اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

انباشت 550 هزار تن سیب در سردخانه‌های آذربایجان غربی/ میزان ذخیره بیش از نیاز است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: ذخایر سیب در سردخانه‌های استان ۵۵۰ هزار تن برآورد شده و این در حالی است که خرید شب عید میوه سیب ۱۳ هزار تن پیش‌بینی شده که سهم استان در این میان ۱۰ هزار تن است.

انباشت 550 هزار تن سیب در سردخانه‌های آذربایجان غربی/ میزان ذخیره بیش از نیاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، نادر صادقی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان با انتقاد از ضعف صادرات سیب از آذربایجان‌غربی، با اشاره به انباشت سیب در سردخانه‌های استان، اظهار داشت: باید مسوولان سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه نهایت تلاش خود را برای رفع این نقیصه و صادرات به کشورهای دیگر به‌صورت جدی به کار گیرند.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ ارز در صادرات، درآمد تولیدکنندگان و تاجران تأثیر منفی دارد، بیان کرد: موضوع سیب استان به‌قدری اهمیت دارد که از طریق مکاتبه با ریاست جمهوری به دنبال برطرف کردن مشکلات و هموارسازی صادرات این محصول هستیم.

وی گفت: بحث برندسازی در موضوع صادرات و ایجاد زیرساخت‌های صادراتی از موارد مهم در این بخش است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی، حمل‌ونقل را از مؤلفه‌ها و زیرساخت‌های اساسی توسعه عنوان کرد و افزود: توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل به‌ویژه حمل‌ونقل هوایی در استان می‌تواند به رونق اقتصادی کمک قابل توجهی کند.

در این جلسه همچنین در مورد کامیون‌های یخچال‌دار، برپایی نمایشگاه‌های فرامرزی، مالیات صادرات، رفع مشکلات صادرات، حمایت‌های دولت از صادرات و صادرکنندگان و کنسانتره مباحثی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول