اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بهره‌برداری از مرکز توانمندسازی بانوان در اصفهان/ ابتکار: شورای مرتبط با خشونت علیه زنان تشکیل می‌شود

مرکز توانمندسازی بانو امامی استان اصفهان عصر امروز با حضور معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از مرکز توانمندسازی بانوان در اصفهان/ ابتکار: شورای مرتبط با خشونت علیه زنان تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان معصومه ابتکار عصر امروز در آیین بهره‌برداری از مرکز توانمندسازی بانو امامی استان اصفهان اظهار کرد: در سفر امروز از سازمان فنی و حرفه‌ای بازدید کردیم که طرح مشترک بین سازمان فنی و حرفه‌ای با معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده است که توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را دنبال می‌کند و موضوع آن از آموزش‌ مهارت‌های کلی شروع می‌شود و تا مهارت‌های حرفه‌ای و تخصصی ادامه دارد و سپس بحث تأمین زنجیره ارزش و در نهایت موضوع اتصال به بازار و اشتغال پایدار را در برنامه دارد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: در موضوع بازاریابی دیجیتال، شبکه‌سازی بازاریابی دیجیتال را داریم که با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در بسیاری از نقاط کشور فعالان عرصه کارآفرینی مراکزی را پیش‌بینی می‌کنند که کالاها و خدماتی که زنان تولید می‌کنند را عرضه کنند همچنین در حال رایزنی هستیم که هم زنان روستایی و هم زنان شهری بتوانند محصولات تولیدی خود را عرضه، و تبادلات خود را از طریق این مراکز و فضای مجازی انجام دهند.

ابتکار با اشاره به اینکه استان اصفهان همچون ۳۱ استان کشور سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده دارد، گفت: این سند بر اساس وضعیت استان اصفهان مطالعه شده است و مشکلات، آسیب‌ها، حقوق زنان در آن سند تدوین شده است و دستگاه‌های مختلف در ارتباط با مسؤولیت‌هایی که دارند در این سند تقسیم کار شده‌اند که سازمان بهزیستی و سازمان اورژانس اجتماعی یکی از مراکز اصلی هستند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری عنوان کرد: قانون حمایت از اطفال و نوجوانان نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند که در مورد تمام افراد زیر ۱۸ سال در مسائلی مانند کودک همسری بسیار خوب می‌شود اقدام کرد.

وی با تأکید بر اینکه در ارتباط با موضوع خشونت‌ها در دولت لایحه حفظ کرامت و حمایت از امنیت زنان را تصویب کردیم، گفت: این لایحه تمام ابعاد خشونت را از جمله خشونت خانگی و خشونتی که در جامعه علیه زنان شکل می‌گیرد را پیش‌بینی کرده است.

ابتکار با اشاره به اینکه در حال حاضر این لایحه در دست مجلس است و انتظار داریم مجلس در اولین فرصت آن را اجرایی کند ادامه داد: قوه قضائیه در موضوع این لایحه با ما هماهنگ است همچنین قانون تقسیم کار کرده است و دستگاه‌های دولتی را مکلف کرده تا هرکدام نقش خود را در ارتباط با این موضوع ایفا کنند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: در این قانون پیش‌بینی شده است که یک شورای راهبردی در ارتباط با مسائل خشونت علیه زنان تشکیل شود.

وی بیان کرد: طرح‌هایی با وزارت آموزش و پرورش و بهزیستی داریم که موضوع مهارت خوب زیستن را دنبال می‌کند که یکی از این مهارت‌ها، مهارت حل اختلاف است، با کمک آموزش و پرورش طرحی تحت عنوان طرح گفت‌وگوی ملی خانواده داریم که برای دانش آموزان و اولیاء در سطح استان اصفهان هم اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول