اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

بازوند: خسارت 10 هزار میلیارد تومانی کرونا به اقتصاد ایران

استاندار کرمانشاه گفت: کرونا و اعمال محدودیت‌های ناشی از آن بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت‌ به بخش اقتصادی استان وارد کرده و سفره مردم را کوچک کرده است.

بازوند: خسارت 10 هزار میلیارد تومانی کرونا به اقتصاد ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند امروز در مراسم روز جهانی گمرک که در محل این اداره کل برگزار شد، به خسارت های اقتصادی شیوع کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: کرونا و اعمال محدودیت‌های ناشی از آن بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت‌ به بخش اقتصادی وارد کرده و سفره مردم را کوچک کرده است.

وی وضعیت حال حاضر استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا مطلوب ندانست و افزود: افزایش تعداد تست‌های مثبت و بیماران بستری نوید خوبی را در استان نمی‌دهد، احتمال شیوع موج چهارم را بیشتر می‌کند که به تبع تبعات اقتصادی آن بیش ازدیگر موج‌های گذشته خواهد بود.

استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه پرسنل گمرک در خط مقدم جنگ اقتصادی حضور دارند، افزود: پرسنل گمرک در در روزهای اوج‌گیری کرونا پای کار بودند و اجازه نداند یک روز فعالیت گمرک متوقف شود.

بازوند با بیان اینکه کرونا با تمام ضررها لطمه چندانی را به شاخص‌های اقتصادی و صادرات ایران وارد نکرده است، تصریح کرد: اگر کشوری به دنبال اقتصادی سالم‌ است، باید در گمرک سالم به دنبال آن بگردد، باید به دنبال این باشیم که در مرزها برای برقراری امنیت به جای اینکه سرباز تردد کند، کالا جابجا شود، صادرات رونق داشته باشد.

بازوند در پایان اشاره به کاهش آمار بیکاری استان در پاییز امسال داشت و گفت: الان فاصله ما با میانگین کشوری سه درصد است، قصد داریم تا سال ۱۴۰۰ بیکاری کرمانشاه را به میانگین کشوری برسانیم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول