اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اصفهان در ارائه خدمات توانبخشی رتبه اول کشور را دارا است

مدیرکل امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: اصفهان در ارائه خدمات توانبخشی در منزل رتبه اول را در کشور با فاصله زیاد نسبت به استان‌های دیگر دارا است.

اصفهان در ارائه خدمات توانبخشی رتبه اول کشور را دارا است

مصطفی سراج امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه در بخش مراکز شبانه‌روزی، اصفهان رتبه سوم و در ارائه خدمات توانبخشی در منزل رتبه اول را در کشور با فاصله زیاد نسبت به استان‌های دیگر دارا است، اظهار داشت: اصفهان در بخش مراقبت در منزل و حق پرستاری افراد آسیب نخاعی رتبه چهارم را دارد.

مدیرکل امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور افزود: در میانگین پرداخت‌های مستمری نسبت به میانگین کشوری اصفهان رتبه بالا دارد و در برنامه مستمری ۳۰ هزار و ۱۶۸ نفر تحت پوشش دارد که میانگین کشوری ۳.۲ و اصفهان ۳.۹ است.

وی گفت: جمعیت معلول اصفهان ۸۵ هزار نفر است و شهرضا ۳ هزار ۲۹ نفر است که ۳.۵ درصد معلولان استان تحت پوشش شهرضا هستند، از مدیران استانی درخواست داریم یک توزیع متوازن و عادلانه‌ای در شهرستان‌ها داشته باشند، شهرضا که ۳.۵ درصد معلولان استان را دارد، باید ۳۰۵ درصد امکانات را داشته باشد.

سراج با اشاره به اینکه در زمینه مستمری هزار و ۵۹۴ نفر مستمری‌بگیران استان را شهرضا شامل می‌شود، بیان کرد: در نظر داریم حق پرستاری را به حق پرستاری ضایعه نخاعی تبدیل کنیم و حق پرستاری خانواده‌محور به ویژه در خانواده‌های چند معلولی به زودی افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل امور مراکز توانبخشی و مراقبتی کشور ادامه داد: تعرفه خدمات مراقبت در منزل به ازای هر فرد، در سال گذشته حدود ۵۶۰ هزار تومان بود که امسال با افزایش ۲۰ درصدی به ۶۷۲ هزار تومان رسیده است.

وی بیان کرد: تا ابتدای سال۹۷، ۳۲۰ هزار نفر مستمری‌بگیر داشتیم که از دو محل اعتبارات جاری و هدفمندسازی پرداخت می‌شد، ۵۰۰ هزار نفر هم در این دو سال اضافه شدند و از سال گذشته با بعد خانوار پرداخت می‌شود.

سراج خاطرنشان کرد: به جای ساخت مراکز چند هکتاری به سمت کوچک‌سازی مراکز شبانه‌روزی رفته‌ایم، در شهرضا هم نباید مراکز بزرگ ایجاد کنیم چون در شرایط بحران مدیریت آن بسیار سخت است، باید خانه‌های حمایتی ایجاد کرد و در این راستا آماده همکاری هستیم.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول