اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تاکید استاندار تهران برای سرعت‌بخشی به طرح شهید سلیمانی تا توجه ویژه به سالمندان در این طرح

در دوران کرونا که همه دنیا درگیر آن هستند جهادگران ایرانی با همت و پشتکار خود توانستند شرایط را تغییر داده و با اجرای طرح شهید سلیمانی وضعیت کشور را هر روز بهتر کنند.

تاکید استاندار تهران برای سرعت‌بخشی به طرح شهید سلیمانی تا توجه ویژه به سالمندان در این طرح

خبرگزاری فارس از تهران؛ مریم خلجی: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «بهره گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی، کمک بزرگی به رهایی کشور از این عارضه (ویروس کرونا) همه‌گیر خواهد کرد»‌، دستورات فرماندهی‌ کل سپاه و پیرو تفاهم‌‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌نام شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی اجرا شود.

طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین از دوم آذر ماه و آغازین روز از هفته بسیج در سراسر کشور به اجرا درآمده است.

 

خدمات جهادی طلاب کرمان در طرح شهید سلیمانی

حجت‌الاسلام جعفری در مراسم تجلیل از جهادگران بسیج طلاب سپاه ثارالله استان کرمان در طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: به‌دنبال اتفاقی که در کل دنیا صورت گفت و دنیا درگیر ویروس منحوس کرونا شد، به حمد و منت الهی طرح شهید سلیمانی از طرف سازمان بسیج مستضعفان به همه اقشار ابلاغ شد و قشر طلاب، اساتید و روحانیون بسیجی هم در این طرح بخشی از خدمت را متقبل شدند.

 مسئول بسیج طلاب استان کرمان عنوان کرد: در پی طرح، فراخوانی در سراسر استان انجام و ۱۵۰ نفر از طلاب بسیجی اعلام آمادگی کردند که در حال حاضر ۶۴ نفر از این طلاب بسیجی در سراسر استان مشغول خدمت‌رسانی هستند و در زمینه روحیه‌بخشی به بیماران، کمک به کادر درمانی بیمارستان و همراه بیمار فعالیت کردند و توانستند سنگ بزرگی از جلوی پای پرسنل درمانی بردارند.

وی افزود: در طرح سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی بحث ازدواج آسان آمده که روحانیت و طلاب بسیجی به وظایف قانونی خود مشغول بودند که یکی از این کارها ایجاد اصلاح ذات‌البین بود که نقش مشاوره‌ای در این بخش ایفا کردند و مسائل برخی خانواده‌هایی که دچار اختلاف بودند را حل کردند.

جعفری ادامه داد: در قالب این طرح تأمین کمک هزینه درمان برای زوج‌های نابارور و معرفی وام قرض‌الحسنه از معاونت سرمایه انسانی بسیج به این زوجین توسط طلاب بسیجی انجام شد.

وی ابراز کرد: یکی از قسمت‌های طرح شهید سلیمانی تقسیم بسته‌های معیشتی بود که در این راستا بیش از یک‌هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع شد، اقدام دیگر این طرح ارتباط با خیران بود که توانستیم ۶ سری جهیزیه برای زوجین نیازمند فراهم کنیم.

مسئول بسیج طلاب استان کرمان خاطرنشان کرد: از کارهای دیگری که طلاب متقبل شدند، بحث فرهنگی بود که با دایرکردن موکب‌های فرهنگی یک هزار نفر از طلاب بسیجی در موکب‌ها شرکت کردند و در بحث منبر مجازی هم فعالیت کردند که امیدواریم شیرینی این قبیل کارها جمع شدن بساط ویروس منحوس کرونا باشد که در آن لحظه کادر درمان ما نفس راحتی خواهند کشید.


بسیج تا ریشه‌کنی کرونا در کنار کادر درمان است

یحیی حیدری امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان بناب  اظهار داشت: با تلاش کادر درمانی در خط مقدم و با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی شاهد کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان بناب بودیم.

وی افزود: بهترین امر به معروف در شرایط فعلی امر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و باید تلاش کنیم که مجدداً این ویروس در شهرستان شیوع پیدا نکند.

فرمانده نیروی مقاومت سپاه بناب سپس با تشریح بخشی از اقدامات صورت گرفته در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار امیدواری کرد که بسیج در کنار کادر درمان آماده کمک برای مقابله با کاهش و ریشه‌کنی ویروس کرونا هستند.


استاندار تهران: در تعطیلات پیش رو محدودیت تردد اعمال شود/ افزایش ۶ درصدی پذیرش بیماران

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا استان تهران اظهار کرد: از ۱۵ آبان با تشکیل قرارگاه و اجرای مدیریت هوشمند محدودیت‌ها همچنین اعمال محدودیت‌های تردد و جلوگیری از اجتماعات، شرایط خوبی با همت همه دستگاه‌ها و از سوی دیگر اجرای طرح محله‌ای شهید سلیمانی، برقرار شده است.

وی با قدردانی از همه کسانی که تلاش کردند که بیماری کرونا در استان تهران کنترل شود، گفت: این در شرایطی است که در تمام کشورهای دنیا روند افزایشی بستری و مرگ را مشاهده می‌کنیم اما در کشور ما روند کنترلی محقق شده و البته حفظ آن بسیار مشکل است.

استاندار تهران ادامه داد: روزانه در شرایطی حدود ۹۹ تا ۱۲۰ فوتی قطعی داشتیم اما امروز و ظرف هفته‌های اخیر به زیر ۲۰ نفر رسیده است و این اقدامی ارزشمند است که پیشانی این اقدامات سربازان نظام سلامت بوده‌اند و در تحقق آن همه دستگاه‌ها کمک و همکاری کردند.

بندپی اضافه کرد: بر اساس گزارشات در کشور و استان تهران روند رو به افزایش کم‌کم مشاهده می‌شود به شکلی که امروز بیش از ۶ هزار و سیصد ابتلا و ۹۸ فوتی در کشور داشته‌ایم. به این ترتیب اگر پروتکل‌ها و نظارت‌ها ساده و عادی تلقی شوند با مشکلات بسیاری مواجه می شویم.

وی تأکید کرد: پرهیز از عادی‌سازی در همه موارد باید مورد توجه قرار گیرد و شعار ستاد در تهران پرهیز از عادی سازی در همه موارد بوده و نباید به گونه‌ای عمل کنیم که عقب ماندگی غیر قابل جبران اتفاق بیافتد.

استاندار تهران عنوان کرد: نباید این موضوع را صنفی قلمداد کنیم و فردی تصور کند که اگر برای دستگاه خود مجوزی دریافت کند این یک موفقیت است.

محسنی بندپی یادآور شد: متأسفانه رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ده روز گذشته ۷۸ درصد بوده و امروز به ۷۴  و ۹ دهم درصد رسیده است این یعنی شیب مراجعان سرپایی  و بستری افزایش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: شهرداری تهران مکلف است همانند روزهای اوج بیماری رعایت فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهد و از سوار شدن افراد بدون ماسک جلوگیری کند.

استاندار تهران ابراز کرد: همچنین در مورد نانوایی‌ها باید نظارت بر رعایت کامل پروتکل‌ها اعمال شود.

محسنی بندپی افزود: بی‌تردید جرائم ناقضان قانون یکی از عوامل موفقیت در کاهش آمار بود که با برخوردهای منطقی که گزارشات آن ارائه شده، محقق شده است. همچنین باید به اتحادیه‌های نانوایی تذکرات لازم داده شود.

وی در خصوص برگزاری جشنواره فیلم فجر نیز گفت: اگر با همین وضعیت موجود پیش برویم ترجیح این است که جشنواره به شکل مجازی برگزار شود، اما در صورت عدم تحقق این موضوع باید با حداقل حضور افراد تداوم پیدا کند.

استاندار تهران بیان کرد: سرعت بخشی به طرح شهید سلیمانی باید مورد توجه قرار گیرد تا اهداف طرح اجرایی شود. 

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: شناسایی و رهگیری، قرنطینه و حمایت اجتماعی که آغاز شده و خوب پیش رفته باید در ادامه نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: ما در ابتدا با ستاد ملی کرونا در خصوص رنگ بندی شهرها موافق نبودیم و تهران به دلیل تراکم جمعیت، شلوغی حمل و نقل عمومی، همیشه باید یک رنگ بالاتر اعلام شود.

استاندار تهران با بیان اینکه قطعاً در حال حاضر تهران آبی نیست و  زرد متمایل به نارنجی است، گفت: لذا پیشنهاد ما به ستاد ملی مقابله با کرونا این است که در ۲۲ بهمن و تعطیلات پیش رو برای جلوگیری از ایجاد مشکل برای استان‌های شمالی و در برگشت مسافران برای تهران محدودیت‌های تردد در این تعطیلات اعمال شود.

محسنی بندپی مطرح کرد: باید تقویت طرح شهید سلیمانی با تدبیر در حوزه منابع مالی و نیروی انسانی با همکاری سازمان برنامه و بودجه برای تأمین اعتبارات لازم در کل کشور و من جمله استان تهران به گونه‌ای باشد که این طرح تقویت شود.

وی با تأکید مجدد بر این که روند پذیرش بیماران نسبت به هفته‌های گذشته ۶ درصد افزایش یافته است، افزود: می‌طلبد تا اماکنی که فعالیت‌های اقتصادی دارند همچون اصناف، نظارت‌ها بر آن‌ها مورد توجه قرار گیرد.

استاندار تهران اضافه کرد: بر اساس آمار منتشر شده پلیس نظارت خود را اعمال می‌کند، به گونه‌ای که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار جریمه ۲۰۰ هزار تومانی و ۵۵۰ هزار جریمه در شهرهای قرمز و نارنجی تاکنون صادر شده اما برخی از نقاط سیستم دوربین در آن‌ها فعال نیست که فرمانداری‌ها در شهرستان‌ها به کمک شهرداری‌ها نسبت به نصب دوربین ها اقدام کردند و این روند ادامه خواهد داشت و از سوی دیگر برخی از افراد که الزام فعالیت در شیفت شب را دارند، مستثنی شدند، اما بی‌تردید اعمال نظارت و جریمه برای افراد متخلف انجام می‌شود.

محسنی بندپی عنوان کرد: نقاط بحرانی هم‌چون نانوایی‌ها و پلیس‌های+۱۰ و دفاتر پیشخوان که شناسایی شدند مورد توجه نظارت‌های ویژه قرار گرفتند و با آن‌ها بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا برخورد قانونی خواهد شد.


اقدامات در زمینه ساماندهی سالمندان زنجان تا حد مطلوب فاصله دارد

خدابخش مرادی نافچی در جلسه ستاد ساماندهی امور سالمندان استان در ایپدمی کرونا اظهار کرد: همچنان اولویت اول و اصلی کشور و استان رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و حفاظت‌های فردی است و اگر وضعیت استان به لحاظ  شرایط حاکم کرونا از زرد به آبی اعلام می‌شود، این مهم به منزله عادی شدن وضعیت نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: بر این اساس اعضای ستاد باید با بهره گیری از سامانه‌های مختلف همچنین رسانه‌های گروهی استان، نسبت به آگاه‌سازی و اطلاع رسانی خود در این زمینه ادامه دهند، تا بواسطه عادی انگاری شاهد موج بعدی بیماری نباشیم.

مرادی با اشاره به اینکه طی بررسی انجام گرفته همچنان سالمندان به دلیل شرایط جسمی و بیماری‌های زمینه‌ای آسیب پذیرترین قشر در برابر بیماری کووید- ۱۹ هستند، افزود: اولویت جدی و اقدامات مداخله‌ای از سوی دستگاه‌های عضو ستاد باید بیش از گذشته مورد توجه و تاکید باشد.

وی اظهار داشت: استان در حوزه ساماندهی سالمندان باید گروه‌های هدف را تحت پوشش قرار دهد و در این زمینه نخواهیم پذیرفت که سالمندی مغفول واقع شده باشد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: اقدامات انجام گرفته اعضای ستاد نفی نمی‌شود و اینکه فعالیت‌ها در حوزه سالمندان به ارسال پیامک محدود شود، مطلوب نهایی را ایجاد نخواهد نکرد.

وی تاکید کرد: با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی تلاش می‌شود که میزان ابتلا و فوتی‌های کرونایی استان به مراتب کاهش یابد که در این زمینه اقدامات ارزشمندی انجام گرفته بطوری که تست‌های سریع رشد بسیاری خوبی داشته است.

این مسؤول با بیان اینکه بیماران زمینه‌ای و سالمندان فاقد هرگونه چتر حمایتی که از آسیب پذیری بیشتری برخوردارند، باید مورد توجه جدی قرار بگیرند، تاکید کرد: سالمندان فاقد پوشش بیمه‌ای باید احصا و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات آنان بررسی شود.

وی یادآوری کرد: بر این اساس تا چهارشنبه هفته جاری اعضای ستاد ساماندهی سالمندان نیز گزارش دقیقی را از اقدامات انجام گرفته طی دو ماه گذشته به دبیرخانه ستاد ارائه کنند که افق این دو ماه آخر سال نیز تدوین شود.

مرادی با اشاره به اینکه حوزه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی سالمندان در زمینه بیماری کووید - ۱۹ صرفا به شهر زنجان اختصاص ندارد و باید در دیگر شهرستان‌ها نیز گسترش یابد، افزود: در این زمینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سطح شمولیت تصمیمات خود را  در زمینه اطلاع رسانی به سطح استانی تعمیم هند و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود از قبیل دهیاران به پیشبرد بهتر کارها کمک کنند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه هدف اصلی ستاد برای گروه‌های هدف حساس سازی جامعه نسبت به این قشر است، ادامه داد: روسای کمیته‌های پنچ گانه نسبت به برنامه‌های هدف گذاری شده اهتمام داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: این ستاد بر آن است که در توزیع کمک‌ها، ساماندهی بصورت نظامند انجام گیرد تا فردی از جامعه هدف مورد بی مهری قرار نگیرد.

 

اقدامات خوب یک مسجد در بیرجند در راستای طرح شهید سلیمانی

فرمانده پایگاه مقاومت سردار شهید «حسین برگی» مسجدالحسین(ع) جوادیه با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی، مطرح کرد: در طرح شهید سلیمانی ما با بخش حضوری شروع کردیم که به ۱۰ تیم تقسیم شدیم و در ابتدا فعالیت به این صورت بود که سوالات در مورد تست و علائم کرونا که از بهداشت تهیه شده بود از مردم محدوده مسجد که حدود ۷۲۰ خانه بود پرسیده شد تا از وضعیت مردم مطلع شویم.

وی بیان می‌کند: اگر فردی از خانواده دچار این علائم بود ما آدرس منزل و مشخصات فرد را به پرستارانی که با آن‌ها در ارتباط بودیم می‌دادیم تا وضعیت این افراد را چک کنند و توصیه‌های لازم به آن‌ها داده و همچنین تست کرونا  از آن‌ها گرفته می‌شد.

حسین‌پور تبیین می‌کند: مرکز بهداشت لیستی از افراد پرخطر برای بیماران کرونا را تهیه کرده بود و یکی از کارهای پایگاه خواهران به این شکل بود که بسیجیان خواهر روزانه با این افراد تماس می‌گرفتند و از وضعیت این افراد آگاه می‌شدند و البته این طرح همواره ادامه دارد.

وی در پایان خاطرنشان می‌کند: یک نکته مهم که لازم به ذکر است بحث نیازمندان کرونایی می‌باشد که ما آن‌ها را حمایت ویژه کردیم و حتی بعضی از بسیجیان ما در مسجد هم حضور یافتند و کمک به کادر درمان هم انجام شد و طی یک سال اخیر بحث کمک‌های مومنانه و طرح حاج قاسم سبب شد تا به جایگاه مسجد و کارکردهای آن توجه بیشتری شود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول