اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

جهان 255 میلیون فرصت شغلی تمام وقت را در سال 2020 از دست داد

سازمان بین المللی کار اعلام کرد: همه گیری کرونا سبب شد تا در سال 2020 بیش یک چهارم یک میلیارد شغل تمام وقت یعنی 255 میلیون فرصت شغلی از بین برود.

جهان 255 میلیون فرصت شغلی تمام وقت را در سال 2020 از دست داد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان بین‌المللی کار (ILO) اعلام کرد: جهان در سال 2020 به علت مختل شدن اقتصاد در اثر شیوع کرونا، 4 برابر فرصت شغلی را بیشتر از بحران مالی سال 9-2008 از دست داد.

این نهاد سازمان ملل در مطالعات اخیر اعلام کرد: بازارهای جهانی کار در «یک مقیاس بی سابقه تاریخی» مختل شده‌اند. بر اساس برآورد این سازمان، 8.8 درصد ساعات کاری در سال گذشته میلادی در مقایسه با زمستان 2019 از دست رفته است. این میزان برابر با بیش یک چهارم میلیارد شغل تمام وقت (255 میلیون شغل) از دست رفته است.

بر اساس این گزارش، کاهش ساعات کار جهانی، شامل کاهش ساعات کاری و یا از دست دادن کل شغل می شود. نرخ از دست رفتن فرصت های شغلی در سال 2020 تا سطح بی سابقه ای بالا رفته و 114 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است که زنان و جوانان بیشترین قربانیان این وضعیت بودند.

بنا بر اعلام ILO، همه‌گیری کووید 19 « شدیدترین بحران برای اشتغال در جهان از زمان رکورد بزرگ دهه 1930» را رقم زده است. حتی در جریان بحران مالی سال 9-2008، متوسط ساعت کاری که کاهش پیدا کرد 0.6 ساعت بود؛ شوک ناشی از همه گیری کرونا «تقریبا 4 برابر بیشتر» از این رقم است.

وضعیت وخیم بازار کار، درآمد کارگران را کاهش داده است. ارقام ILO نشان می دهد که درآمد بازار کار جهان 8.3 درصد کاهش یافته و به 3.7 تریلیون دلار یا 4.4 درصد تولید ناخالص داخلی جهانی رسیده است.

بر اساس خوش بینانه ترین سناریو سازمان بین المللی کار، کاهش ساعت کاری 1.3 درصد یا از دست رفتن 36 میلیون فرصت شغلی تمام وقت است و در بدترین سناریو، (با روند کند واکسیناسیون) ساعات کاری از دست رفته در سال 2021 همچنان 4.6 درصد خواهد بود و 130 میلیون فرصت شغلی از دست خواهد رفت.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول