اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

یوآن چین در مسیر سبقت از دلار

یک کارشناس اقتصادی بر این باور است که چین به زودی و به خاطر عملکرد خوبی که در دوران کرونا داشته آمریکا را از جایگاه اقتصاد برتر جهان پایین خواهد کشید.

یوآن چین در مسیر سبقت از دلار

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، جرالد سلنته، کارشناس اقتصادی و ناشر ژورنال ترندز، می‌گوید: چین تنها اقتصادی بود زمانی که شیوع ویروس کرونا کمر اقتصاد جهانی را خم کرده بود، توانست سرپا بایستد و پیش‌بینی می‌شود، به زودی جایگاه آمریکا به عنوان قدرت برتر اقتصادی را تصاحب کند.

وی افزود: چین طی سال جاری هم مرکز توجهات خواهد بود و چشم‌انداز آینده حاکی از آن است که همانگونه که آمریکا در جنگ جهانی دوم جایگاه برتر را داشت، چین هم در قرن 21 جایگاه برتر را داشته باشد و به زودی جایگزین آمریکا در اقتصاد جهانی شود.

سلنته گفت: قرن 20 قرن آمریکا بود اما قرن 21 متعلق به چینی‌ها خواهد بود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر تمرکز واشنگتن روی به راه انداختن جنگ است، اما چین روی فعالیت‌های اقتصادی‌اش تمرکز کرده است.

سلنته در پیش‌بینی‌های خود حتی پا را فراتر گذاشت و عنوان کرد: آمریکا در حال حاضر همان جایگاهی را دارد که انگلیس پس از جنگ جهانی اول داشت و در آن زمان دلار جای پوند انگلیس به عنوان ارز غالب جهانی را گرفت.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: من پیش‌بینی می‌کنم که طی چند سال پیش‌رو یوآن چین به اصلی‌ترین ارز مبادلاتی در جهان تبدیل شود و دلار آمریکا شبیه آنچه برای پوند انگلیس اتفاق افتاد، جایگاه خود را از دست داده و پایین کشیده شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول