اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ستاد امر به معروف به مشکلات آبی چهارمحال و بختیاری ورود می‌کند

قائم مقام ستاد امر به معروف کشور با اشاره به مشکلات آبی چهارمحال و بختیاری، گفت: مقصر این مشکلات، تصمیمات ناپخته مسؤولان در سال‌های قبل بوده اما این مشکلات با تبیین امر به معروف و نهی از منکر صحیح از سوی مردم قابل حل است.

ستاد امر به معروف به مشکلات آبی چهارمحال و بختیاری ورود می‌کند

حجت الاسلام روح الله میرزایی پیش از ظهر امروز در شهرکرد با تشریح  تاریخچه  تاسیس و اهداف ستاد امر به معروف، گفت: باید برای احیای این فریضه الهی تمامی آحاد جامعه را فعال کرده و امر به معروف و نهی از منکر را محصور به مواردی خاص مثل حجاب نکنیم.

قائم مقام ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کشور با تشکر از اقدامات انجام شده توسط دبیر قبلی و نقش پر رنگ سپاه در تثبیت جایگاه این ستاد، تصریح کرد: در بسیاری از نظرسنجی‌های مردمی در خصوص دلیل عدم انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، در میان مردم، ترس از ضرب و شتم و در مسؤولان ترس از ایجاد تبعات امنیتی عنوان شده که از جمله مهم‌ترین وظایف این ستاد ایجاد بسترهای امر به معروف و حمایت از ناهیان از منکر است.

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه وظیفه این ستاد احیا امر به معروف است نه اجرا، اظهار داشت: هرچه مردم احساس امنیتی بیشتری در خصوص انجام این فریضه الهی داشته باشند و حمایت‌های جدی از آمرین به معروف و ناهیان از منکر صورت پذیرد فساد در جامعه نابود و حقی ضایع نخواهد شد.

بیش از 100 گروه نخبه و محقق ذیل ستاد احیا  امر به معروف و نهی از منکر در کشور ایجاد شده

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: در بسیاری از مطالبه‌گری‌ها اعتراضی نهفته است که همان نهی از منکر می‌باشد و باید به همراه نقد و مطالبه، پیشنهاداتی برای رفع نقص مطرح شود که همان امر به معروف است لذا به برای رفع بسیاری از مشکلات اساسی مردمی بیش از 100 گروه نخبه و محقق ذیل ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر در کشور ایجاد شده که مشکلات را بررسی و به همراه نهی از منکر و انتقادات و پیشنهادات محکم و علمی ارائه می‌دهند.

ایجاد صنایع آب‌بر در استان‌های کویری منکر است

میرزایی با اشاره به مشکلات آبی استان چهارمحال و بختیاری، تاکید کرد: اگر سال‌های قبل چنین نخبگانی در کشور فعالیت داشتند و امر به معروف و نهی از منکر به خوبی تبیین شده بود صنایعی مثل فولاد و سنگ‌بری که برای فعالیت نیاز به آب دارند کنار دریا تاسیس می‌شد نه در استان‌های کویری که برای تامین آب به محیط زیست، کشاورزی، اشتغال و حتی آب شرب مردم استان‌های دیگر لطمه وارد شود.

وی اظهار داشت: مقصر بروز مشکلات کمبود آب که به کشاورزی، محیط زیست، زندگی و معیشت مردم آسیب جدی وارد کرده مسؤولان هستند که باید با پیدا کردن راهکار علمی و تخصصی ذیل فریضه امر به معروف و نهی از منکر مطالبه جدی شود.

قائم مقام ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به فرمایشات امام علی(ع) مبنی بر اینکه وای بر امتی که حق خود را به لکنت بگیرد، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر صحیح، شرایطی دارد که باید در این خصوص آموزش‌هایی به آحاد مردم داده شود تا مبادا در انجام این فریضه کسی باعث بروز خطاهایی از جمله توهین، افترا، منفعت‌طلبی و... شود لذا از مهم‌ترین وظایف این ستاد آموزش به آحاد مردمی است که امیدواریم در این زمینه گامی رو به جلو برداشته شود.

انتهای پیام/68033/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول