اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

تولید مستند شهید مدافع امنیت «جابر بیرانوند»/ پخش از شبکه سوم سیما

مستند جابر روایتی است از زندگی شهیدمدافع امنیت جابر بیرانوند که درمدت زمان ۳۰ دقیقه به صورت مستند بازسازی در خرم آباد تهیه و تولیدشده و درسالروز شهادت شهید از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.

تولید مستند شهید مدافع امنیت «جابر بیرانوند»/ پخش  از شبکه سوم سیما

خبرگزاری فارس لرستان- مرضیه شیرخان چگنی، هفدهم بهمن‌ماه سال ۹۷ ماموران گشت انتظامی خرم‌آباد حین گشت‌زنی به خودرو پراید که در کنار پمپ‌ بنزین منطقه دره‌گرم پارک شده بود؛ مشکوک شدند. 

سرنشینان خودرو به‌ محض مشاهده پلیس اقدام به تیراندازی می‌کنند و گلوله‌ها به تانکر سوخت گاز مایع که در محوطه پمپ‌ بنزین پارک شده بود، برخورد کرده و باعث انفجار می‌شود.

 

در این درگیری جابر بیرانوند افسر ناجا به‌شدت مجروح شد که پس ‌از چند روزی که در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد بستری بود، با پیشنهاد و رضایت خانواده، غروب روز پنج‌شنبه، ۲۵ بهمن‌ماه از بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد، به بیمارستان ولی‌عصر(عج) ناجا تهران منتقل شد که جمعه، ۲۶ بهمن‌ماه به مقام والای شهادت نائل آمد.

 

بعد از دستگیری عاملان این موضوع، این شهید مدافع امنیت  مورد توجه هنرمندان و مستندسازان لرستانی قرار گرفت و زمینه‌ای برای ساخت مستندی به نام جابر شد. 

محسن مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد در رابطه با روند ساخت این مستند اظهار داشت: تحقیق ، پژوهش و ساخت مستند" جابر"  شش ماه به طول انجامید. 

وی افزود: این مستند به روایت‌گری مهران یاراحمدی و من، دست‌یار کارگردانی محسن سلاحورزی، مدیریت تولیدی بهمن دولتشاه، موسیقی توسط فرشادسیفی،ناظرکیفی سعیدشاهوردی و بازیگری جمال بابایی،فاطمه بیرانوند،محمدسیار،بردیا وامیررضابیرانوند تولید شد.

 

معاون سینمایی هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بیان کرد: این مستند تولید مشترک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان و حوزه هنری انقلاب اسلامی لرستان است. 

وی خاطرنشان کرد: مستند "جابر" روایتی است از زندگی شهید مدافع امنیت جابر بیرانوند که درمدت زمان ۳۰ دقیقه به صورت مستند بازسازی در خرم آباد تهیه و تولید شده است. 

مرادی گفت: این مستند در سالروز شهادت شهید در شبکه سوم سیما پخش می‌شود.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول