اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

افزایش مشارکت مردم در ستاد عتبات عالیات گیلان

رئیس سازمان عتبات و عالیات گیلان با بیان اینکه میزان مشارکت مردم ما نسبت در سه ماه دوم و سوم نسبت به سه‌ماهه اول افزایش فراوانی داشته، گفت: علی‌رغم شرایط کرونایی حاکم بر کشور نذورات مردم نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است.

افزایش مشارکت مردم در ستاد عتبات عالیات گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید دوهندو صبح امروز در نشست خبری در سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه بنیان‌گذار ستاد عتبات عالیات سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است، اظهار کرد: بعد از فروپاشی رژیم بعث عراق این ستاد راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه حرم مطهر ۶ امام و حضرت ابوالفضل العباس (ع) در عراق است، افزود: رژیم بعث عراق اما در زمان حکومت خود اجازه زیارت به شیعیان نمی‌داد تا اینکه این رژیم سرنگون شد و راه زیارت برای عاشقان اهل‌بیت (ع) باز شد.

رئیس سازمان عتبات و عالیات گیلان با بیان اینکه این ستاد دو مدیریت راهبردی دارد، گفت: مردم در سخت‌ترین شرایط عشق و علاقه خود را به اهل‌بیت (ع) نشان داده‌اند.

دوهندو با اشاره به اینکه گرفتن پروژه در کشور عراق ازجمله برنامه‌های راهبرد اول است، بیان کرد: پروژه‌های عظیم مرمت و بازسازی حرم‌های مطهر در سامرا، کربلا، کاظمین و نجف ازجمله برنامه‌های مهم ما است.

وی با بیان اینکه استفاده از تمام ظرفیت استان برای جمع‌آوری نذورات راهبرد دوم ما است، تصریح کرد: هدف این ستاد ایجاد فضاهای مناسب برای زائران اهل‌بیت (ع) است که در ایام مختلف برای زیارت حرم‌های مطهر به کشور عراق سفر می‌کنند.

رئیس سازمان عتبات و عالیات گیلان با اشاره به اینکه تمام‌کارهای ستاد خالصانه است، افزود: به‌تناسب جمعیت استان هر نفر در سال پنج هزار تومان برای حرم مطهر ائمه نذر کند این رقم بسیار رقم چشمگیری خواهد بود.

دوهندو با بیان اینکه روش دوم کمک روش سند افتخار است، گفت: به افراد با توجه به کمک‌های که می‌کنند به همان میزان سند افتخار اهدا می‌شود و در طرح بنای نور نیز با بانک رسالت در کل کشور هماهنگ شده که مردم می‌توانند از یک‌میلیون تومان تا پنج میلیون تومان وام می‌گیرند و وام را در اختیار ستاد قرار می‌دهند و ماهی ۱۷ هزار تومان قسط وام را پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه میزان مشارکت مردم ما نسبت در سه ماه دوم و سوم نسبت به سه‌ماهه اول افزایش فراوانی داشته است، افزود: طلا، برنج، چای و هر چیزی را که ممکن است مردم در این راه نذر می‌کنند.

رئیس سازمان عتبات و عالیات گیلان با بیان اینکه ما ۱۸ موکب در استان گیلان داریم، تصریح کرد: این موکب‌ها کاملاً مردمی هستند و از در ایام اربعین در مرزها و در اکثر شهرهای عراق دایر هستند و علاوه بر زائران ایرانی زائران خارجی را نیز پذیرایی می‌کنند و در تلاش هستند که فرهنگ عاشورایی زنده بماند.

دوهندو با اشاره به اینکه موکب‌های ما در حوادث غیرمترقبه در میدان حاضر هستند، گفت: در ایام کرونا موکب نورالزهرا (س) در تمام شهرهای گیلان نان رایگان پخت و توزیع کردند و موکب محسنین نیز در بخش تولید ملزومات بهداشتی اقدامات ارزشمندی داشتند که سایر موکب‌های ما نیز در سراسر استان فعالیت داشتند.

وی با بیان اینکه تمام امکانات ستاد در داخل کشور خریداری می‌شود، افزود: مصالح موردنیاز ساخت‌وساز پروژه‌ها در داخل کشور خریداری‌شده و از خارج شدن ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

رئیس سازمان عتبات و عالیات گیلان با اشاره به تعداد پروژه‌های ستاد در کشور عراق، بیان کرد: ما در صحن عقلیه بنی‌هاشم (ع) و گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلا و صحن مطهر حضرت زهرا (س) در نجف پروژه داریم.

دوهندو با اشاره به شماره‌حساب‌های ستاد جهت واریز نذورات، افزود: مردم می‌توانند نذورات خود از طریق شماره‌حساب‌های ۰۱۰۶۰۶۹۷۹۷۰۰۰ بانک ملی، ۱۰۱۱۱۱۵ بانک رسالت، ۴۳۳۰۴۱۱۱۰۱۱۰۰۴۳ بانک کوثر، ۲۹۱۰۴۲۷۸۱۰۴۱ بانک انصار و ۵۱۰۹۱۹۶۹۴۲ به نام ستاد عتبات عالیات استان گیلان واریز کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول