اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ نباید باعث تفرقه شود

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و‌ روستا نباید باعث تفرقه شود.

برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ نباید باعث تفرقه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، محمدعلی نبی‌پور عصر امروز در آیین معارفه فرماندار قوچان در سالن اجتماعات شهدای دولت فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: بیش از ۴ دهه از انقلاب اسلامی می‌گذرد و مردم شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را سر دادند که در قانون اساسی متبلور شده است و از اهداف عالی انقلاب نیز به‌شمار می‌آید.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی استکبار و استبدادستیزی را دو محور اصلی انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر فشارهای متعددی توسط دولت مستکبر آمریکا به‌وسیله تحریم‌های سنگین وارد آمده که دلیل اصلی آن همین محور اساسی استکبارستیزی مردم ایران است.

وی یادآور شد: استقلال در شعار مردم به این معنا نبوده که نمی‌خواهیم با کشوری ارتباط برقرار کنیم بلکه می‌خواهیم خودمان سرنوشتمان را مشخص کنیم و در طول ۴۰ سال گذشته هزینه‌های فراوانی داده‌ایم.

نبی‌پور با بیان اینکه مردم همچون سال‌های گذشته در مقابل تحریم‌ها ایستاده و امروز روزنه‌های از بین رفتن تحریم‌ها دیده می‌شود، گفت: «جمهوری اسلامی» همان استبدادستیزی است و مردم در ۴ دهه قبل با نابود کردن یک حکومت منحوس و استبدادی زمینه حضور در انتخابات و صحنه‌های مختلف را به‌وجود آوردند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه هر جا حضور و مشارکت مردم کمرنگ شده است در آنجا شکست ‌خورده‌ایم، افزود: حضور مردم یک مسئله نمادین نیست بلکه مهم این است مردم بتوانند تصمیم‌گیری کرده و در آن انتخاب شریک باشند.

انتخاب رئیس‌جمهور با مشارکت بالا می‌تواند در صحنه‌های بین‌المللی برای ایران مؤثر باشد

وی با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در سال آینده و اهمیت مشارکت مردم در این صحنه، بیان کرد: اگر رئیس‌جمهور در انتخابات آتی با پشتوانه رأی بالای مردم انتخاب شود به‌طور قطع در احقاق حقوق مردم در صحنه‌های بین‌المللی مؤثر است.

نبی‌پور رکن دوم انتخابات پیش رو را مسئله امنیت ملی و بین‌المللی دانست و تصریح کرد: رقابت نیز در انتخابات مهم بوده و وقتی مسئله جمهوری اسلامی مطرح می‌شود یک بحث جریان یا تفکر نیست بلکه بدین معنا بوده که مردم با آگاهی حق شرکت و انتخاب را دارند و تاکنون نیز در انتخاب‌های خود موفق بوده‌اند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با یادآوری اینکه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و‌ روستا نباید باعث تفرقه شود، گفت: اولین اصل در توسعه و پیشرفت مسئله اجماع نخبگان بوده پس هرکس باید نظرات خود را بیان کند و توهین و تخریب در مسیر حرکت کاندیداها قرار نداشته باشد.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد اقتصاد خراسان رضوی به خدمات وابسته است، اظهار کرد: کرونا به اولین حوزه‌ای که آسیب جدی وارد کرده همین حوزه خدمات به‌ویژه گردشگری است که در حال حاضر با مشکلات جدی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

صحبت از چپ و راست جز شکاف در توسعه و تحول نتیجه‌ای نداشته است

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه صحبت از چپ و راست جز شکاف عظیم در سیستم توسعه و تحول نتیجه دیگری نداشته است، گفت: قوچان دارای داشته‌های فراوانی بوده و نباید مردم به‌سختی در معیشت و اقتصاد گرفتار شوند.

علی آذری تصریح کرد: توسعه متوازن و پایدار، بالا بردن کیفیت زندگی و سطح رفاهی به‌ویژه توجه به رفاه مادی و معنوی باید در دستور کار همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.

وی بیان کرد: امروز در حوزه اقتصادی بحران‌های زیادی وجود دارد و باید واقعیت‌ها به مردم گفته شود، باید تحولاتی در حوزه فرهنگی، اقتصادی و اداری صورت بگیرد.

در پایان این مراسم از تلاش‌های هادی رجایی‌نیا فرماندار و عباس رضازاده مقدم سرپرست فرمانداری قوچان تقدیر و تشکر به‌عمل آمده و امین رضا مرآتی که پیش از این در سمت فرماندار شیروان مشغول به فعالیت بوده با حکم عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور به‌عنوان فرماندار جدید قوچان به‌مدت ۴ سال معرفی شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول