اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ستاد امر به معروف حامی رسانه‌های مطالبه‌گر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس آشنا کردن مردم با حقوق و تکالیف‌شان را بزرگ‌ترین معروف رسانه‌ای عنوان کرد و با تاکید بر اینکه ستاد امر به معروف حامی رسانه‌های مطالبه‌گر است، گفت: انجام این وظیفه، گام مهم و اساسی در جهت شفافیت و جلوگیری از تضییع حق مردم محسوب می‌شود.

ستاد امر به معروف حامی رسانه‌های مطالبه‌گر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سلیمان مهدوی در دیدار با مدیر و همکاران خبرگزاری فارس در شیراز، ضمن تبیین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو فروع دین و ضامن بقای سایر واجبات الهی، تشکیل دهنده حکومت و تمدن اسلامی گفت: باید به بعد اجتماعی این فریضتین در دو عرصه ملی و بین‌المللی نظام اسلامی بیش از پیش توجه کرد.

وی با اشاره گذرا به نقش امر به معروف و نهی از منکر در فرایند تمدن‌سازی به‌عنوان کارکرد بین‌المللی این فریضتین، در ادامه به تشریح کارکرد داخلی و ملی آن پرداخت.

مهدوی با بیان اینکه در بعد داخلی، کارکرد امر به معروف و نهی از منکر در رابطه دوسویه، تعاملی و در چارچوب حقوق و تکالیف حاکمیت و مردم تعریف می‌شود، افزود: اجرای امر به معروف و نهی از منکر در سطوح چهارگانه مردم به مسئولان، مسئولان به مسئولان، مردم به مردم و مسئولان به مردم ضامن حفظ و تحقق همزمان و دوجانبه حقوق و تکالیف مردم و حکومت است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس آشنایی مردم نسبت به حقوق و تکالیف‌شان و شفافیت فرایندها را دو لازمه اساسی در رابطه مردم و حکومت دانست و ادامه داد: بیشترین منکرات و تضییع حقوق در سطح جامعه، نتیجه جهل مردم به قانون و ناآگاهی از حقوق حقه و وظایف خود می‌باشد.

مهدوی ابلاغ سیاست های کلی نظام توسط مقام معظم رهبری  مشتمل بر بندهای مرتبط با شفافیت و مبارزه با فساد و نیز تدوین  و تصو یب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و ابلاغ رئیس مجلس را نشانگر اراده حاکمیت برای استیفای حقوق مردم توصیف و بیان کرد: حلقه اتصال جهت اعلان عمومی اطلاعاتی که متضمن حقوق و تکلیف برای مردم است، رسانه‌های همگانی می‌باشند.

وی در همین خصوص آشنایی مردم با حقوق و تکالیف‌شان و تلاش برای نهادینه سازی قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات را بزرگ‌ترین معروف رسانه‌ای عنوان کرد.

مهدوی در ادامه افزود: شفافیت فیش‌های حقوقی، قراردادهای دولتی، آرای قضات و پرونده‌های تعزیرات بالای ۱۰۰ میلیون تومان، نمونه‌ها و مصادیقی از تکالیف قانونی مرتبط با شفافیت است که رسانه‌ها در انعکاس آن نقش بی‌بدیلی دارند و امیدواریم که داشته باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدواریم امر به معروفات و نهی از منکرات با تلاش رسانه‌ها به‌صورت جامع به مردم معرفی شود و مردم بتوانند با کمک و هدایت رسانه‌های متعهد، نقش نظارتی، مطالبه‌گر و خیرخواهانه خود را نسبت به مسئولان ایفا نمایند و این ستاد به‌طور جدی از خبرنگاران و رسانه‌های مطالبه‌گر به‌عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول