اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نتایج خوبی از اجرای طرح شهید سلیمانی در سمنان حاصل شد

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: طرح شهید سلیمانی با محوریت مدیریت و کنترل بیماری کرونا در این استان در حال اجراست که با همکاری بین‌بخشی دستگاه‌ها نتایج خوبی در این زمینه حاصل شد.

نتایج خوبی از اجرای طرح شهید سلیمانی در سمنان حاصل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ایرج کارخایی عصر امروز در جلسه کمیته پدافند زیستی ستاد استانی مبارزه با کرونا که در سالن جلسات ساختمان معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: نوزدهمین جلسه کمیته پدافند زیستی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در قالب قرارگاه پدافند غیرعامل زیستی استان سمنان که از قرارگاه‌های عملیاتی و اجرایی حوزه پدافند غیرعامل است در راستای ارتقای آمادگی در برابر تهدیدات بیولوژیکی و زیستی تشکیل شده است.

وی افزود: در همین راستا و در قالب قرارگاه پدافند زیستی استان کمیته پدافند زیستی برای همکاری و همیاری در راستای پیشگیری و مبارزه با کرونا تشکیل شده که محور پیگیری‌های آن در زمینه عناوین و دستورالعمل قرارگاه پدافند زیستی از قبیل تهدیدات مرتبط با آب آشامیدنی، دام و طیور و آبزیان، نباتات، صنایع غذایی، محیط‌زیست و منابع طبیعی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: هدف اصلی کمیته پدافند زیستی همیاری، همکاری و کمک به حوزه بهداشت و درمان استان برای مقابله با ویروس کرونا با هم‌اندیشی، هماهنگی، برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های همه دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها، شهرداری‌های استان، بسیج مردمی و نیروی انتظامی است.

کارخایی عنوان کرد: پخش بهداشت و درمان استان با لحاظ کردن مباحث پدافند غیرعامل در عرصه پیشگیری و پیش‌بینی و انجام تمهیدات مناسب، تاب‌آوری مناسبی در مقابله با ویروس کرونا داشت که نشان‌دهنده اجرا و عملیاتی شدن مستمر اصول و اهداف پدافند غیرعامل است.

وی بیان کرد: تاب‌آوری یک بحث مهم در حوزه پدافند غیرعامل به معنای فرصت‌سازی از تهدیدات است؛ به‌نحوی که اگر بحرانی روی داد نه‌تنها دستگاه‌های اجرایی بتوانند به نقطه ثبات برگردند؛ بلکه بتوانند به شرایطی بهتر از شرایط پیش از بحران دست پیدا کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان اظهار کرد: در زمینه مبارزه با کرونا نیاز است همچنان دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی برای ثبات و پایداری بیشتر دستاوردهای به دست آمده استمرار پیدا کند.

کارخایی گفت: آنچه موجب نگرانی است، عادی‌انگاری جامعه و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت قرنطینه از سوی بیماران مبتلا است که بسیار اهمیت و ضرورت دارد که تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی افزود: موج سرما در این ایام نگران‌کننده است، چون تجمع افراد در فضای بسته و خودروها افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بیان کرد: مبارزه با بیماری همچنان ادامه دارد و باید با تقویت و استمرار همکاری مردم و همه دستگاه‌ها در عمل به توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه عادی‌انگاری شرایط دوباره شاهد خیز بیماری در دو ماه پایانی سال نباشیم.

کارخایی گفت: ویروس کرونا نشان داد که هر کشوری در برابر تهدیدات زیستی آماده نباشد، به‌شدت آسیب می بیند و بدون ساختار مناسب نمی‌توان با این تهدیدات مقابله کرد.

وی افزود: از آنجا که در سطح ملی با ایجاد ستاد ملی مبارزه با کرونا و در استان با ایجاد ستاد استانی و کمیته‌های مختلف، ساختار مناسبی برای مقابله با چنین بحرانی تشکیل شد، پیگیری و اقدامات خوبی برای مقابله و مدیریت این بیماری انجام پذیرفت.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان اظهار کرد: با تلاش و زحمات کادر درمانی و پرستاران و پزشکان و همه عوامل بهداشت و درمان در دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود و همکاری شایسته عموم مردم عزیزمان و تلاش دیگر دستگاه‌ها شاهد کاهش بیماران و وضعیت پایدار و ثابت هستیم که جای سپاسگزاری و تقدیر دارد.

وی خاطرنشان کرد: نصب اپلیکیشن ماسک به‌منظور ایجاد محدودیت هوشمند، امکان شناسایی و نظارت بر افراد مبتلا به ویروس کرونا وجود دارد که باید آموزش و فرهنگ‌سازی در امر استفاده از این برنامه از طریق صدا و سیما مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان افزود: طرح شهید سلیمانی با محوریت مدیریت و کنترل بیماری کرونا به‌صورت محله‌ای و خانواده‌محور در حال اجراست که با همکاری بین‌بخشی دستگاه‌ها نتایج خوبی حاصل شد.

کارخایی عنوان کرد: رابطه مستقیم و معناداری میان کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش موارد بستری روزانه ناشی از بیماری و به دنبال آن افزایش مرگ و میر ناشی از آن وجود دارد که همکاری بیش از پیش مردم و کلیه دستگاه‌های اجرایی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تأکید است.

به گزارش فارس، در این جلسه بر اساس مصوبات قبلی آخرین وضعیت زباله گردها، جمع‌آوری و دفن اصولی زباله‌های شهری و روستایی، پسماندهای بیمارستانی، نظارت و کنترل مراکز پساب‌ها و ضدعفونی مراکز و معابر و محل‌های پرتردد برای مقابله بیشتر با کرونا و همچنین ارائه نقطه نظرات و پیشنهاد‌ها اعضای کمیته در ادامه مسیر مبارزه با ویروس کرونا در سطح استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول