اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای 100 برنامه به مناسبت دهه فجر در زنجان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه امسال 100 عنوان برنامه در استان اجرایی خواهد شد، گفت: شاخص‌ترین این برنامه کنگره شهدای زن است.

اجرای 100 برنامه به مناسبت دهه فجر در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی کاظمی در نشست خبری با خبرنگاران انقلاب اسلامی را نقطه عطفی در تاریخ دانست و اظهار کرد:  انقلاب اسلامی همه معادلات مادی دشمنان اسلام را که با زور و قدرت بر مردم ایران حکومت می‌کردند، بر هم زد و  نور امید در دل‌های مردم ایران و حتی مسلمانان جهان ایجاد کرد.
وی افزود: مردم ایران با دست‌های خالی توانستند در مقابل رژیم ستمشاهی و سران استکبار جهانی مانند آمریکا و انگلیس بایستند و قدرت پوشالی آنها را برهم بزنند و رسوایشان کنند که این مهم بیانگر قدرت بالای مردمی این کشور است.

کاظمی تصریح کرد: در شرایط کنونی، باید عزت و اقتدار مردم ایران در دوران انقلاب اسلامی و دستاوردهایی که در سایه این انقلاب به دست آمد برای نسل جوان در ایام‌ الله دهه ‌فجر تبیین شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال همزمان با دهه فجر برنامه‌های مختلفی اجرایی می‌شود، اظهار کرد: تلاش شود برنامه‌ها به صورت منسجم برگزار و اماکن انقلابی استان در برنامه‌ها به مردم به عنوان نمادهای انقلابی معرفی شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه امسال 100 عنوان برنامه در استان اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: کمک به آسیب دیدگان ناشی از کرونا، عیادت از بیماران بصورت تخصصی، اجرای طرح سپاس در دیدار و تماس جانبازان و آزادگان، برگزاری یادواره شهدا، بازدید از موزه آثار شهدا به صورت مجازی (زیارت مجازی گلزار و قبور شهدا و بازدید مجازی از موزه شهدا)، فراخوان بارگذاری اطلاعات از شهدا برای کنگره ۳۵۳۵ شهید و برگزاری مسابقات ورزشی از جمله این برنامه‌هاست.

وی افزود: تجلیل از نخبگان ممتاز و قرآنی، فضاسازی محیطی، تکریم از مادران و همسران شهدا همزمان با سالروز شهادت حضرت ام البنین (س)، برگزاری یادواره شهدای بمباران، آموزش‌های مجازی برای خانواده شهدا، تدوین کتاب والدین شهدا و تدوین کتاب والدین شهدای غواص از دیگر برنامه‌های دهه فجر بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز از دیگر برنامه‌هایی است که طی دهه فجر اجرایی خواهد شد.

کاظمی گفت: تصریح کرد: با بهبود وضعیت شیوع کرونا در ایام دهه فجر امیدواریم بازدید از موزه شهدای استان از سر گرفته شود و در غیر اینصورت امکان بازدید مجازی از این مکان فراهم است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان افزود: برگزاری کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز بصورت مجازی در تکریم و تبیین نقش ۱۷ هزار شهید و جانباز زن در کشور با همکاری تشکل‌های بانوان، دیدار با نماینده، ولی فقیه و امام جمعه از جمله برنامه‌های اجرایی در دهه فجر است.

وی افزود: دیدار دانش آموزان با جانبازان ۷۰ درصد، مسابقه کتابخوانی ققنوس فاتح، برگزاری اردو‌های جهادی یک روزه و راه‌اندازی پویش نسل انقلاب نیز از دیگر اقداماتی است که طی دهه فجر انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه زنجان 29 شهید انقلاب دارد، گفت: استان زنجان 29 شهید انقلابی دارد که از این تعداد یک روحانی، دو دانشجو، چهار نفر دانش‌آموز، 20 کارگر بخش خصوصی و دو کارمند هستند.
 وی ادامه داد: بیشترین تعداد شهدای انقلاب در روز 21 بهمن ماه به تعداد هفت شهید است که در این میان زنجان مفتخر به داشتن 91 جانباز 70 درصد است که دو نفر از آنها جانباز دوران انقلاب محسوب می‌شوند و در مجموع جانبازان انقلاب شامل 20 مرد و یک زن می‌شوند.

کاظمی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا امسال گرامیداشت دهه فجر مجازی خواهد بود، گفت: تا سال‌های قبل امکان استفاده از قدرت فضای مجازی نبود اما امسال این امکان فراهم شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان به کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ ساز هم اشاره کرد و گفت: در این کنگره برنامه‌هایی با هدف شناساندن سیره و منش زنان شهید و جانباز پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال کنگره ملی فرشتگان تاریخ ساز هم در دهه فجر اجرایی خواهد شد و به 17 هزار شهید زن خواهد پرداخت، افزود:
 زنجان 41 شهید زن دارد و در جمع این افراد، از شهید نوزاد تا سالمند هم داریم.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول