اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افزایش 30 درصدی بودجه شهرداری زنجان

شهردار زنجان از تدوین بودجه شهرداری زنجان با افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی خبر داد و گفت: در بودجه به سازمان‌های فرهنگی و آتش‌نشانی توجه ویژه شده است.

افزایش 30 درصدی بودجه شهرداری زنجان

 حبیب یگانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به برگزاری جلسات مستمر برای تدوین بودجه با حضور معاونین و روسای سازمان‌های شهرداری زنجان اظهار کرد: تلاش کردیم در این جلسات نیاز سازمان‌ها را احصا و بررسی کنیم و بودجه آنها بر همین اساس اختصاص پیدا کند.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه مبلغ کلی بودجه سال آینده ۲۵ تا ۳۰ درصد نسبت به سال ۹۹ افزایش می‌یابد، اضافه کرد: نکته مهم این است که در لایحه بودجه به پروژه‌های نیمه تمام توجه ویژه شده است.

وی با اشاره به اینکه سبزه‌میدان، بازگشایی پادگان، پروژه هاشم‌نژاد و تکمیل سالن مدیریت بحران در اولویت بودجه سال آتی شهرداری زنجان قرار می‌گیرد، اضافه کرد: همچنین یوترن پل امام حسن مجتبی (ع) نیز در صورت حل مشکل آن در شورای فنی در نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و برای این موضوع نیز مبلغ مشخصی در بودجه در نظر گرفته خواهد شد.

 یگانه با اشاره به اینکه امور عادی شهرداری از جمله مباحث مربوط به آسفالت و همچنین پیاده‌روسازی نیز در بودجه سال آینده دیده شده است، تصریح کرد: فعلا سرانه بودجه هر شخص در لایحه کلی مشخص نیست، اما پس از نهایی شدن اعلام می‌شود.

 شهردار زنجان دو مورد از اولویت‌های بودجه سال آینده را بحث سازمان فرهنگی و سازمان آتش نشانی عنوان کرد و گفت: در بودجه سال آینده توجه ویژه‌ای به این دو سازمان شده است.

وی با اشاره به اینکه بودجه فرهنگی شهرداری زنجان در سال آینده بیشتر از ۱۰ میلیارد تومان خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه سال آینده بحث کنگره شهدا را داریم، به مباحث زیرساختی نیز توجه ویژه شده است تا از نظر فرهنگی و فضاسازی کمبود بودجه نداشته باشیم.

یگانه در ارتباط با بودجه سازمان آتش‌نشانی و افزایش آن نیز گفت: از محل بودجه سال آینده و از محل اوراق مشارکت مبلغ خوبی به آتش‌نشانی اختصاص یافته است.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه میزان مبلغ اختصاص یافته از محل اوراق مشارکت ۳۰ میلیارد تومان است، اضافه کرد: این مبلغ برای نوسازی تجهیزات آتش‌نشانی اختصاص می‌یابد.

وی تجهیز ایستگاه گلشهر کاظمیه و همچنین ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی در کنار پروژه سبزه‌میدان را از دیگر اقدامات شهرداری در ارتقای سطح ایمنی شهر عنوان کرد و گفت: امیدواریم با این اقدامات شاهد ایمنی بیشتر شهر باشیم.

یگانه همچنین در ارتباط با تقدیم لایحه بودجه شهرداری نیز گفت: امسال به علت بخشنامه بودجه که دیر ابلاغ شد، ۱۵ روز بیشتر وقت داده شده که بودجه به شورای شهر تحویل شود.

بودجه سال آینده متمرکز خواهد بود

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این باره گفت: یکی از تأکیدات شورا این است که در بودجه سال آینده به اجرای چند پروژه مهم توجه شود.

عباس راشاد با بیان اینکه شهرداری سالانه در حدود ۴۰۰ پروژه اجرا می‌کند، گفت: تأکید ما این است که پروژه‌ها به ۵۰ مورد جمع‌بندی و شهرداری نیز به صورت متمرکز عمل کند.

وی افزود: سبزه‌میدان، پروژه ۱۵ خرداد، موضوع قرارگاه، فیبرنوری، تجهیز شهر به پروژه‌های هوشمند، جابه‌جایی ساختمان عمران به محل جدید در بودجه سال آینده شهرداری زنجان مورد تأکید است.

راشاد در ارتباط با زمان تحویل بودجه نیز گفت: بودجه اقتضائی بسته شده و عملیاتی نیست، چون ما دیدی از شرایط اقتصادی آینده نداریم به همین خاطر بودجه اقتضائ تدوین می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه بودجه هزینه و عملکرد است، گفت: هرقدر مدیریت بودجه بهتر انجام شود با مشکلات کمتری مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری هر سال ۶۰ به ۴۰ بسته می‌شود، اضافه کرد: در صورت ورود قرارگاه این میزان به هم خواهد خورد.

راشاد گفت: همکاری با قرارگاه نیز در پروژه‌هایی شامل ساماندهی منطقه جنوب زنجان، پارک هاشمی‌نژاد، ساخت ساختمان جدید شهرداری انجام خواهد شد که مبلغ آن در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول