اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

وقتی سواره از پیاده بی‌خبر است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر زنجان گفت: شاید برای مدیران شهرداری نبود اتوبوس مشکلی نباشد ولی مردم مشکل دارند، و باید از الهیه به این طرف شهر بیایند که سواره از پیاده بی‌خبر است.

وقتی سواره از پیاده بی‌خبر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه شورای شهر زنجان با بررسی لوایح رسیده و طرح موضوعاتی درباره المان 15 خرداد و بودجه سازمان‌های تابعه شهرداری و همچنین بررسی تعرفه عوارض برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه شورا وارد بررسی تعرفه عوارض سال آینده شده است، گفت: موضوع دیگر بودجه سال آینده است که در این باره ما سیاست کلان داریم.

عباس راشاد گفت: نخستین موضوع این است که سال آینده باید پروژه تمام شده و تحویل شهرداری شود.

وی با بیان اینکه موضوع مهم دیگر این است که با پیگیری انجام شده شهرداری وارد همکاری با قرارگاه خاتم خواهد شد، گفت: ما هر روز پیگیر این موضوع هستم و موضوع دیگر پارک هاشم نژاد است که در کنار بیسیم ساخته خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه داکت اختصاصی شهرداری با همکاری شرکت ایرانسل ایجاد شده است، گفت:  با این کار تابلوی هوشمند ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به مباحث مطرح شده درباره المان 15 خرداد و اینکه این طرح مصوبه ندارد، گفت: 30 آذر ماه یک میلیارد و 600 میلیون تومان را خود فرمانداری مصوب کرده است، یعنی یک ماه قبل این اتفاق افتاده است.

وی افزود: موضوع دیگر اینکه اگر کمیته تطبیق مصوبه را رد کرده از حوزه اختیارات وی خارج شده و به استانداری می‌رود.

ایجاد باند اختصاصی برای شهرداری

وی با اشاره به اینکه شبکه خدمت رسانی این فیبر نوری بسیار گسترده است، گفت: ما تلاش داریم که از این شبکه فیبر نوری استفاده کنیم که در قالب آن باند اختصاصی شهرداری از 100گیگ به 100 مگ افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه بحث درختکاری مثمر نیز از دیگر تاکیدات بوده است، گفت: وجود درختان یک فرصت است که باید از آن استفاده شود و باید در شهر مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه نیز نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز با اشاره به سیاست‌های کلان شهرداری درباره بودجه گفت: نباید بودجه شهرداری متکی به عوارض باشد و اگر اینطور باشد فشار مستقیم به مردم وارد می‌شود.

رزاق محمدی با اشاره به اینکه موضوع بعدی بحث تعرفه نیز باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: امیدواریم درآمدی هم که هست توجه خاصی به آن شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان همچنین به پروژه‌های پادگان و سبزه میدان اشاره کرد و گفت: امیدواریم این پروژه‌ها در بازه  مناسب تحویل شهروندان شود.

وی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر زنجان، مشکل مصوباتی در این زمینه نداشت و تنها مشکل این پروژه کمبود اعتبار است.

محمدی بر ضرورت حل مشکلات کارخانجات سرب و روی زنجان تاکید کرد و گفت: باید برنامه‌ای برای کاهش آلودگی سرب و روی داشت.

30 دستگاه اتوبوس شهرداری زمین‌گیر شده است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر زنجان نیز در این جلسه گفت: ناوگان عمومی شهر زنجان در هشت ماه گذشته از سال‌جاری با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود و با وجود موجود بودن ۳۰ دستگاه ناوگان عمومی در پارکینگ، خدمات لازم به شهروندان داده نمی‌شود.

منصور مرادلو با بیان اینکه تردد برای شهروندان به دلیل کمبود ناوگان عمومی با مشکل مواجه شده است، بیان داشت: مسوولان باید به فکر حل مشکلات شهروندان در این زمینه باشند.

وی گفت: شاید برای مدیران شهرداری نبود اتوبوس مشکلی نباشد ولی مردم مشکل دارند و باید از الهیه به این طرف شهر بیایند تا ببینند که سواره از پیاده بی‌خبر است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر زنجان همچنین ضمن تقدیر از بازسازی کانال شبنم گفت: اگر شهروندی در آن بیافتد چه خواهد شد، چرا شهرداری کاری نمی‌کند، پس چرا سازمان عمران فقط حقوق می‌گیرد.

وی بیان کرد: یک موضوع دیگر بحث لباس کارگران است و تحویل نشده است و امروز که هفتم بهمن است، فقط برای 20 نفر لباس خریداری شده و آنهم تحویل داده نشده است.

مرادلو تصریح کرد: بنده به تأکید و صراحت می‌گویم، لباس سال آینده کارگران شهرداری باید در فروردین ماه تحویل شود و هیچ قصوری در این رابطه پذیرفتنی نیست.

زباله راشا کاسپین اندازه یک سوم زباله کل شهر است

شهردار زنجان نیز در این جلسه ضمن تأکید بر تعیین تکلیف تعرفه‌های عوارض شهرداری گفت: تعرفه‌های عوارض شهرداری باید در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر و به کمیته تطبیق فرمانداری ارسال شود که باید برای تصویب آن این طرح هر چه زودتر به فرمانداری ارائه شود.

حبیب یگانه با اشاره به برگزاری 30 جلسه برای بررسی لایحه بودجه شهرداری گفت: برای حل مشکلات شهرداری که در حال حاضر با دلار ۱۱ هزار تومانی خدمات ارائه می‌دهد، باید تعرفه‌های عوارض جدید به تصویب برسد.

وی در ادامه از فعال‌سازی کمیته دهه فجر شهرداری زنجان خبر داد و گفت: فردا جلسه‌ای با شورای هماهنگی تبیلغات اسلامی زنجان برای اجرای برنامه‌ها برگزار می‌شود و امیدواریم امسال با استفاده از ظرفیت فضای مجازی دهه فجر باشکوهی داشته باشیم.

شهردار زنجان در ادامه با گلایه از عدم پرداخت حق زباله از سوی دستگاه‌های متولی، بیان داشت: حق زباله و پسماند معمولا بیشتر از ۲۵ درصد پرداخت نمی‌شود.

وی با اشاره به مشکلات راشا کاپسین برای شهر زنجان، ادامه داد: هر هفته برای دریافت حق و حقوق شهرداری به این واحد مراجعه می‌شود اما هنوز مبلغی به شهرداری از قبل این موضوع پرداخت نشده است.

شهردار زنجان با اشاره به تخلیه ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن زباله در محل دفع زباله مهتر از سوی شهرداری، افزود: به اندازه یک سوم زباله شهر، کارخانه راشا کاپسین زباله در این محل تخلیه می‌کند در حالی که حق و حقوق شهرداری را پرداخت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ضروری است سایت‌ ویژه‌ای برای دفع زباله‌های این کارخانه تعریف شود، گفت: در حال حاضر جاده اختصاصی مهتر به دلیل مراجعه بیش از حد ماشین‌آلات تخلیه زباله راشا کاپسین با مشکل مواجه شده و نیازمند یک میلیارد تومان هزینه است.

یگانه همچنین از تقدیم لوایح پروژه‌های پادگان و سبزه میدان خبرداد و گفت: کارها در حال پیگیری است تا این دو پروژه در بازه زمانی تعریف شده به بهره‌برداری برسد.

شهردار زنجان در ادامه به مباحث پیش آمده درباره مشکلات آتش‌نشانان و کمبود بودجه این سازمان اشاره کرد و افزود: ما نیز در شهرداری دنبال حل مشکلات آتش‌نشانان هستیم و انتظار داریم اعضا وقتی با این قشر دیدار دارند، از ما نیز دعوت کنند که مشکلاتشان را بدانیم.

وی در خطاب به یکی از اعضای شورا گفت: چرا طوری رفتار می‌کنید، گویی کسی به غیر از شما به فکر آتش‌نشانان و کارگران نیست، در حالی که ما نیز به اندازه کافی نگران آنها هستیم.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول