فعال در بازار سرمایه بیشترین استقبال سهامداران در دو روز ابتدایی هفته به سمت شرکت پالایش نفت بود سهمی که طی ۵ ماه هر سهمش از ۵ هزار تومان به ۱ هزار تومان کاهش یافته و امروز با جابجایی ۶۳۰ میلیون سهام، خریداران جدید دارد که می‌تواند آغازگر روند صعودی سهم باشد.

نفت اصفهان، یکی دیگر از هم‌گروهی‌های شپنا امروز را با صف خرید آغاز کرد اما در همان دقایق ابتدایی باز با عرضه از سوی سهامداران مواجه شد تا با یک شیب نزولی به محدوده منفی رسیده و در آنجا ثابت شود، شسپا از جمله نمادهای پرنوسان بازار بوده که طی یک سال اخیر هر ماه هم صعود داشته و هم نزول، نکته مهم در معاملات امروز شسپا حضور ۵۰ درصدی حقوقی‌های در قیمت خریداران بود.

رشد ۲۰ درصدی فولاد در یک هفته

فولاد مبارکه اصفهان یکی دیگر از معدود شرکت‌هایی بود که امروز در محدوده مثبت معامله شد، فولاد طی یک هفته اخیر روندی صعودی داشته و از ۹۸۰ تومان ۱۱۶۰ تومان افزایش داشته و بازدهی حدود ۲۰ درصدی را به ثبت رسانده است.

فولاد در معاملات امروز بار دیگر نشان داد که هنوز رهبری بازار را بر عهده دارد، زمانی که صف خرید فولاد عرضه شد، کلیت بازار به سمت عرضه رفت؛ حقوقی‌های فولاد که آذر ماه بیشتر در جایگاه خریدار بوده‌اند امروز ۴۷ میلیون سهم فروخته و ۳۰ میلیون سهم خریدند.

سیمان اصفهان همچنان پرطرفدار

سیمان اصفهان تنها نماد اصفهانی در معاملات امروز بورس بود که از صف خرید تا نزدیکی صف فروش هم رفت اما بار دیگر به صف خرید نشست و در نهایت با معاملات در سقف قیمتی به عدد ۴۱.۵ هزار تومان رسید، سصفها که به یکی از سهم‌های گران بازار تبدیل شده از اواسط مهرماه رشد یکنواخت خود را روی قیمت ۱۰ هزار تومان آغاز کرد و در اواسط دی ماه به ۴۰ هزار تومان هم رسید.

پتروشیمی اصفهان یکی از نمادهای اصفهان فعال در بازار پایه فرابورس این هفته را پس از دو هفته ناکامی با شرایط مناسبی آغاز کرد اما امروز در محدوده قیمتی ۱۲ هزار تومان نوسان داشت، شصفها یک بار در تیر ماه و بار دیگر در دی ماه سال جاری به کانال ۱۴ هزار تومان رسید اما از رسیدن به ۱۵ هزار تومان بازماند.

«قصفها» سوددهی در واقعیت، زیان دهی در بورس

شرکت قند اصفهان این هفته عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۰ دی ماه ۹۹ را منتشر کرد، این شرکت ۸۰ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۹ درصد افزایش داشته است، با این حال قصفها در بورس شرایط مناسبی نداشت و پس از یک رشد ۲ برابری در آبان و آذر از ۲۵ هزار تومان در روزهای پایان آذرماه به ۱۶ هزار تومان رسیده است.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول