اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

تغییر ترکیب اساتید دانشگاه علامه به نفع اصلاح‌طلبان/ خبری از سارقان گاوصندوق معاونت پژوهشی نیست؟

انتقادات به جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه علامه هم‌چنان ادامه دارد و برخی اساتید دانشگاه معتقدند این جذب‌ها و تغییر ترکیب اساتید با هدف تغییر ترکیب به نفع جریان اصلاح‌طلب صورت می‌گیرد.

تغییر ترکیب اساتید دانشگاه علامه به نفع اصلاح‌طلبان/ خبری از سارقان گاوصندوق معاونت پژوهشی نیست؟

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، اخیرا در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی انتقاداتی به جذب برخی افراد در دانشگاه علامه به عنوان هیات علمی صورت گرفت، انتقاداتی که موجب شد دانشگاه علامه هم نسبت به آن واکنش نشان دهد.

* انتقاد به جذب اساتید مساله دار در دانشگاه علامه

حسین صداقتی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی (ره) از افرادی بود که نسبت به جذب برخی افراد مسئله‌دار در دانشگاه انتقاد کرد. وی معتقد بود که مسئولان دانشگاه علامه با جذب چنین اساتیدی اعتبار علمی دانشگاه را پائین می‌آورند.

وی طی گفت‌وگویی با اشاره به  جذب  اساتید و انتقالی‌های اخیر در دانشگاه علامه گفته بود که افرادی در حال انتقال به دانشگاه هستند که شائبه‌ها و شبهات بسیار جدی پیرامون صلاحیت اخلاقی و علمی و ساز و کار انتقال آن‌ها وجود دارد.

صداقتی نسبت به انتقال سوال برانگیز برخی از اعضای هیات علمی به دانشگاه علامه هم انتقاد کرده و معتقد است وزارت علوم و دانشگاه پاسخ‌گوی دانشجویان و اساتید دانشگاه نیستند.

وی همچنین گفته است که خبرهایی مبنی بر فشارهای بیرون از دانشگاه و از بدنه دولتی برای انتقال اساتید شنیده شده که نشان می‌دهد مسئولین دولتی در نفس‌های آخر دولت تدبیر و امید کاملاً سازمان‌یافته در حال مهره‌چینی‌های خود در دانشگاه علامه هستند.

صداقتی که از کمیسیون آموزش مجلس، وزارت علوم و همچنین از نهادهای امنیتی خواسته به این ماجرا ورود کنند، گفته که و از رئیس دانشگاه هم خواسته هر چه سریع‌تر به این موضوع ورود کند تا روند انتقال‌های این‌چنینی متوقف شود.

* به دنبال تغییر ترکیب اساتید به نفع جریان اصلاح‌طلب هستند!

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علامه در گفت وگو با فارس ضمن انتقاد از رفتار مسؤولان دانشگاه‌ها می‌گوید: من معترض به وضعیت فرهنگی دانشگاه بودم یا مثلا می‌گفتیم چرا در پذیرش دکترا رتبه 70 را می‌آورید در کلاس می‌نشانید ولی رتبه 7 را نادیده می‌گیرید، ولی متأسفانه برای ما پاپوش درست می‌کنند! مسؤولان دانشگاه تعدادی افراد معلوم‌الحال را به عنوان استاد به دانشگاه آورده‌اند بعد به ما تهمت می‌زنند.

وی ادامه می دهد: این‌ها به امام حسین (ع) توهین کردند و همین مسأله مجبور شد برخی اساتید با آنها درگیر شوند و در این جریان هم برخی اساتید سپر بلا شدند.

این استاد دانشگاه تاکید می‌کند: یکی از تخلف‌ها در دانشگاه در مبحث ریاست یا مدیریت برخی دانشکده ها است که افراد مصلح را کنار گذاشتند و افرادی را سر کار آوردند که کار دیگران را به نام خودشان زده‌اند را سر کار آورده‌اند.

وی ادامه می دهد: این‌ها در جذب هیات علمی، پست‌های خالی دانشکده را به سرعت با افرادی که با آنها همراه بودند پر کردند و ما در جریان قرار نگرفتیم، فقط هر روز دیدیم به هم تبریک می‌گویند که فلان استاد آمده است.

این استاد دانشگاه می گوید:‌ نکته دیگر ضعف نظارت بر روی جذب رشته‌های دکتراست، این‌ها هر چه خواستند جذب کردند و آدم‌هایی آمدند که خودشان الان محل فساد هستند.

این استاد دانشگاه یادآور می‌شود: الان این‌ها به دنبال لشکرکشی و تغییر ترکیب اساتید به نفع تفکر اصلاح‌طلب هستند و در مقابل اساتید انقلابی را در اقلیت قرار داده‌اند تا در آینده از این تغییر ترکیب بهره ببرند، افراد زیادی را بدون رعایت تناسب و انطباق‌شان جذب کرده‌اند و برخی با رشته‌های مورد نظر غیر مرتبط هستند.

وی تصریح می کند: در دانشگاه اساتیدی که قدیمی و افراد سرشناس حوزه‌های علوم انسانی بودند و گرایش اسلامی و انقلابی داشتند را به بهانه‌های مختلف کنار گذاشتند! الان شما ببینید که چقدر استاد شکایت کرده است، خیلی اساتید انقلابی هم اصلا پشیمان شدند و گذاشتند و رفتند.

این استاد دانشگاه می‌گوید: به لحاظ علمی ما در دانشگاه علامه مدعی هستیم ولی شما ببینید در این 8 سال گذشته دانشگاه چه دستاوردی برای انقلاب داشته است؟ شما عناوین پایان‌نامه‌ها و رسانه‌های دکترا را نگاه کنید، بیشتر آب را در آسیاب بیگانه و غرب ریخته شده است. با این حال وقتی بچه انقلابی‌ها سمت ما می‌آیند محدودیت ایجاد می‌کنند و نمی‌توانند رساله دکترا و پایان‌نامه ارشد بگیرند. اگر عزم جدی برخی اساتید نبود به هیچ وجه همین پایان‌نامه‌ها و رساله‌های محدود که مربوط به حوزه‌های انقلاب و دینی است هم انجام نمی‌شد چون به هیچ وجه اجازه نمی‌دادند.

وی تأکید می‌کند: فقط یک پسوند یا پیشونداسلامی در کارها گذاشته‌اند و بعد در کلاس‌ها کار خودشان را می‌کنند! تنها دانشکده تخصصی که محصول انقلاب است و باید به مفاهیم و مضمون انقلاب بپردازد دانشکده علوم ارتباطات اسلامی است اما شما بروید ببینید چه کاری کرده‌اند! آیا ما داریم دانشجو تربیت می‌کنیم برای اینکه از نظام انقلاب خارج شود از مملکت فرار کند.

این استاد دانشگاه می‌گوید: در مقابل اساتید انقلابی افرادی چیده‌اند تا کم‌کم این اساتید را منزوی کنند. این سیاست از جانب رئیس دانشگاه و البته افرادی که دارند دنبال شده‌ است. آنها هر کاری می‌خواهند می‌کنند، چون تعدادشان زیاد شده به صورت جمعی تصمیم می‌گیرند و خیلی از اتفاقات را اساتید انقلابی اصلا در جریان نیستند و اساتید قدیمی نقشی در تصمیمات ندارند.

* به برخی‌ اساتید برای جلوگیری از بازنشستگی ارتقاء‌ می‌دهند!

یکی از اساتید دیگر دانشگاه علامه هم که به شدت نسبت به برخی رفتارهای مسئولان دانشگاه انتقاد دارد، می گوید: حدود 8 سال است که آنقدر در دانشگاه تحت فشار هستیم که واقعا نمی‌توانیم نفس بکشیم. برخی اساتید که سواد کافی هم ندارند هر کاری دلشان می‌خواهد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند و ارتقاء می‌گیرند.

وی ادامه می دهد: یکی از اساتید حتی یک مقاله هم ننوشته و مقالاتی که دانشجویان نوشته اند را به اسم خودش گذاشته، یعنی اسم دانشجو را حذف کرده بود و اسم خودش را نوشته بود! البته تقلبش مشخص شد، و بعد 2 سال بعد در نشریه دست برد و اسامی دانشجوها را اضافه کرد!

این استاد دانشگاه تاکید می کند: اینها آبروی دانشگاه را می‌بَرند. آقایان اینکه این تخلف صورت گرفته را پذیرفته‌اند، اما به این فرد خبر دادند که برو اسم دانشجو را در نشریات اضافه کن! که این خودش تخلف است.

وی ادامه می دهد: یکی از اساتید نسبت به این جریان اعتراض کرد ولی در جلسه ای که به صورت مجازی هم بود به جای اینکه تخلف فرد متخلف پیگیری شود، یکی از اساتید می‌نویسد استادی‌اش را بدهید  گناه دارد! آیا چنین دانشگاهی قرار است دانشجو پرورش دهد؟ در آخر هم که رئیس دانشگاه گفته رأی‌گیری کنید! ولی مگر تخلف را به رأی‌گیری می‌گذارند؟! و جالب اینکه بعد از چند روز هم دیدیدم که به این فرد تبریک می‌گویند که پذیرفته شده است!

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دست ما کوتاه است ولی اینها بهترین امکانات را دارند، تاکید می کند: اینها  هر کسی را دلشان می‌خواهد جذب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند! الان یک خانمی هست که 3 سال است در ایران نیست ولی تلاش می کنند او را هیأت علمی کنند! می‌گوییم آقا وقتی این استاد در کشور نیست چرا باید هیأت علمی دانشگاه شود؟!

وی می گوید: ارتقاءها بدون نظر شورای هیأت مدیره انجام می‌شود، با وجود تأکید هیأت مدیره، به برخی‌ها برای جلوگیری از بازنشستگی ارتقاء‌ می‌دهند!

این استاد دانشگاه تاکید می کند: یکی از اساتید یک کتاب ترجمه شده را چند درصد تغییر داده بود و نوشته بود تألیف، اما کتاب هنوز چاپ نشده بود ولی این استاد را چون این اواخر به مسؤولان دانشگاه «نه» گفته و با اینها بازی نکرده بود را نگذاشتند عضو هیأت مدیره شود و استادی وی را هم کنار گذاشتند. از طرفی یک استاد دیگر هم با چند مقاله تقلبی و دست بردن در نشریات علمی استاد کردند.

وی با اشاره به سرقت گاوصندوق یکی از معاونت های دانشگاه ادامه می دهد: گاو صندوق معاونت پژوهشی دانشگاه را می‌دزدند، آخر مگر می‌شود؟! دزدی از معاونت مالی می‌شود نه از معاونت پژوهشی! نمی‌دانم شاید هم می‌خواستند مقالات ما را بدزدند‍! دانشگاه باید در این باره شفاف‌سازی کند.

این استاد دانشگاه ادامه می دهد: زمین های دانشگاه را فروختند. هر چه از دوره‌های گذشته به ارث رسیده بود را فروختند و مشخص نیست چه کاری قرار است انجام دهند؟

* خبری از دستگیری سارقان گاو صندوق دانشگاه علامه نیست؟

سرقت گاوصندوق دانشگاه علامه طباطبایی که استاد این دانشگاه درباره آن صحبت کرده در فضای مجازی و برخی رسانه ها مورد توجه قرار گرفت تا جایی که رئیس دانشگاه علامه هم ضمن تایید این خبر گفته بود: گاوصندوق معاونت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی در زمان برگزاری آزمون سراسری سال ۹۹ در این دانشگاه، مورد سرقت قرار گرفته است.

تائید رئیس دانشگاه علامه در حالی صورت گرفت که برخی رسانه ها نوشتند که مسئولان دانشگاه یک ماه بعد از سرقت گاوصندوق متوجه موضوع شده اند! شاید این موضوع به دلیل تائید دیرهنگام رئیس دانشگاه بود.

سلیمی در گفت وگوی خود تاکید می کند: در گاوصندوق مسروقه مقداری پول و همچنین کپی قراردادهای پژوهشی وجود داشت که البته کپی این قراردادها در دفتر ریاست دانشگاه علامه طباطبایی موجود است. در روز سرقت گاوصندوق دانشگاه علامه طباطبایی همکاران مان به اداره آگاهی این موضوع را اطلاع دادند و در حال حاضر پرونده این سرقت در دادسرا و آگاهی مورد رسیدگی قرار می گیرد.

سلیمی در گفت وگوی خود با یکی از رسانه ها تاکید می کند که ما در خصوص این اتفاق دانشگاه علامه طباطبایی کاملا شفاف برخورد کردیم و به زودی اداره آگاهی مرتکبین این سرقت را پیدا خواهد کرد و حکم دادگاه نیز در مورد مجرمین صادر خواهد شد.

گفت وگوی سلیمی درباره سرقت گاوصندوق دانشگاه در 23 آذر ماه منتشر شده و امروز نزدیک به 50 روز از این موضوع گذشته که البته تاکنون خبر جدیدی درباره این سرقت منتشر نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول