اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

هشدار سقوط بهمن و باد بسیار شدید در گیلان و اردبیل/ باران و کولاک برف در راه است

معاون پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: روز پنج شنبه ۱۱ بهمن با ورود سامانه بارشی، در غرب و شمال غرب برف و باران و در ارتفاعات کولاک آغاز می شود، روز جمعه گستره بارش ها کل غرب کشور، دامنه جنوبی البرز مرکزی، غرب خزر و دامنه زاگرس مرکزی و جنوبی را در بر می گیرد.

هشدار سقوط بهمن و باد بسیار شدید در گیلان و اردبیل/ باران و کولاک برف در راه است

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: تا روز پنجشنبه هفته جاری جوی آرام و پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم است، در این راستا انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز پنج شنبه ۱۱ بهمن با ورود سامانه بارشی برف و باران و در ارتفاعات کولاک برف در غرب و شمال غرب کشور آغاز خواهد شد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز جمعه ۱۰ بهمن با تقویت سامانه بارشی گستره بارش‌ها را در شمال غرب و غرب و جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، غرب سواحل خزر و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی خواهیم داشت.

اصغری بیان کرد: روز شنبه ۱۱ بهمن فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، سواحل خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، شمال شرق کشور، دامنه زاگرس جنوبی، جنوب کشور و با شدت کمتر در دامنه های زاگرس مرکزی و شرق کشور خواهد بود و روز یکشنبه سامانه بارشی از شرق و شمال شرق کشور خارج می‌شود.

وی اظهار داشت:  از امروز تا پایان هفته روند افزایش دما را به صورت تدریجی در اغلب مناطق کشور داریم این افزایش دما در شمال غرب، سواحل خزر، شمال شرق و شرق کشور و همچنین بخش‌هایی از جنوب شرق بین ۶ تا ۱۰ درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: با توجه به افزایش دما امکان ذوب برف و  بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های محلی در سواحل خزر وجود دارد.

اصغری گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری وزش باد شدید و بسیار شدید در استان‌های اردبیل و گیلان خصوصاً در دامنه ها، دره ها و مناطق کوهستانی این استان ها پیش‌بینی می‌شود و احتمال سقوط بهمن در این مناطق دور از انتظار نیست.

وی اظهار کرد: امروز و فردا شرق و مرکز خلیج فارس مواج خواهد بود و از اواخر وقت پنج شنبه ۹ بهمن و همچنین روز جمعه شمال خلیج فارس مواج است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: همچنین از پنجشنبه غرب دریای خزر مواج خواهد بود و به تدریج تا شنبه دریای خزر مواج خواهد ماند.

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده قسمتی ابری و غبار آلود پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۲ و سه درجه خواهد بود.

وی گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۱ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز آینده در ۲۱ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول