اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

تأثیر ۸۶ درصدی خطای انسانی در تصادفات/ خودروسازان داخلی باید صنعت خودروسازی را ارتقا دهند

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه خودروسازان باید این باور را داشته باشند که صنعت خودروسازی ارتقا یابد، گفت: ۸۶ درصد تصادفات در جاده‌ها متاثر از خطای عوامل انسانی است.

تأثیر ۸۶ درصدی خطای انسانی در تصادفات/ خودروسازان داخلی باید صنعت خودروسازی را ارتقا دهند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی امروز در حاشیه مراسم نوسازی ناوگان سواری کرایه، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جاده، انسان، وسیله نقلیه و شرایط محیطی، چهار عامل بروز تصادف است.

وی تأکید کرد: هیچ گاه نسبت به ایمن بودن خودرو کم توجهی نکرده ایم و در داخلی یا خارجی بودن خودرو تفاوتی قائل نشدیم مگر آن که استانداردهای ایمنی در آن محصول رعایت شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اگر خودرو الزامات استاندارد را نداشته باشد، پلیس راهور اجازه تردد به آن را نمی‌دهد؛ خودروسازان باید این باور را داشته باشند که صنعت خودروسازی ارتقا یابد.

اسلامی گفت: ۸۶ درصد تصادفات در جاده‌ها متاثر از خطای عوامل انسانی است که ۹۵ درصد آن به دلیل عدم توجه به جلو، خستگی، خواب آلودگی و عدم توانایی در کنترل خودرو رخ می‌دهد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر نوع ناوگان نوسازی شده سواری کرایه و تقاضای مسافران برای خودرو با کیفیت بالاتر، گفت: ما الزامات استاندارد را تعیین می‌کنیم اما در چنین قراردادهایی اتحادیه سواری کرایه و کارخانه داخلی سازنده خودرو در تعیین نوع ناوگان مذاکرات را انجام می دهند، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم تسهیلات برای نوسازی ناوگان ارائه می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر تفاوت قیمت کامیون‌های وارداتی با عمر سه سال و کامیون های تولید داخل بیان کرد: در مورد ناوگان باری جاده ای، در شرایط بحرانی به سر می‌بریم، تعداد ۵۵ هزار دستگاه کامیون بالای ۴۰ سال فرسوده در جاده‌ها داریم که در قانون نوسازی تأمین فقط ۱۰ درصد آن طبق قانون بند ۳ ماده ۳۰ از محل ورود کامیون های وارداتی با عمر زیر سه سال سال خواهد بود و بقیه در داخل تولید می‌شود، به هر حال باید تولید و عرضه کامیون شدت بگیرد.

* مدیرعامل ایران خودرو: «تارا» قرار نبود در روز رونمایی روشن شود

بنابراین گزارش، در ادامه خبرنگاران از مدیرعامل ایران خودرو درباره تولید انبوه خودرو تارا در شرایطی که حتی در روز رونمایی روشن هم نشد، پرسیدند که مقیمی گفت: قرار نبود این خودرو در مراسم رونمایی روشن شود و همان زمان ماشین روشن شده آن در بیرون از مرکز موجود بود.

وی ادامه داد: همین الان هم می توانیم با هم برویم و خط تولید تارا را ببینیم که چه میزان خودرو در حال تولید است.

وی با اشاره به عرضه خودرو رانا با موتور تقویت شده TU5 و سقف شیشه ای، گفت: همچنین موتور سه استوانه‌ای را هم رونمایی کردیم.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول