اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تصویب شد + جزئیات

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از تصویب اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تصویب شد + جزئیات

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس از تصویب اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و اظهار کرد: تصویب این اساسنامه، یک گام بسیار جلو برای کودکان این سرزمین است و از امروز کشورمان سوار قطار واقعی رشد و پیشرفت کودک بر اساس الگوی اسلامی ـ ایرانی شد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین سنین شکل‌گیری شخصیت کودکان در دوره کودکی است و تصویب اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، اتفاق بسیار ارزشمندی است.

حکیم‌زاده با بیان اینکه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به عنوان سازمان مستقل در تراز معاونت وزیر آموزش و پرورش است، افزود: این سازمان تربیت یکپارچه کودکان زیر 6 سال یعنی تمام امور برنامه‌ریزی، هدایت، مدیریت، صدور مجوز و ارزیابی ارائه خدمات تعلیم و تربیت و آموزش کودکان زیر 6 سال را به صورت متمرکز بر عهده دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع تعلیم و تربیت دوره کودکی، سعی شده است در اساسنامه، ارکان و هیأت امنا به شکلی دیده شود که بتواند وظایف محوله را انجام دهد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: اهدافی برای این سازمان در نظر گرفته شده است که بر اساس آن، شرح وظایفی پیش‌بینی شده است و خوشبختانه امروز در جلسه شورای عالی انقلاب با حضور رئیس‌جمهور به صورت نهایی تصویب شد. 

وی با بیان اینکه این اساسنامه در جلسات متعدد مورد کارشناسی قرار گرفت، افزود: بحث به رسمیت شناختن حقوق و تکالیف تربیتی والدین و تأکید بر محیط خانواده به عنوان بستر اصلی تربیت به عنوان اصول حاکم بر این سازمان در نظر گرفته شده است و در واقع مبتنی بودن تعلیم و تربیت دوره کودکی بر یافته‌های علمی ـ پژوهی و آموزه‌های تعلیم و تربیت اسلامی، بحث عدالت محوری و فراهم کردن زمینه دسترسی عادلانه به فرصت‌های تربیتی برای همه کودکان جزو اصولی هستند که در اساسنامه مورد توجه قرار گرفتند.

حکیم زاده تصریح کرد: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، اهداف چندگانه‌ای دارد که شامل ساماندهی و مدیریت یکپارچه امور تعلیم و تربیت دوره کودکی و توسعه کمی و کیفی آن، ارتقای شاخص‌های تربیتی، توانمندسازی و حمایت از خانواده‌ و نهادهای فعال در حوزه کودک، مهدهای کودک و پیش‌دبستان و سایر مراکز نگهدای و آموزش کودکان زیر 6 سال مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی و تأمین عدالت جهت دسترسی به تعلیم و تربیت با کیفیت دوره کودکی با تأکید بر کودکان و خانواده‌های دارای نیاز ویژه و مناطق محروم است. 

وی ادامه داد: برای این اهداف، وظایفی پیش‌بینی شده است که توسط ارکان سازمان شامل هیأت امنا، رئیس سازمان و سایر بخش‌ها، پیگیری خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در این سازمان، تعلیم و تربیت کودکان زیر 6 سال به صورت یکپارچه در نظر گرفته شده است که شامل مهدهای‌کودک، مراکز پیش‌دبستانی و تمام مراکزی که تحت هر عنوانی به بحث تعلیم و تربیت کودکان می‌پردازند، است و از این به بعد همه این مراکز باید زیر نظر این سازمان و مقرراتی که در آیین‌نامه بعدی تصویب می‌شود، فعالیت خود را تطبیق دهند.

به گزارش فارس، بر اساس اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، از آغاز ۴ سالگی کودک تا ورود به دبستان یک دوره یک ساله مهد کودک و دو ساله پیش دبستانی پیش بینی شده که راهبری، هدایت، نظارت و برنامه ریزی تأمین محتوای مناسب برای این دوره سه ساله بر عهده آموزش و پرورش خواهد بود.

همچنین تعدادی از مخاطبان این خبرگزاری در سامانه فارس من با ثبت سوژه‌ای با عنوان «مهدکودک‌های رها شده را دریابید» خواستار پیگیری هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول