اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

دوران دادن آب نبات گذشته است!

دولتمردان جدید آمریکا باید بدانند دوران دادن وعده و آب نبات به ایران گذشته و پیش از هر چیز باید حرف قطعی و پایانی جمهوری اسلامی را در زمینه‌های تحریم، حضور منطقه‌ای و قدرت دفاعی که مبتنی بر یک عقلانیت کامل است متوجه بشوند.

دوران دادن آب نبات گذشته است!

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی فضائلی در یادداشتی نوشت: از ماه ها پیش که موضوع انتخابات آمریکا در جلسات و محافل مختلف سیاسی و مطبوعاتی مورد توجه قرار گرفت، سه مرحله بطور ویژه مورد بحث بود.

مرحله اول خود انتخابات ،مرحله دوم،از زمان اعلام نتایج تا پایان دوره ترامپ و شروع رسمی دولت جدید(اگر نتیجه به شکست ترامپ منجر میشد) و مرحله سوم، از شروع بکار دولت جدید تا انتخابات ایران در ۱۴۰۰.
سرانجام دو مرحله اول و دوم با بروز بحران ها و رسوایی های مختلف برای آمریکا سپری شد و اکنون در مرحله سوم قرار داریم.
قطعا" چه ترامپ به پیروزی می رسید و چه حالا که بایدن در کاخ سفید مستقر شده است، معلوم بود دولتمردان آمریکا تلاش خواهند کرد به انحاء گوناگون و هر کدام به روش خود بر انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۱۴۰۰ ایران تأثیر گذار باشند و دولتی بر سر کار آید که به اراده‌ و خواست آمریکایی ها نزدیک تر باشد.
و چه لطیفه ای است که  به رغم همه نزاع ها بین ترامپ و بایدن، مصداق این دولت از نظر هر دو در ایران یکسان است!
قطعا" نه ترامپ از استقرار یک دولت جوان حزب‌اللهی پرتلاش و کارآمد خشنود میشد و نه الآن بایدن و قطعا" هم ترامپ از روی کار آمدن یک دولت سست اراده و ناکارآمد استقبال می کرد و هم الآن بایدن!
به ترامپ و روش‌های احتمالی اش دیگر کاری نداریم اما الآن خوب است بدانیم بایدن و تیمش احتمالا" از چه ترفندهایی برای تأثیر گذاری بر انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در کشورمان استفاده خواهند کرد.
به نظر بنده،بایدن و تیمش حداقل تا زمان انتخابات ایران دو کار را قطعا" انجام نخواهند داد،اینکه دست روی دست بگذارند و تماشاگر صحنه سیاست ایران باشند و دیگر آنکه اقدام ویژه ای برای گره گشایی و اثبات حسن نیت انجام دهند.
آنچه محتمل است،صرفا" ارسال سیگنال هایی برای انحراف در اذهان و ایجاد اخلال در دستگاه محاسباتی برخی خواهد بود و حداکثر دادن آب نبات هایی برای شیرین شدن کام بچه های میدان سیاست!
دولتمردان جدید آمریکا که سخت درگیر معضلات و بحران های داخلی هم هستند باید بدانند دوران دادن وعده و آب نبات گذشته و اگر می خواهند حرکت مؤثری داشته باشند پیش از هر چیز باید "حرف قطعی و پایانی" جمهوری اسلامی ایران را در زمینه های تحریم ، حضور منطقه ای و قدرت دفاعی که مبتنی بر یک عقلانیت کامل است متوجه بشوند و بدانند هیچ متاعی برای جایگزین کردن با این سه را ندارند لذا امکان معامله بر سر این موضوعات و یا باج خواهی وجود نخواهد داشت.
اینها جزو مولفه‌های قدرت ایران عزیز هستند و هیچ ملت مستقلی حاضر نیست بر سر مولفه‌های اقتدار ملی خود که تأمین کننده امنیت و منافع ملی اش هست،بده و بستانی داشته باشد. 
بایدن و تیمش تنها در صورت لغو همه تحریم ها می توانند حرکت جدیدی را در تعامل با ایران آغاز کنند و البته آن هم در چارچوب ۵+۱.
دولتمردان جمهوری اسلامی ایران نه تنها حسن نیت خود را و پایبندی به تعهدات را ثابت کرده اند بلکه گاهی بواسطه زیاده روی برخی حتی ساده لوحانه رفتار شده و بر بی تعهدی طرف مقابل صبوری اما دیگر دوران صبر راهبردی و تاکتیکی سپری شده است.
 ملت ایران راه خود را پیدا کرده است.بخش دشواری از راه را پشت سر گذاشته و اراده لازم برای پیمودن ادامه این مسیر را هم دارد پس دولتمردان جدید آمریکا که البته با تجربه هستند تلاش کنند آزموده ها را تکرار نکنند و بر نفرت ملت ایران از خودشان نیفزایند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول