اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کارگزاران طرح اقدام ملی مسکن از پیمانکاران دارای صلاحیت استفاده کنند

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای ساخت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن از پیمانکاران دارای صلاحیت و واجد شرایط استفاده کنند.

کارگزاران طرح اقدام ملی مسکن از پیمانکاران دارای صلاحیت استفاده کنند

حسینعلی مقصودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای ساخت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن از پیمانکاران دارای صلاحیت و واجد شرایط استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: متأسفانه در طرح‌های گذشته تولید مسکن در کشور، بعضا از پیمانکاران بدون سابقه کافی و صلاحیت استفاده شد و پیامدهای آن همچنان در ادارات مجری طرح‌ها ادامه دارد.

وی افزود: از این رولازم است در اجرای طرح اقدام ملی مسکن از پیمانکاران خوشنام و دارای صلاحیت در راستای قانون استفاده شود.

پیگیری زمین جدید برای طرح اقدام ملی مسکن

مقصودی با بیان اینکه براساس آمار سامانه، تعداد واریز وجه در چهارمحال و بختیاری از تخصیص زمین همچنان کمتر است، اضافه کرد: به طورکلی در استان مشکلی برای تخصیص زمین به متقاضیان وجود ندارد.

وی با اشاره به ثبت‌نام مجدد طرح در مرکز استان، گفت: در شهرکرد به دلیل حجم بالای تقاضا و کمبود زمین مورد نیاز، فعلا شرایط ثبت‌نام جدید وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: پیگیر تأمین زمین از منابع مختلف هستیم و در صورت فراهم شدن شرایط، امکان ثبت‌نام جدید در مرکز استان نیز وجود خواهد داشت.

حذف متقاضیانی که 40 میلیون را واریز نکرده‌اند

وی عنوان کرد: براساس اعلام قبلی و مصوبه شورای مسکن استان، متقاضیانی که افتتاح حساب برای آن‌ها انجام شده و در مهلت تعیین شده نسبت به واریز مبلغ 40 میلیون تومان اقدام نکرده‌اند؛ از سامانه حذف می‌شوند.

مقصودی افزود: شهرداری‌ها باید در صدور پروانه ساخت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن تسریع کنند و همچنین دستگاه‌های خدمات‌رسان در راستای تأمین خدمات زیربنایی سایت‌های اقدام ملی برنامه‌ریزی‌های لازم را در تهیه نقشه و مشخصات فنی و برآورد اعتبار لازم بر اساس فهرست بهای جدید انجام دهند.

وی گفت: بر اساس مصوبه جلسه با وزیر راه و شهرسازی و مصوبه شورای مسکن استان، در شهرهای زیر یکصدهزار نفر جمعیت، عمده اراضی طرح اقدام ملی مسکن به صورت اجاره بلند مدت 99 ساله به متقاضیان واگذار می‌شود.

مقصودی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار، از 16 هزار و 521 متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در استان، هفت هزار و 546 متقاضی حائز شرایط بوده و پنج هزار و 955 نفر به تأیید نهایی رسیده‌اند.

وی توضیح داد: از این تعداد برای چهار هزار و  773 نفر افتتاح حساب صورت گرفته و 3 هزار و 773 مورد واریز وجه صورت گرفته است و برای چهار هزار و 397 واحد نیز تاکنون تخصیص زمین انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شهرهای شهرکرد، بروجن و لردگان به ترتیب دارای بیشترین تعداد متقاضی است، گفت: در شهرهای اردل، بن، سامان، هفشجان، جونقان، فرخشهر و کیان واریز وجه  توسط متقاضیان انجام شده است.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول