اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

حمایت بنیاد ملی نخبگان از 5 هزار دانشجوی بااستعداد

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان گفت: این بنیاد از حدود 5 هزار دانشجو معادل یک‌دهم درصد جامعه دانشجویی در انواع مختلف حمایت می‌کند.

حمایت بنیاد ملی نخبگان از 5 هزار دانشجوی بااستعداد

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، حسن سالاریه معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان در گردهمایی سالانه مجازی مدیران دفاتر استعدادهای درخشان دانشگاه سراسر کشور که توسط دانشگاه کردستان برگزار شد، با بیان اینکه ارتباط بنیاد ملی نخبگان با دانشگاه‌ها ارتباط سابقه‌دار و طولانی است، گفت: هدف مشترکی را با دفاتر استعدادهای درخشان داریم ولی میدان کاری ما وسیع‌تر از جامعه دانشجویی است، بنابراین ارتباط با دانشگاه‌ها باید به صورت سیستماتیک‌تر از طریق وزارت علوم شکل بگیرد. 

وی ادامه داد: سابقه تأسیس بنیاد ملی نخبگان به 15 سال قبل برمی‌گردد که با هدف شناسایی، حمایت و توانمندسازی استعدادها و رساندن آنها به اوج نقطه اثربخشی بوده است. 

سالاریه با اشاره به 3 جامعه مدنظر بنیاد ملی نخبگان اظهار داشت: جامعه استعدادها، خبرگان و افراد اثرگذار را مدنظر داریم که سعی می‌کنیم استعدادهای برتر را به تخصص و خبره‌گی و اثرگذاری در کشور نزدیک کنیم تا مسؤولیت‌های اجتماعی را انجام دهند.

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان گفت: برای تحقق اهداف بنیاد، دانشگاه‌ها می‌توانند استعدادها را شناسایی کرده و به سمت عمل هدایت کنند و در واقع، دانشگاه‌ها در جبهه نخست هدایت استعدادهای برتر به سمت خبره‌گی قرار دارند.

وی در ادامه با اشاره به حمایت‌های ملی نخبگان از استعدادهای برتر در قالب‌های متفاوت عنوان کرد: هر سال دانشجویان برتر را شناسایی کرده و اعتباراتی را برای حمایت از آنها در قالب‌های مختلف مانند شرکت در مجامع علمی، استفاده از شبکه‌های آزمایشگاهی، پژوهانه و... درنظر می‌گیریم. 

سالاریه از حمایت بنیاد ملی نخبگان از حدود 5 هزار نفر از استعدادهای برتر خبر داد و گفت: یک‌دهم درصد جامعه دانشگاهی کشور تحت حمایت بنیاد هستند، همچنین 300 هسته دانشجویی در کشور تشکیل شده که سعی بر توسعه آن داریم و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهور نیز بر این موضوع صحه گذاشته و عنوان کرده که برای تشکیل هسته‌های دانشجویی در قالب طرح شهید احمدی‌روشن مشکلی نداریم، به طوری که این طرح در تمام استان‌ها اجرا شده است. 

سالاریه گفت: طرح شهید بابایی درباره رقابت‌های مسأله‌محور دانشجویی، طرح شهید تهرانی‌مقدم برای حمایت از دانشجویان و دانش‌آموختگان، طرح شهید احدی برای حمایت از دانشجویان مستعد نوورود دکتری از دیگر طرح‌های بنیاد ملی نخبگان است.

وی عنوان کرد: همچنین در تفاهم‌نامه‌ای با دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، سعی در حمایت از رویدادهای نخبگانی داریم. ارائه تسهیلات نظام‌وظیفه و تسهیلات جذب در دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی از طریق ردیف‌های استخدام ویژه دانش‌آموختگان برتر از دیگر برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول