اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

احداث کورت‌ اسکواش در مناطق روستایی به کُما رفت!

در پی رسانه‌ای شدن انعقاد تفاهم‌نامه چهار جانبه احداث ۱۰۰ کورت‌ اسکواش در مناطق روستایی خراسان‌جنوبی، جمع کثیری از شوراهای اسلامی ضمن اظهار بی‌اطلاعی از اجرای این طرح اعلام داشتند؛ تاکنون برای ساخت چنین پروژه‌های ورزشی هیچگونه اعتباری به حساب دهیاری روستاها واریز نشده است.

احداث کورت‌ اسکواش در مناطق روستایی به کُما رفت!

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در آخرین روزهای دی‌ماه بود که خبر انعقاد تفاهم‌نامه احداث 100 کورت اسکواش در روستاهای خراسان‌جنوبی به مناسبت چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شد.

پای این تفاهم‌نامه چهار جانبه را «حسن عزیزی» مدیرکل ورزش و جوانان، عزیزی‌پور دبیر فدراسیون اسکواش، خواجوی مدیرکل دفتر روستایی استانداری و رؤسای هیأت‌های اسکواش و ورزش‌های روستایی، عشایری و بازی‌های بومی استان امضا کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در مرحله نخست این تفاهم‌نامه تعداد ۴۲ کورت اسکواش با اعتبار ۶۷۲ میلیون تومان در روستاهای استان ساخته و به میمنت دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

حسن عزیزی با بیان اینکه در مرحله دوم این طرح نیز تا شهریور ۱۴۰۰ نیز ساخت کورت‌های اسکواش در مناطق روستایی به ۱۰۰ فقره افزایش می‌یابد، افزود: به‌دلیل کم هزینه بودن احداث اینگونه پروژه‌های زودبازده ورزشی می‌توان امیدوار به اقبال دهیاری‌های خراسان‌جنوبی از اجرای این طرح بود.

در پی رسانه‌ای شدن انعقاد تفاهم‌نامه چهار جانبه احداث ۱۰۰ کورت‌ اسکواش در مناطق روستایی خراسان‌جنوبی، جمع کثیری از شوراهای اسلامی ضمن اظهار بی‌اطلاعی از اجرای این طرح اعلام داشتند؛ تاکنون برای ساخت چنین پروژه‌های ورزشی هیچگونه اعتباری به حساب دهیاری روستاها واریز نشده است.

براساس گزارش دریافتی؛ هزینه احداث کورت‌های اسکواش مناطق روستایی خراسان‌جنوبی قرار است از حساب مالی دهیاری‌ها تأمین شود و این درحالی‌است که طی سال جاری نه تنها ردیف اعتبارات ورزشی از سوی دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری به دهیاری‌ها ابلاغ و واریز نشده بلکه بسیاری از پروژه‌های ضروری عمرانی و طرح هادی روستاها به‌دلیل عدم تخصیص بودجه نیمه‌کاره رها شده است.

گفتتی است؛ در اساسنامه هیئت‌های ورزشی ضمن تأکید بر انجام مسابقات رشته‌های تحت پوشش و حمایت‌ اقلام مصرفی ورزشکاران، هیچ‌گونه مجوزی مبنی بر احداث پروژه‌های عمرانی توسط هیأت‌های ورزشی صادر نشده است لذا انعقاد تفاهم‌نامه احداث کورت‌های اسکواش توسط دو هیأت مذکور، اداره‌کل ورزش و جوانان و دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری فقط می‌تواند جنبه تبلیغاتی و رسانه‌ای داشته می‌باشد.

از سویی چنانچه قرار است طرح‌های زودبازده ورزشی توسط اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی در مناطق روستایی و عشایری احداث شود چرا در راستای ساخت زمین‌‌های والیبال و فوتبال روباز مورد علاقه نوجوانان و جوانان گام برنمی‌دارند و یا اینکه زمینه فعالیت‌های ورزشی گروهی که فقط با چند عدد توپ و تور می‌تواند جمع کثیری را به خود جذب و جلب نماید، برنامه‌ریزی نمی‌شود؟

طی سال‌های اخیر علی‌رغم اختصاص اعتبارات میلیاردی ناشی از ۲۷ صدم از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه وررش در بخش‌های مختلف به‌ویژه مناطق روستایی و عشایری خراسان‌جنوبی متأسفانه به‌لیل عدم شفاف‌سازی مالی و برنامه‌ریزی مناسب مسؤولان و متولیان این حوزه، بسیاری از جوانان و نوجوانان مناطق محروم خراسان‌جنوبی حتی از یک عدد توپ پلاستیکی و ارزان‌قیمت تیبای ایرانی بهره‌مند نشده‌اند که بسی جای تأمل دارد.

انتهای‌پیام/69014/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول