اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه ترکیه را به تعویق انداخت

یک مقام اتحادیه اروپا از تعویق تحریم ترکیه به دلیل شروع مجدد مذاکرات رفع اختلاف با یونان خبر داد.

اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه ترکیه را به تعویق انداخت

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال ازسرگیری مذاکرات ترکیه با یونان از روز دوشنبه، منابع خبری از تعویق تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ترکیه خبر دادند.

خبرنگار وبگاه «میدل ایست آی» سه شنبه بعد از ظهر به وقت تهران در این زمینه در توییتی نوشت که اتحادیه اروپا به دلیل مذاکرات مثبت ترکیه با یونان، تحریم علیه آنکارا را به تعویق انداخت.

 یک مقام اتحادیه اروپا در این باره گفت: «حفظ این حرکت مثبت تا مارس  هنگامی که "جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گزارش درباره ترکیه را به شورای اروپا ارائه می‌دهد، مهم است.»

منابع دیپلماتیک روز دوشنبه گفتند که ترکیه و یونان پس از ماه‌ها تنش در شرق مدیترانه، گفت‌وگوها با هدف رفع اختلاف‌های طولانی مدت را از روز دوشنبه از سرگرفته‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» هر دو کشور قبل از گفت‌وگوها نسبت به مفید بودن نشست روز دوشنبه  ابراز خوشبینی کرده اند. این دو کشور همسایه که هر دو عضو ناتو هستند، در 60 دور مذاکرات از سال 2002 تا 2016 پیشرفت کمی داشتند.

بر اساس این گزارش، آنکارا و آتن در این ماه توافق کردند که مذاکرات را در «استانبول » از سربگیرند. «کریاکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان هفته گذشته گفت یونان با خوش بینی اما نه «ساده لوحی» به مذاکرات نزدیک می‌شود. «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز ابراز امیدواری کرده که از سرگیری مذاکرات نوید دوره جدیدی را بدهد.

این در حالی است که نیروی هوایی یونان  قصد دارد در اقدامی که نگرانی ترکیه همسایه خود را به همراه خواهد داشت به جدیدترین جنگنده‌های «رافائل» ساخت فرانسه مجهز شود.  «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه دوشنبه در نشست خبری به همراه همتای یونانی خود گفت که فرانسه، یونان را به جنگنده‌های رافائل مجهز خواهد کرد. این اقدام منجر به تقویت نیروهای مسلح یونان در بحبوحه تنش این کشور با ترکیه منجر می‌شود. (جزئیات بیشتر)

 انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول