اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

برنامه‌های یزد پایتخت صحیفه سجادیه برپایه تفکر، تعقل و تدین باشد

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه برنامه‌های یزد پایتخت صحیفه سجادیه برپایه تفکر، تعقل و تدین باشد، گفت: خروجی سیستم آموزشی در ایران بیکاری فارغ التحصیلان است.

برنامه‌های یزد پایتخت صحیفه سجادیه برپایه تفکر، تعقل و تدین باشد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد به نقل از دفتر امام جامعه مرکز استان، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در آیین آغاز به کار طرح یزد پایتخت صحیفه سجادیه ایران با اشاره به این‌که یکی از امتیازات صحیفه سجادیه این است که نحوه حرف زدن با خدا را به ما می‌آموزد اظهار کرد: این آموزش مربوط به تمام اقشار است و نحوه ارتباط را به خوبی به ما می‌آموزد.

وی بر ضرورت ترویج معانی و مفاهیم فرازهای صحیفه سجادیه در جامعه تاکید کرد و گفت: چگونه اندیشیدن در مسیر زندگی و قرارگرفتن در مسیر کمال یکی از مهمترین مسائلی است که ما با تدبر در صحیفه سجادیه به دست می‌آوریم.

امام جمعه یزد با بیان این‌که انسان‌ها ممکن است کمال‌گرا باشند ولی راهنمای در این مسیر نداشته باشند گفت: امام سجاد(ع) بهترین راهنمایی در این زمینه را به وسیله صحیفه سجادیه برای ما به ارمغان آورده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: ما باید در مسیر بهره‌گیری از این کتاب نورانی در سبک زندگی خود بیشترین تلاش را داشته باشیم و سیره و روش زندگی خود را بر این اساس پایه‌گذاری کنیم.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه استکبار جهانی دقیقه در حال ترویج عکس این موضوع است گفت: دشمنان تلاش دارند که ما را از معنویات دور کرده و به مادیات نزدیک کنند تا به این طریق انسان‌ها را از هستی اصلی خود که ماهیت الهی است جدا کند و به اوج حقارت برسانند.

امام جمعه یزد افزود: نمونه این موضوع سبک آموزشی در ایران است که یکصد سال قبل توسط انگلیسی‌ها رقم خورد و دقیقا در مسیر خلاف سیره اسلامی و قرآنی است.

وی تصریح کرد: به این طریق انگلیسی‌ها با گرفتن مکاتب قرآنی و وارد کردن آموزش‌های غربی به ایران، تدین را از فرزندان ما گرفتند و جلوی تدین، تفکر و تعقل را در وجود دانش آموزان ما گرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه این سه اصل اساسی در قرآن کریم به صورت ویژه مورد توجه است گفت: وقتی ما تفکر و تعقل نداشته باشیم نمی‌توانیم به درستی فکر کنیم و بفهمیم و پس از آن راه مناسب و درست را انتخاب کنیم.

ناصری یزدی افزود: این موضوع سبب می شود که فرزندان ما پس از 12 سال درس خواندن و مجددا چند سال تحصیل در دانشگاه بیکار فارغ‌التحصیل شوند و با یک سطحی نگری زیادی روبرو شود.

امام جمعه یزد در پایان گفت: در برنامه های مرتبط با پایتخت صحیفه سجادیه ایران باید حتما به این سه اصل اساسی توجه ویژه داشته باشیم و در راستای ترویج آن قدم برداریم.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول