اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

لزوم بازآفرینی شهر تهران به دلیل شرایط کرونا/تأثیر کووید ۱۹ بر پروژه‌های شهری

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تأثیر پاندمی کرونا بر پروژه‌های شهری گفت: باید از فضایی که کرونا ایجاد کرده در جهت بازآفرینی شهر استفاده کنیم.

لزوم بازآفرینی شهر تهران به دلیل شرایط کرونا/تأثیر کووید ۱۹ بر پروژه‌های شهری

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران امروز در آئین اهدای جایزه خشت طلایی اظهار داشت: امسال پنجمین دوره جایزه خشت طلایی با حضور بسیاری از شرکت‌کنندگان ملی و بین‌المللی برگزار شد و موضوع جایزه اقدامات محلی، شهرسالم و تأثیرات جهانی است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع پاندمی کرونا اظهار داشت: حدود 400 روز است که کرونا که محصول یک اشتباه یا یک اقدام محلی بوده جهان را درگیر کرده و پس از پایان جنگ جهانی دوم تا کنون رخدادی با این میزان فراگیری در زندگی همه انسان‌های جهان دیده نشده است.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: در کنار ابعاد منفی کرونا این ویروس ویژگی‌های مثبتی هم داشته از جمله اینکه کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی را سبب شده است.

هاشمی بیان داشت: از طرفی نیز کرونا انسان‌های درگیر و سراسیمه را مجبور به نشستن و بازنگری کرده و جهان پساکرونا و جهان قبل از کرونا متفاوت است. بنابراین تأثیرات این پاندمی نیز در حوزه مدیریت شهری و پروژه‌های شهری نیز باید مدنظر باشد.

وی تصریح کرد: باید بتوانیم از فضایی که کرونا با کاهش ترددها ایجاد کرده فرصت با خانواده بودن را افزایش دهیم و از طرفی سیستم حمل و نقل عمومی، فروشگاه‌ها و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی را منطبق با شرایط جدید سازیم.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: شهری سالم شهری است که روح و جسم شهروندان آن در آرامش باشد و بازآفرینی چنین محیطی جز با مشارکت شهروندان و حمایت دولتمردان محلی و ملی امکانپذیر نیست که رخداد جایزه خشت طلایی فضا را برای اشتراک‌ گذاشتن تجربیات موفق فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول