اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

کاهش ۴۸ درصدی بارش باران در استان بوشهر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به میزان بارش باران در سال آبی جاری گفت: تاکنون بارش‌ باران در استان بوسهر نسبت به سال آبی گذشته ۴۸ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۴۸ درصدی بارش باران در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی محمدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، وضعیت بارش باران را در استان مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در فصل آبی امسال از مهرماه تاکنون ۱۵۳ میلیمتر بارش باران در استان بوشهر ثبت شده که بیشتر آنها در شمال استان بوده و در جنوب استان بارش‌های قابل توجهی نداشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر از کاهش میزان بارش باران در سال آبی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ نسبت به سال آبی گذشته خبر داد و بیان کرد: سال قبل تا ۶ بهمن‌ماه ۲۹۵ میلیمتر باران در استان بوشهر باردیده بود که امسال این میزان به ۱۵۳ میلیمتر رسیده است.

وی کاهش ۴۸ درصدی میزان بارش باران در استان بوشهر نسبت به سال قبل را مورد اشاره قرار داد و افزود: بارش باران استان بوشهر بر اساس آمار بلند مدت که ۱۷۳ میلیمتر است امسال تاکنون ۱۱ درصد کاهش داشته است.

محمدی با بیان اینکه بارش باران امسال بیش‌تر در شمال استان بوشهر و در گناوه و دیلم بود تصریح کرد:  کاهش بارش باران به ویژه در نقاط جنوبی نگرانی و دغدغه‌هایی برای کشت محصولات ایجاد کرده که تجهیز به آبیاری نوین امری مهم و ضروری در عرصه کشاورزی است.

محمدی با تأکید بر توجه به صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی و شرب گفت: کاهش میزان بارش باران نگرانی کننده است که باید در این راستا ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی، توجه ویژه‌ای به اجرای طرح‌های نوین آبیاری شود.

وی، میزان ذخیره آب در سد رئیسعلی دلواری دشتستان را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: اکنون ۴۱۰ میلیون مترمکعب آب پشت سد رئیسعلی دلواری ذخیره شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول