اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

ضرورت تعامل دستگاه قضایی و محیط زیست استان برای پیشگیری از جرائم زیست محیطی

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با دادستان دنا بر ضرورت تعامل دستگاه قضایی با محیط زیست جهت جلوگیری از جرایم زیست محیطی تأکید کرد.

ضرورت تعامل دستگاه قضایی و محیط زیست استان برای پیشگیری از جرائم زیست محیطی

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسؤولان حفاظت محیط زیست با مسؤولان قضایی شهرستان دنا دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش فارس،مدیرکل حفاظت محیط زیست  و جمعی از مسئولین حفاظت محیط زیست استان با رئیس دادگستری و دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دنا در هفته هوای پاک  دیدار و بر ضرورت تعامل دستگاه قضایی و حفاظت محیط زیست استان برای پیشگیری از جرائم زیست محیطی و رشد سطح تعامل و همکاری‌ها و همچنین افزایش اطلاع رسانی تأکید کردند.

 در این دیدار که در هفته هوای پاک انجام گرفت، سید اسدالله هاشمی مدیر کل حفاظت محیط زیست به تشریح وضعیت ذخیرگاه دنا ، پتانسیل‌ها و دستاورد‌های زیست محیطی و برخی از مشکلات زیست محیطی در شهرستان دنا پرداخت و گفت: خوشبختانه  منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا دارای تنوع زیستی متفاوت و گونه‌های جانوری ارزشمندی است که این مهم در راستای تلاش شبانه روزی محیط بانان و همکاری خوب دستگاه قضایی حاصل شده است.

هاشمی ضمن تشکر از دستگاه قضایی استان و شهرستان گفت: خوشبختانه با همکاری خوب دستگاه‌ قضا در تسریع صدور آراء ، برخورد جدی با متخلفین تخریب تصرف عدوانی اراضی ملی و شکار و صید توانسته‌ایم در راستای حفاظت و صیانت از محیط زیست عملکرد مناسبی داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن تشکر از بازدید مستمر مسئولین قضایی از پاسگاه های محیط بانی و نظارت قضایی بر عملکرد محیط بانان بعنوان ضابطین خاص قضایی گفت: تجهیز منطقه حفاظت شده دنا به دوربین‌ها و سنسورهای جدید هشدار دهنده آتش سوزی ها ، شناسایی و ردیابی متخلفین با استفاده از این دوربین ها بصورت آنلاین از اقدامات مهم این اداره کل در هوشمند سازی و نظارت بر مناطق است.

 هاشمی ضمن تشریح وضعیت حوزه پسماند شهرستان دنا خواستار نظارت ، ورود و برخورد دستگاه قضا با شهرداری‌ها و دهیاران کم کار شد.

در این دیدار رئیس دادگستری و دادستان دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دنا با تأکید بر آگاهی بخشی جامعه در زمینه حفاظت و صیانت از محیط زیست، خواستار برنامه ریزی مناسب و قوی در جهت تلاش برای حفظ انفال خدادادی شدند. 

مسؤولان قضایی شهرستان دنا بر آموزش در زمینه حفاظت از محیط زیست برای عموم بعنوان نقش کلیدی در پیشرفت و توسعه محیط زیست هر جامعه تاکید داشتند و خواستار نظارت‌ها و پایش‌های مستمر بر پسماند‌های صنایع و مراکزی که ممکن است بر محیط زیست و سلامت انسان‌ها تأثیر داشته باشد شدند. 

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول