اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

بهسازی بافت فرسوده در گرو یافتن محرک‌های توسعه است

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به حجم بالای 1580 هکتاری بافت فرسوده و قیمت املاک، گفت: ایجاد محرک‌های توسعه تنها راه بازسازی بافت است.

بهسازی بافت فرسوده در گرو یافتن محرک‌های توسعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علیرضا خاکی با اشاره به برنامه‌های سازمان بر لزوم توجه به محرک‌های توسعه در بهسازی بافت تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به این گستردگی سطح بافت فرسوده صرفاً با تأمین منابع مستقیم دولتی شهرداری نمی‌توانیم بهسازی در سطح بافت را ایجاد کنیم و باید دنبال محرک‌های توسعه باشیم.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س)  به مساحت۱۵۸۰ هکتاری بافت فرسوده اشاره کرد و افزود: این رقم بدون محاسبه سکونتگاه‌های غیررسمی است و با توجه به قیمت متوسط املاک که متری حداقل ۵ میلیون تومان است، تملک همه این املاک و بازسازی هیچ‌وقت محقق نمی‌شود.

خاکی با بیان اینکه به‌عنوان مدیریت شهری باید ببینیم در محلات چه چیزی به نوسازی کمک می‌کند، تصریح کرد: محور اصلی بهسازی اطراف حرم یک محور به طول ۴ کیلومتر است که از حرم تا چهل اختران کشیده شده است و عمده بناهای تاریخی و مذهبی گردشگر پذیر قم در این محدوده است.

به گفته وی این محور قابلیت حضور زائر یا گردشگری مذهبی که دغدغه اصلی مسافران به قم است را دارد.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) بابیان اینکه حضور زائر در این بافت‌ها به رونق اقتصادی و انگیزه نوسازی کمک می‌کند، تأکید کرد: در بافت‌های دیگر در حال مسئله‌یابی هستیم، در بافتی ممکن است با ایجاد سرانه خدمات یا در بافت دیگری ممکن است با ایجاد اشتغال این انگیزه نوسازی ایجاد شود.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول