اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

صدور 6 هزار و 700 سند در شهرهای زیر 20 هزار نفر زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از صدور 6 هزار و 700 سند در شهرهای زیر 20 هزار نفر زنجان خبر داد.

صدور 6 هزار و 700 سند در شهرهای زیر 20 هزار نفر زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا خواجه‌ای بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرها و روستاها خدمات متعددی ارائه می‌دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح هادی در ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان زنجان افزود: تاکنون طرح هادی در ۴۰۰ روستا از ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان اجرا شده است

وی با بیان اینکه اجرا و بازنگری طرح‌های هادی به میزان اعتبارات ابلاغی از محل استانی و ملی بستگی دارد، گفت: طرح‌های هادی به نسبت اعتباری که برای روستاها در نظر می‌گیرند، اجرا و عملیاتی می‌شود.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه طبق آمار گرفته شده طرح هادی ۲۹۴ روستا نیز نیازمند بازنگری است، اضافه کرد: تاکنون طرح هادی ۱۹۰ روستا بازنگری شده و ادامه این فرآیند منوط به تامین اعتبارات است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه امسال ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی روستایی اختصاص یافته است، اضافه کرد: این اعتبار برای اجرای طرح هادی کافی نیست و باید با نیازسنجی نسبت به اجرای مابقی آن اقدام شود.

وی با اشاره به آثار مثبت اجرای طرح هادی بیان کرد: تهیه طرح و اجرای آن با توجه به ورود امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی بر کیفیت و بهبود زندگی اهالی در بلندمدت موثر است.

خواجه‌ای در ادامه به بحث صدور سند مالکیت روستایی با همکاری بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: تاکنون 6 هزار و 700  سند مربوط به شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت و مابقی در روستاها صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: امسال صدور 2 هزار سند مالکیت روستایی برای استان زنجان تعیین شده بود اما با هماهنگی بین بنیاد مسکن و ثبت اسناد، تعهد صدور  6 هزار و 500 سند را ایجاد کردیم.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در صدور سند مالکیت روستایی پیشرو است، اضافه کرد: در صدور سند مالکیت روستایی ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری و در صدور سند مالکیت شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت نیز دو برابر میزان متوسط کشوری هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان همچنین در ارتباط با تسهیلات اعطایی نیز گفت: بانک‌های استان برای اعطای تسهیلات در رابطه با بخش خاصی از جمله طرح مذکور محدودیت داشته و تسهیلات را به بیش از ۵ هزار واحد ارائه نمی‌دهند زیرا کارهای مکمل دیگری دارند که باید به اموراتشان رسیدگی کنند.

وی تصریح کرد: ببه همین دلیل در سنوات مختلف تا به امروز از ۹۲ هزار و ۶۵۷ واحد مسکونی غیرمقاوم استان، ۵۰ هزار واحد مسکونی مقاوم شده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول