اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مردم کماکان پروتکل‌ها را رعایت کنند/ در صورت افزایش ابتلا به کرونا محدودیت‌ها برمی‌گردد

استاندار همدان با بیان اینکه ویروس کرونا همچنان وجود دارد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید تداوم داشته باشد گفت: در صورت افزایش ابتلا به کرونا، تمام محدودیت‌ها با شدت به حالت اولیه برخواهند گشت‌.

مردم کماکان پروتکل‌ها را رعایت کنند/ در صورت افزایش ابتلا به کرونا محدودیت‌ها برمی‌گردد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید سعید شاهرخی ظهر امروز در جلسه فوق‌العاده ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به‌‌صورت ویدئو‌کنفرانس با حضور فرمانداران سراسر استان اظهار کرد: مردم قدردان کادر بهداشت و درمان که نزدیک به یک سال بی‌وقفه، فداکارانه خدمت شایانی در حوزه پیشگیری و درمان در مقابله با ویروس کرونا انجام دادند، هستند.

وی با تقدیر از از همکاری خوب مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: از ائمه جمعه و در راس آن‌ها نماینده ولی فقیه در استان، روحانیون و علمای حوزه‌های علمیه که در مناسبت‌های مختلف، نهایت همکاری را با ستاد استانی مقابله با کرونا داشتند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

استاندار همدان ادامه داد: با تحقیقات میدانی مسئولان، همکاری تیم‌های نظارتی و همچنین برگزاری۶۰ جلسه ستاد استانی کرونا که به‌صورت هفتگی و فوق‌العاده برگزار شد، و همکاری خوب مردم، روند گسترش ویروس تحت کنترل درآمده است.

وی از همکاری مجموعه سپاه و پذیرش مسئولیت سنگین بازرسی شبانه‌روزی قدردانی کرد و با بیان اینکه نیروی انتظامی نیز با ایثار و حضور ارزشمند در اجرای مصوبات ستاد استانی، نقش بسزایی در جهت کنترل گسترش ویروس کرونا ایفا کرد گفت: عمده مردم پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا را رعایت کردند.

شاهرخی با بیان اینکه چهار شهرستان استان، همدان، بهار، فامنین و اسدآباد در وضعیت آبی قرار دارند بقیه شهرستان‌ها در وضعیت زرد هستند گفت: فعالیت‌ها در شهرستان‌های با وضعیت آبی، با رعایت پروتکل‌ها بلامانع است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌ها در شهرستان‌های با وضعیت زرد، طبق شرایط‌ و محدودیت هایی که ستاد ملی کرونا اعلام کرده انجام می‌گیرد افزود: در شرایط کنونی ضرورت دارد عموم مردم پروتکل‌ها را رعایت و مصوبات استانی را اجرا کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه در صورت افزایش ابتلا به کرونا، تمام محدودیت‌ها با شدت به حالت اولیه برخواهند گشت‌ گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در همه شرایط_ آبی زرد و یا قرمز _ برای عموم مردم الزامی است.

وی با اشاره به اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کرده، امسال در ۲۲ بهمن هیچ‌گونه مراسم و راهپیمایی انجام نخواهد گرفت تأکید کرد: برنامه به صورت نمادین و خودرویی برگزار خواهد شد.

شاهرخی با بیان اینکه در حالی روند کرونا در سراسر کشور روند نزولی دارد اما کشورهای پیشرفته با چالش‌های زیادی روبه‌رو هستند گفت: در مجموع ویروس کرونا همچنان وجود دارد و رعایت پروتکل ها باید تداوم داشته باشد.

وی با تأکید بر لزوم رعایت و نظارت بر انجام پروتکل‌های بهداشتی و افزایش اعمال قانون متخلفان افزود: اعلام رنگ آبی چهار شهرستان نباید زمینه عادی انگاری شرایط را به وجود آورد.

استاندار همدان با بیان اینکه با توجه به نقش کمیته اطلاع رسانی در مقابله با کرونا، ضرورت دارد این کمیته از طریق برنامه‌ها و طرح‌های کارشناسی شده، جلوی عادی‌انگاری را بگیرد اظهار کرد: با توجه به آمار دانشگاه علوم‌پزشکی استان، ۵۰درصد از علت ابتلای به کرونا، به‌خاطر دورهمی‌هاست، بنابرین از مردم تقاضا داریم از  تشکیل دورهمی‌ها خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه ترددهای شبانه در استان همدان از امروز به مدت یک هفته، بلامانع است افزود: باید از ظرفیت بخشداران و دهیاران استان نیز در راستای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا استفاده شود.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول