اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  مسئولیت های اجتماعی

خانه پیروان ادیان الهی،‌ نشانی جدید بسته‌های معیشتی بسیج

یک آیه در انجیل وجود دارد که می‌فرماید: «همسایه خودت را مثل خودت دوست بدار.» و شهید سردار سلیمانی آن جایگاه انسانی از نظر قرآن و انجیل را به تمامی جهانیان نشان داد. حاج قاسم وقتی می‌جنگید،‌ هیچ فرقی میان مظلومان مسلمان در سوریه و عراق با مظلومان غیرمسلمان قائل نمی‌شد. او در دفاع از مظلومان،‌ هیچ تفکیک قومیتی و دینی قائل نمی‌شد. او درواقع،‌ به جهان و جهانیان نشان داد عدالت و حقوق بشر یعنی چه.

خانه پیروان ادیان الهی،‌ نشانی جدید بسته‌های معیشتی بسیج

گروه جامعه خبرگزاری فارس- مریم شریفی؛‌ «این فقط بهانه‌ای است برای اینکه بگوییم دوستتان داریم.» پاسخ جمله محبت‌آمیزی که سردار «محمد زهرایی»،‌ مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در هنگام تقدیم اولین حواله‌های کمک مؤمنانه ویژه خانواده‌های پیروان ادیان الهی به نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی به زبان می‌آورد،‌ لبخندی است که روی لب آنها می‌نشیند؛ لبخندی به رنگ محبت و همدلی و اتحاد. و این، تمام حرف جهادگرانی است که عزم‌شان را جزم کرده‌اند برای به خاک مالیدن شانه‌های کرونا در میدان جهاد اقتصادی.

مرحله سوم نهضت کمک مؤمنانه،‌ با تشکیل «کمیته ادیان الهی» در سازمان بسیج سازندگی،‌ رنگ و بوی تازه‌ای گرفته و این پیام را به همه اعلام کرده که در حمایت‌های همدلانه دوران کرونا –مثل همه موقعیت‌های تلخ و شیرین عمر 41 ساله انقلاب اسلامی- هیچ تفاوتی میان اقشار مختلف ایران وجود ندارد و بسته‌های معیشتی سپاه و بسیج فارغ از قومیت و مذهب،‌ به دست همه خانواده‌های واجد شرایط ایرانی خواهد رسید. با گزارش جلسه صمیمانه سردار زهرایی و نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در مجلس شورای اسلامی در آغاز این طرح زیبا همراه باشید.

 

چک 50 میلیونی خیّر شیعه در وجه نیازمندان اقلیت‌های دینی

«یکی از تدابیر خوبی که توسط سازمان بسیج سازندگی در مرحله سوم نهضت کمک مؤمنانه انجام گرفت، تشکیل کمیته ادیان الهی بود. با توجه به اینکه هموطنان عزیز عضو جامعه اقلیت‌های دینی همواره در انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی جایگاه و اهمیت ویژه‌ای داشته‌اند،‌ با تشکیل کمیته ادیان الهی در سازمان بسیج مقرر شد در جریان نهضت کمک مؤمنانه نیز به‌طور ویژه به معسرین از این جامعه و خانواده‌هایی که در دوران شیوع ویروس کرونا دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی شده‌اند، رسیدگی شود. بر این اساس،‌ جلسات خوبی با نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان انجمن‌های فعال در این جوامع برگزار شد و با همکاری این عزیزان به آمار و ارقام نیازمندان در این جوامع دست پیدا کردیم.‌ در این مرحله بسته‌های معیشتی به ارزش 5 میلیون ریال و کارت‌های هدیه 4 میلیون ریالی برای خانواده‌های واجد شرایط ادیان الهی درنظر گرفته شده که به‌واسطه نمایندگان جامعه اقلیت‌های دینی در مجلس تقدیمشان می‌کنیم و در ادامه به یاری خدا مراحل دیگر این نهضت کمک‌رسانی را برای این عزیزان ارائه خواهیم کرد.»

باب ابراز محبت و یادآوری جایگاه مهم هموطنان عضو جامعه اقلیت‌های دینی در نظام جمهوری اسلامی را دکتر «محمدعلی مومنی‌ها»، معاون بین الملل سازمان بسیج باز می‌کند و در ادامه می‌گوید: «مصادیق فراوانی از محبت و همدلی میان ایرانیان مسلمان و هموطنان محترم پیرو ادیان الهی وجود دارد. در حرکت اخیر،‌ بعد از تشکیل کمیته ادیان الهی در سازمان بسیج، یکی از خیّران مسلمان شیعه وقتی از برنامه خدمت‌رسانی به خانواده‌های واجد شرایط اقلیت دینی مطلع شد،‌ یک چک به مبلغ 500 میلیون ریال برای مشارکت در این حرکت خیرخواهانه اهدا کرد. همین‌جا لازم است به این نکته اشاره کنم که بخش مهمی از کمک‌هایی که در این مرحله به خانواده‌های عزیز اقلیت دینی تقدیم می‌شود،‌ توسط خیّران و مردم اهدا شده که جای تقدیر و سپاس دارد.» دکتر مومنی‌ها با تاکید بر تداوم نهضت خدمت‌رسانی کمیته ادیان الهی تا پایان شیوع ویروس منحوس کرونا، جای گروه دیگری از هموطنان را خالی کرده و اضافه می‌کند: «ما در کمیته ادیان الهی و نهضت کمک مؤمنانه،‌ حتماً در خدمت هموطنان عزیز زرتشتی هم خواهیم بود. ان‌شاءالله در ایام نوروز باستانی، جلسه‌ای با نمایندگان جامعه زرتشتیان ایران خواهیم داشت تا برای اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های واجد شرایط زرتشتی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم.»

 

این انقلاب بدون مردم از هیچ گلوگاهی گذر نکرده

سردار «محمد زهرایی»، مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور که میزبانی این نشست صمیمانه را برعهده دارد، در بخش دیگری از این جلسه به بیان چرایی ورود بسیج به عرصه خدمت‌رسانی به هموطنان عضو جامعه اقلیت‌های مذهبی می‌پردازد و می‌گوید: «یکی از مولفه‌هایی که در پیروزی انقلاب اسلامی مؤثر بوده و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را کتمان کند،‌ نقش‌آفرینی تمام آحاد ملت بود. بنابراین انقلاب اسلامی، انقلابی مردم‌پایه است و بدون مردم هم از هیچ بزنگاه و گلوگاهی گذر نکرده‌است. از دیگر مولفه‌های انقلاب اسلامی،‌ دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم است؛ نه دفاع از مظلوم شیعه به‌تنهایی،‌ نه مظلوم اهل تسنن به‌تنهایی،‌ نه مظلوم کلیمی، زرتشتی و... به‌تنهایی. بلکه دفاع از تمام مظلومان در سراسر گیتی. و مبارزه با هر ظالمی که در هر لباس و رنگی در جهان،‌ حق مظلومی را تضییع می‌کند. همین روحیه در بسیج به‌عنوان بزرگترین شبکه مویرگی و نیروی انسانی -نه در ایران بلکه در تمام دنیا- هم دیده می‌شود. زلزله سر پل ذهاب،‌ یکی از مصادیق بروز این روحیه بود. ساکنان سر پل ذهاب و روستاهای اطرافش، متشکل از اقلیت‌های مذهبی، اهل تسنن و اهل تشیع است. و دیدیم جهادگران و بسیجیان و آحاد ملت برای کمک‌رسانی در این مناطق حضور پیدا کردند بدون اینکه بین روستاهایی که ساکنانش اقلیت مذهبی هستند با سایر روستاها خط کشی کنند.»

سردار زهرایی با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین مأموریت بسیج،‌ تبدیل تهدیدها به فرصت‌هاست،‌ اضافه می‌کند: «شما نمی‌توانید از قطار محرومیت‌زایی، آدم‌های محرومیت‌زا،‌ قوانین محرومیت‌زا و کمپین فشار حداکثری علیه ایران اسلامی گذر کنید مگر اینکه تمام ظرفیت‌هایتان را به کار بگیرید. این همان کاری است که جبهه استکبار در مقابل ما انجام می‌دهد. اگر آنها در دشمنی خود علیه ایران،‌ در کنار هم جمع و تبدیل شده‌اند به یک هیئت واحد شیطانی -که البته حتماً هم نتیجه نخواهند گرفت- ما هم در جبهه حق خودمان باید در کنار همدیگر قرار بگیریم. درواقع همین وحدت کلمه و انسجام و یکپارچگی میان مردم، رمز موفقیت ایران اسلامی بوده‌است؛‌ چه در دفاع مقدس،‌ چه در مقابله با تهاجم فرهنگی و چه حالا که در جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم. این نگاه در فعالیت‌های بسیج هم وجود دارد. ازآنجاکه پیوندهای ما در ایران اسلامی، پیوند قلبی و دلی و پیوند فطری و انسانی است،‌ در بحث خدمت‌رسانی در عرصه‌های مختلف هم،‌ هیچ تفاوتی میان اقشار مختلف مردم عزیز ایران وجود ندارد. بر این اساس،‌ هرکس که دل در گرو انقلاب دارد، پیرو ولایت است و دوست دارد به میهن خودش خدمت کند،‌ از نظر ما بسیجی محسوب می‌شود و ما خودمان را ملزم و مکلف به خدمت به او می‌دانیم.»

 

7 میلیون بسته معیشتی،‌ ارمغان مرحله اول رزمایش کمک مؤمنانه

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور درادامه گریزی به نهضت کمک مؤمنانه در دوران شیوع کرونا زده و می‌گوید: «در ایامی که ویروس منحوس کرونا باعث شده‌بود بسیاری از مردم در تنگنای معیشتی و اقتصادی قرار بگیرند،‌ به یک کار بزرگ و یک نهضت مردمی نیاز بود چون هر زمان در ایران اسلامی یک کار مردمی انجام شده،‌ موفق شده‌ایم. در همان ایام، ولی امر مسلمین جهان در نیمه شعبان فرمودند از ظرفیت ماه مبارک رمضان استفاده کنید و رزمایشی از مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه را رقم بزنید. به‌این‌ترتیب،­ مرحله اول کمک مؤمنانه در 50 روز و تا پایان ماه مبارک رمضان طراحی شد. و دوست دارم اینطور بیان کنم که مردم در آن 50 روز، حماسه خلق کردند. 7 میلیون و 150 هزار بسته معیشتی به ارزش 300 هزار تومان، حاصل کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم و نهادها بود که با حفظ کرامت و عزت و شان خانواده‌های واجد شرایط،‌ تقدیم آنها شد.

حضرت آقا در توصیف حرکتی که شکل گرفت،‌ فرمودند: «این رزمایش نبود بلکه نهضت کمک مؤمنانه بود. یادآور 8 سال دفاع مقدس و مصداق بارز انقلابی‌گری بود.» و توصیه به تکرار این حرکت کردند. به همین دلیل،‌ مرحله دوم نهضت کمک مؤمنانه در ماه‌های ذی‌حجه، محرم و صفر و با یک تفاوت طراحی شد. در این مرحله، فقط بسته معیشتی مدنظر نبود بلکه سبد حمایتی تعریف شد؛‌ سبدی که کارت هدیه،‌ بسته‌های بهداشتی، لوازم‌التحریر، کیف و کفش و... را شامل می‌شد. این مرحله نیز با قدرت و با پای کار آمدن همه مردم با موفقیت به سرانجام رسید و اکنون در مرحله سوم نهضت کمک مؤمنانه هستیم.»

 

تأمین مسکن تا آزادی زندانیان غیرعمد در مرحله سوم نهضت همدلی

برای نهضت کمک مؤمنانه،‌ توقف و تعطیلی نمی‌توان در نظر گرفت. این را همت مردم نیکوکار و جهادگران دست‌اندرکار در این حرکت خیرخواهانه به اثبات رسانده. خوب است بدانید مرحله سوم این نهضت مردمی از هفته وحدت شروع شده و تا پایان سال هم ادامه دارد.‌ سردار زهرایی در بخش دیگری از این نشست، در تشریح ویژگی‌های این مرحله می‌گوید: «در مرحله سوم برخی از موضوعات مبنایی و عمیق‌تر در دستور کار قرار گرفت. بر این اساس، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به ریاست سرلشکر سلامی،‌ فرمانده محترم کل سپاه و با عضویت نهادهای انقلابی ازجمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، کمیته امداد امام خمینی (ره)،‌ آستان قدس رضوی و بنیاد مستضعفان برای همکاری و هم‌افزایی در نهضت کمک مؤمنانه شروع به فعالیت کرد. در جریان نهضت کمک مؤمنانه در مرحله سوم،‌ مباحثی مانند مسکن که در مراحل اول و دوم وجود نداشت، موردتوجه قرار گرفت. خوب است بدانید به لطف خدا در همین بازه 3 ماهه،‌ 6 هزار و 671 واحد مسکونی به سرانجام رسیده‌است. ایجاد فرصت شغلی و تثبیت اشتغال،‌ از دیگر کارهایی بود که در این مرحله از نهضت کمک مؤمنانه آغاز شد و تا امروز به ایجاد اشتغال برای 14 هزار و 815 نفر منجر شده‌است.

در کنار این موارد،‌ تأمین تبلت و وسایل آموزشی برای دانش‌آموزانی که قادر به تهیه این وسایل نبودند،‌ در دستور کار قرار گرفت و 33 هزار و 286 دستگاه تبلت برای این عزیزان تهیه شد. از دیگر موضوعاتی که در مرحله سوم نهضت کمک مؤمنانه موردتوجه قرار گرفت، سبک زندگی و ازدواج آسان بود که با اهدای 11 هزار و 155 جهیزیه به زوج‌های جوان کم‌بضاعت، شکل اجرایی گرفت. علاوه‌براین،‌ آزادسازی زندانیان غیرعمد نیز در این مرحله در دستور کار قرار گرفت. در نتیجه این کار خداپسندانه که نمایندگان محترم مجلس نیز در آن دخیل بودند، 2 هزار و 714 زندانی غیرعمد آزاد شدند و این نهضت همچنان ادامه دارد.»

 

«کمیته ادیان الهی» یعنی ما در کنار هم هستیم

اما نمی‌شود از مرحله سوم نهضت کمک مؤمنانه بگوییم و به کمیته تازه‌متولدشده‌ای که آمده تا پیام‌آور محبت و همدلی و اتحاد باشد، یاد نکنیم؛ کمیته‌ای که نشان می‌دهد در حرکت بزرگ رزمایش مؤمنانه،‌ حق هموطنان اقلیت دینی هم محفوظ است. مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در این باره می‌گوید: «یکی از ویژگی‌های مرحله سوم نهضت کمک مؤمنانه، تشکیل کمیته ادیان الهی است؛‌ کمیته‌ای که به وحدت و انسجام دلی مردم عزیزمان در ایران اسلامی کمک می‌کند. امروز اگر ما در این جلسه حضور داریم،‌ بهانه‌ای است برای اینکه بگوییم ما در کنار هم هستیم چراکه امروز در کنار هم بودن برای انقلاب اسلامی،‌ یک ضروت است و تشریفات نیست. تشکیل کمیته ادیان الهی بهانه‌ای است برای اینکه بگوییم اقلیت‌های مذهبی مانند اکثریت مذهبی،‌ هم دیده می‌شوند و هم الحمدلله پای کار انقلاب هستند.

درواقع حضور ما در جلسه امروز،‌ بهانه‌ای است برای اینکه ان‌شاءالله این نهضت که از امروز شروع می‌شود، به وحدت،‌ انسجام و همکاری بیشتر بین بسیج و سپاه و نمایندگان محترم مجلس با رویکرد کمک به نیازمندان اقلیت‌های مذهبی منجر شود و این حرکت استمرار پیدا کند. امروز یک صدا از امت واحده انقلاب اسلامی بیرون می‌آید و آن اینکه؛ ما با هم و در کنار هم هستیم. و ان‌شاءالله با همین ظرفیت در کنار هم بودن،‌ مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی خواهیم زد.»

 

تبعیض؟! اگر تبعیض باشد، تبعیض مثبت به نفع ماست

حالا نوبت مهمانان ویژه این نشست است که از حس‌وحالشان درباره حرکت جدید سازمان بسیج بگویند و دکتر «همایون سامه‌یح نجف‌آبادی»،‌ نماینده کلیمیان ایران برای این کار پیشقدم می‌شود. او با اشاره به سابقه همکاری سپاه و بسیج با جامعه اقلیت‌های مذهبی می‌گوید: «ارتباط جامعه اقلیت‌های دینی با سپاه پاسداران، تازگی ندارد و موارد فراوانی از حمایت‌های این نهاد محترم از اقلیت‌های مذهبی وجود دارد. من مدت 10 سال در انجمن کلیمیان تهران خدمت کرده‌ام و در تمام این سال‌ها هر زمان هر کمکی از این برادران خواستیم،‌ اجابت کرده‌اند.»

صحبت‌های دکتر سامه‌یح که به اینجا می‌رسد، با بیان یک مصداق جالب،‌ تکلیف شائبه بی‌اساسی که سال‌هاست دستمایه سیاه‌نمایی‌های بدخواهان درباره نظام جمهوری اسلامی ایران بوده را روشن می‌کند: «با شیوع ویروس کرونا،‌ مشکلات اقتصادی و معیشتی فراوانی برای جامعه ایرانی به وجود آمد که جامعه اقلیت‌های دینی هم از آن مستثنا نیستند. از طرف دیگر،‌ تحریم‌های آمریکا باعث شد فشار اقتصادی مضاعفی به قشر متوسط وارد شود و سفره معیشتی مردم کوچک‌تر شود. در این شرایط، برادران سپاه وارد میدان شدند و برای کمک به خانواده‌هایی که دچار مشکل شده‌بودند،‌ اقداماتی انجام دادند. در این حرکت هم،‌ جامعه اقلیت‌های دینی را فراموش نکردند.

من از محبت‌های این برادران بسیار متشکرم و باید بگویم به‌طور کلی هیچ‌وقت تبعیضی میان اکثریت مذهبی و اقلیت مذهبی در ایران وجود نداشته؛‌ چه از طرف سپاه و چه از طرف سایر نهادهای جمهوری اسلامی. من همین‌جا تبلیغات منفی دشمنان در رسانه‌های معاند خارجی درباره تبعیض بین اکثریت مسلمان و اقلیت‌های مذهبی در ایران را تکذیب می‌کنم. خدا را شکر اگر هم تبعیضی وجود داشته‌باشد، تبعیض مثبت و به نفع ماست. یعنی فرصت‌ها و امکاناتی در اختیار اقلیت‌های مذهبی قرار دارد که جامعه اکثریت از آن برخوردار نیست.»

 

برپایی کلاس درس با 2 دانش‌آموز

حالا هم مشتاقانه منتظرند نماینده جامعه کلیمیان از مصادیق این تبعیض مثبت بگوید و او در پاسخ این اشتیاق می‌گوید: «قوانین آموزش‌وپرورش می‌گوید حداقل تعداد دانش‌آموزان برای تشکیل کلاس درس و اختصاص معلم،‌25 نفر است اما با توجه به قلت جمعیت کلیمیان در تهران، ما کلاس‌هایی با 7، 3 و حتی 2 دانش‌آموز داریم. یعنی آموزش‌وپرورش جمهوری اسلامی برای جلوگیری از تعطیلی مدارس کلیمیان، اجازه تشکیل کلاس حتی با 2 دانش‌آموز را داده و برای آن معلم هم اختصاص می‌دهد.»

‌دکتر سامه‌یح با بیان اینکه با حمایت جمهوری اسلامی،‌ اقلیت‌های مذهبی با آزادی کامل می‌توانند فرایض دینی خود را انجام دهند،‌ ادامه می‌دهد: «از همین تریبون اعلام می‌کنم هیچ دشمن خارجی نمی‌تواند باعث گسستگی جامعه ایران شود چراکه همیشه ما جامعه اقلیت‌های دینی دست در دست اکثریت مسلمان برای پیشبرد اهداف کشورمان تلاش می‌کنیم. همه ما به ایران و رهبرمان عشق می‌ورزیم،‌ بابت این موضوع به خودمان می‌بالیم و نسبت به ایرانی‌بودن خود احساس مسئولیت داریم.»

 

حاج قاسم ثابت کرد فرقی بین مسلمان و غیرمسلمان نیست

 «شارلی اِنویه»،‌ نماینده آشوریان و کلدانی در مجلس شورای اسلامی،‌ دومین مهمان جلسه است که با صحبت‌هایش دل‌ها را به یاد سردار دل‌ها گره می‌زند. او با نکته ظریفی،‌ ذهن حاضران را متوجه خود می‌کند و می‌گوید: «درست است ما از نظر دینی،‌ جامعه اقلیت هستیم اما از نظر ایرانی بودن،‌ همیشه در اکثریت هستیم و به این موضوع افتخار می‌کنیم.» این جمله که با لبخند تأیید حاضران همراه می‌شود، او در ادامه اضافه می‌کند: «می‌خواهم یادی کنم از سردار دل‌ها،‌ حاج قاسم سلیمانی که واقعاً نمونه بارز ازخودگذشتگی بود. می‌توانم بگویم او فرشته نجات مظلومان در زمان ما بود چون وقتی با داعش می‌جنگید، کرامت انسانی،‌ حقوق بشر و عدالت حضرت علی (ع) را به همه نشان داد.

یک آیه در انجیل وجود دارد که می‌فرماید: «همسایه خودت را مثل خودت دوست بدار.» و شهید سردار سلیمانی آن جایگاه انسانی از نظر قرآن و انجیل را به تمامی جهانیان نشان داد. حاج قاسم وقتی می‌جنگید،‌ هیچ فرقی میان مظلومان مسلمان در سوریه و عراق با مظلومان غیرمسلمان قائل نمی‌شد. او در دفاع از مظلومان،‌ هیچ تفکیک قومیتی و دینی قائل نمی‌شد. او درواقع،‌ به جهان و جهانیان نشان داد عدالت و حقوق بشر یعنی چه. ما به امنیت کشورمان افتخار می‌کنیم؛‌ امنیتی که حاصل خون شهدای انقلاب،‌ دفاع مقدس و دفاع از حرم است. و امروز از سردار زهرایی و تمام همکاران‌شان بسیار سپاسگزارم که با اجرای طرح کمک مؤمنانه به اقلیت‌های مذهبی،‌ یک بار دیگر نشان دادند هموطنان اقلیت مذهبی هیچ‌وقت در ایران مستثنا نیستند. از شما متشکرم که مثل همیشه ما را به‌عنوان شهروندان ایرانی،‌ در جایگاهی قرار دادید که هیچ تفاوتی میان خودمان با جامعه اکثریت احساس نکنیم.

 

ما همیشه در کنار برادران و خواهران مسلمان خود بوده‌ایم و مثل سربازان حضرت آقا در زیر سایه پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران پابه‌پای همدیگر در مقابل سختی‌ها ایستاده‌ایم و همچنان خواهیم ایستاد. برای ما مایه افتخار است که جامعه مسیحیان ایران در زمان جنگ تحمیلی شهید داد و ازاده و ایثارگر داریم. حالا هم به‌عنوان شهروندان ایرانی وظیفه خود می‌دانیم در تمام شرایط در کنار مقام معظم رهبری و همه مردم ایران در راه توسعه و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی تلاش کنیم. باز هم از محبت‌هایتان ممنونم و می‌گویم مطمئن باشید بابت این رفتار نیکوکارانه،‌ دعای جامعه مسیحیان همیشه بدرقه راهتان خواهد بود.»

 

خوشحالم سپاه و بسیج مثل سردار هستند

«شاوردیان»،‌ نماینده ارامنه شمال هم از نگاه انسانی بسیج در حمایت از اقلیت‌های مذهبی تقدیر کرده و می‌گوید: «همیشه یک همزیستی و همکاری ملاطفت‌آمیز میان تمام اقوام ایرانی وجود داشته؛‌ چه از نظر دینی در اکثریت باشند و چه اقلیت. و برخلاف تلاش‌های رسانه‌های خارجی و سازمان‌های حقوق بشری! برای ایجاد تفرقه در جامعه بزرگ ایران، ما اقلیت‌های مذهبی همواره در تمام عرصه‌ها حضور داشته‌ایم. امروز هم از سپاه و بسیج تشکر می‌کنم که اگر در دوران شیوع کرونا کمک‌هایی برای حمایت از اقشار کم‌بضاعت مسلمان در نظر گرفته‌اند، همان کمک‌ها را برای اقلیت‌های دینی هم اختصاص داده‌اند.

ما دیدیم سردار سلیمانی فارغ از تعصبات دینی و قومی و ملی با داعش مبارزه کرد و آزادی را برای مردم سوریه به ارمغان آورد. خیلی خوشحالم که همان تفکر سردار در سپاه و بسیج وجود دارد و این عزیزان هم فارغ از این تقسیم‌بندی‌ها،‌ در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه آمریکا و محدودیت‌های کرونا باعث ایجاد مشکلات اقتصادی برای هخموطنان شده، امکانات حمایتی را برای تمام اقشار جامعه ایرانی فراهم کردند.»

 

انتهای پیام/ ­

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول