اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

حمایت از 500 خانواده دارای چند قلو در زنجان

معاون اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت:بیش از 500 خانوار دارای چندقلو، از خدمات بهزیستی استان استفاده می‌کنند.

حمایت از 500 خانواده دارای چند قلو در زنجان

سلمان حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بیش از یک هزار و 200 کودک و 596 خانوار از حمایت‌های بهزیستی در این زمینه برخوردارند که از این تعداد دو خانوار دارای فرزند 4 قلو،  52 خانوار دارای فرزند ۳ قلو  و 542 خانواده دارای فرزند ۲ قلو هستند.

وی با اشاره به حمایت کودکان توسط این معاونت از نگهداری 50 کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در پنج مرکز بهزیستی خبر داد و گفت: در حال حاضر 250  فرزند به صورت امدادبگیر و با دریافت مبلغ 6 میلیارد و 500 میلیون ریال بصورت  ماهیانه در خانواده نگهداری می‌شوند.

معاون اداره کل بهزیستی استان زنجان حمایت از کودکان کار را از دیگر حمایت‌های این معاونت در راستای رشد و بالندگی کودکان برشمرد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر یک مرکز حمایتی، آموزشی کودکان کار در سطح استان زنجان فعال است که به 179 کودک کار و خانواده‌های آنها خدماتی چون کمک‌های معیشتی در قالب بسته‌های غذایی (گوشت، مرغ و حبوبات)، تحصیلی (کمک هزینه تحصیلی، بسته‌های لوازم التحریر و تهیه 10 عدد تبلت برای کودکان کار نیازمند و نصب نرم افزار شاد)، درمانی و بهداشتی (کمک هزینه درمان،) ، ارائه خدمات تخصصی روان شناختی و مددکاری و ... ارائه می‌کند.

وی تصریح کرد: بیش از 3 هزار خانوار مورد حمایت این معاونت مستمری بگیر هستند و بیش از یک هزار و 500 دانش‌آموز و 162 دانشجو تحت حمایت این حوزه هستند.
معاون اداره کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به مداخله موثر بهزیستی به منظور کاهش و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب‌های اجتماعی و کاهش صدمات بر اقشار در معرض آسیب توسط مراکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی اضافه کرد: مراکز اورژانس خدمات اجتماعی در راستای شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی با حضور تیم‌های کارشناسی و متخصص فعالیت می‌کند و هم استانی‌ها همواره می‌توانند در راستای ارائه گزارش کودک آزاری با خط 123 تماس بگیرند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول