اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تهدید تندرستی در جلسه هماهنگی لیگ تندرستی گلستان

در شرایطی که وزارت بهداشت خطر شیوع پیک چهارم ویروس کرونا را هشدار می‌دهد، جلسه هماهنگی لیگ تندرستی ورزش گلستان بدون توجه به تندرستی حاضران در جلسه و اهمیت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی برگزار شد.

تهدید تندرستی در جلسه هماهنگی لیگ تندرستی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در شرایطی که وزارت بهداشت خطر شیوع پیک چهارم ویروس کرونا را هشدار می‌دهد، جلسه هماهنگی لیگ تندرستی ورزش گلستان بدون توجه به تندرستی حاضران در جلسه و اهمیت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی بعد از ظهر روز شنبه چهارم بهمن ماه جاری در سالن جلسات معاونت جوانان اداره‌‌کل ورزش و جوانان گلستان برگزار شد.

نکته قابل توجه این است، صبح همان روز جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا به ریاست استاندار گلستان برگزار شد و از نگرانی‌های شیوع پیک چهارم کرونا صحبت‌های مختلفی به میان آمد.

استاندار گلستان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بارها بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اهمیت عدم ساده‌انگاری شیوع ویروس تاکید کردند و حتی پیک چهارم بسیار کشنده‌تر و سخت‌تر از سه مرحله گذشته شیوع ویروس تشخیص داده و هشدار داده شد.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان که پس از پایان جلسه حاضر به مصاحبه با خبرنگاران و بیان علت عدم رعایت اصول بهداشتی در این جلسه نشد، پاسخگویی به تمامی سوالات خبرنگاران را به نشست خبری ظهر روز یکشنبه موکول کرد.

قاسمعلی برزمینی در این نشست که در ابتدا سعی داشت از پاسخ به خبرنگار خبرگزاری فارس فرار کرده و در این خصوص صحبتی نداشته باشد اما با پیگیری خبرنگار فارس در خصوص علت این بی‌تدبیری و عدم توجه به دغدغه‌های ستاد پیشگیری از شیوع کرونا در جمله هماهنگی لیگ تندرستی اظهار کرد: گرگان زرد است و مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه همه در این جلسه ماسک داشتند گفت: جلسه شنبه با روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و بخش‌ها برگزار شد و جلسه شورای فنی بود.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان تصریح کرد: ما از ساعت ۱۴ جلسه را آغاز کردیم و بحث افتتاح پروژه‌های دهه مبارک فجر را داشتیم که بعد از آن جلسه، اعضای هیات همگانی استان گلستان تشریف آوردند و قرار نبود این تعداد از اعضای در جلسه حاضر شوند.

برزمینی بیان کرد: متاسفانه هیات همگانی با ناهماهنگی افراد را دعوت کرد و در جلسه حاضر شدند و این انتقاد را می‌پذیرم که باید رعایت می‌شد که متاسفانه نشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا محل برگزاری جلسه را ترک نکردید و یا سالن بزرگ‌تری را با تهویه مناسب و شرایط بهتر برای برگزاری جلسه انتخاب نکردید، گفت: متاسفانه محل بهتری را نداشتیم اما در این جلسه همه با ماسک بودند و کسی بدون ماسک حضور نداشت.

نکته جالب دیگر این است که مدیرکل ورزش و جوانان گلستان متذکر شد که با حضور خبرنگاران تعداد حاضران افزایش یافت، در حالی که مجموع خبرنگاران حاضر در جلسه پنج نفر بیشتر نبودند و این فرار رو به جلو این مسوول جای تامل دارد.

برزمینی گفت: شیوه‌نامه برگزاری نخستین لیگ تندرستی ایران پنجشنبه به ما ابلاغ شد و باید جلسه آن را سریع‌تر برگزار می‌کردیم و تعداد دعوت‌شدگان هیات همگانی بیشتر بود که باعث شکل‌گیری این شرایط شد.

گفتنی است، محمدامین شعبانی مدیر روابط عمومی هیات ورزش‌های همگانی استان گلستان در پیگیری خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص این موضوع اظهار کرد: هیات همگانی هیچ نقشی در دعوت اعضای نداشت و ما نیز به دعوت اداره‌کل وارد جلسه شدیم.

بر اساس این گزارش، ناهماهنگی‌های مدیریتی این روزها نه تنها در عرصه ورزش بلکه در عرصه مقابله با کرونا نیز دیده می‌شود اما نکته اینجاست، تاکید استاندار گلستان و حتی سازمان‌های نظارت‌کننده بر این است، مدیر مجموعه مسوولیت اصلی بر نظارت اجرای دستورات بهداشتی ستاد پیشگیری از کرونا را دارد و انتظار می‌رود مدیر دستگاه اجرایی زمانی که حتی مجموعه تحت امرش به دستورات بهداشتی توجه نمی‌کند تذکرات جدی را به آنها داده و مسیر را به سمت رعایت دستورات بهداشتی سوق دهد نه اینکه در جلسه‌ای که دستورات رعایت نشده، خودش و معاونانش تا پایان جلسه را برگزار کرده و حتی به سمت توجیه کردن اصل موضوع پیش برود.

این روزها سلامتی و تندرستی تمامی مردم در سراسر دنیا در خطر بی‌دقتی و بی‌مبالاتی افرادی قرار گرفته که ضمن ساده‌انگاری شیوع ویروس کرونا، شرایط را برای بیشتر شدن آن فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول