اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

پیشرفت و خودکفایی قدرت بازدارندگی نظام اسلامی در برابر استکبار است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: خودکفایی درعرصه‌های مختلف نظامی، مانورها و رزمایش‌های انجام شده عرصه پیشرفت ما و قدرت بازدارندگی نظام اسلامی را به دنیا ثابت می‌کند و امروز با وجود تحریم‌های ظالمانه، در بسیاری از عرصه‌ها پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته و داریم.

پیشرفت و خودکفایی قدرت بازدارندگی نظام اسلامی در برابر استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی در جمع اعضای ستاد نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت:  در چله دوم این پیروزی انقلاب اسلامی و در گام دوم انقلاب قرار داریم و ملت ایران امروز با اقتدار تمام به قله‌های پیشرفت رسیده است و امنیت و اقتدار خود را مرهون خون شهدا می‌داند که قبل و بعد پیروزی انقلاب درخت انقلاب را آبیاری کردند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه باید مقاومت و قدرت بازدارندگی نظام را در عرصه بین‌المللی نشان دهیم، افزود: همین خودکفایی در عرصه‌های مختلف نظامی، مانورها و رزمایش‌های انجام شده عرصه پیشرفت ما و قدرت بازدارندگی نظام اسلامی را به دنیا ثابت می‌کند و امروز با وجود تحریم‌های ظالمانه، در بسیاری از عرصه‌ها پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته و داریم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ضمن بیان این مطلب که پیروزی‌ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل خون شهدا از جمله سردار شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت است، تاکید کرد:  امروز همه باید وحدت، همدلی و همراهی در داخل کشور و قطع نگاه به غرب و خارج از کشور را در دستور کار داشته باشند و مسئولان با حضور در صحنه زمینه ارائه خدمات بهتر به مردم را فراهم کنند.

وی گفت : باید از خود گذشت تا خویشتن را شناخت و حضرت امام خمینی (ره) با همه مشکلات نهضت خود را در هرجا که رفت و حتی تبعید شد به سرانجام رساند، همچنین سردار شهید حاج‌قاسم ما مگر به‌دنبال شهرت و اسم بود؛ نه، بلکه حتی اگر از وی تمجید هم می‌شد نگران بود و تلاش  می‌کرد اسمش کوچک شود و بعد هم دیدیم چگونه خداوند عزت و احترامش را در نزد مردم دنیا بی نظیر کرد و این نتیجه اخلاص و از خود گذشتگی بود.

امام جمعه کرمان شهرستان سیرجان را دارای موقعیت خاص خواند که اقتصاد و تجارت از قدیم‌الایام در این شهرستان رواج داشته و  افزود: امروز هم در همین اقتصاد و تجارت جایگاه مهمی را دارد و مهمتر از همه وفاق و همدلی بین مردم و مسئولان شهرستان وجود دارد که توانسته این شهرستان پیشرفت‌های قابل ذکری داشته باشد و امروزه هم می‌تواند نقش کلیدی و اصلی در پیشرفت منطقه و استان داشته باشد.

اشتغال پایدار در سیرجان به 12 هزار تا پایان سال خواهد رسید

سهراب بهاءالدینی فرماندار سیرجان وفاق و همدلی را شاخصه روند توسعه عنوان کرد و گفت : معین‌های اقتصادی در بخش‌های متعدد و روستاها خوب کار کردند و پیشرفت‌های خوبی را برای مردم در بخش‌ها و روستاها رقم زدند که عمران و آبادانی روستاها را در پی داشته است.

وی ابراز کرد: ما به اتفاق مسئولان مربوطه و امام جمعه  یک روز در هفته از کارخانه‌ها و شرکت‌ها سرکشی کرده و اگر موارد و مشکلی بود در همان محل کارخانه یا واحد تولیدی تشکیل جلسه داده  نسبت به رفع موانع تولید یا سایر درخواست‌ها رسیدگی می‌کنیم.

فرماندار سیرجان از کسب رتبه اول این شهرستان در سهمیه اشتغال هم خبرداد و گفت : ار ابتدای سال جاری با ایجاد فرصت شغلی ۸ هزار نفر وارد بازار کار پایدار شدند و پیش‌بینی می‌کنیم میزان اشتغال تا پایان امسال در سیرجان به ۱۲ هزار نفر هم برسد.

توزیع ۳۲ هزار بسته معیشتی در طرح شهید سلیمانی

 علی دستوری فرمانده سپاه ناحیه مقاومت سیرجان با اشاره به طرح شهید سلیمانی عنوان کرد: ۷۵ تیم متشکل از نیرو‌های داوطلب بسیج و شبکه بهداشت و درمان در این طرح مشارکت و ۷۵محله را در شهرستان سیرجان در طرح خانه به خانه تحت پوشش قرار دادند که هدف اصلی طرح کنترل بیماری کووید۱۹، کاهش مراجعان به بیمارستان‌ها و کاهش مرگ و میر است که امروزه محقق شد.

وی افزود: در همین طرح شهید سلیمانی ۳۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان جامعه هدف توزیع شد و  یک‌هزار و ۳۴۴ کارت هدیه و بسته‌های لوازم‌اتحریر به دانش‌آموزان جامه هدف اهدا شد و ۱۴ نفر زندانی جرائم غیرعمد با هزینه ۳۰۰ میلیارد ریال از زندان آزاد شدند و به آغوش جامعه و خانواده بازگشتند و اینها از جمله برکات طرح شهید حاج‌قاسم در شهرستان سیرجان در کنار خدمات دیگر به کادر درمان و بیمارستان‌ها بود.

شهباز حسن‌پورنماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس هم در این جلسه گفت: در این شهرستان ۷۰ در صد مردم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و ۵۰ در صد کلاس‌های درس توسط خیریان و مردم ساخته شده است و روستاهای بالای 5 خانوار از نعمت برق استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اینها پیشرفت‌هایی که مردم در آن دخیل هستند و امروز ما در این شهرستان یک فرزند شهید یا جانباز بیکار نداریم و امنیت حاکم در منطقه نیز سهم مهمی در توسعه و آبادانی دارد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول