اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سرمایه گذاری یک میلیارد یورویی در پروژه های فولاد و نیروگاه بناب

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سپرده گذاران و سرمایه گذاران در بازار سرمایه به بورس به عنوان بازار بلندمدت نگاه کنند.

سرمایه گذاری یک میلیارد یورویی  در پروژه های فولاد و نیروگاه بناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت الاسلام محمد باقری بنابی در جلسه شورای اداری شهرستان بناب با اشاره به اوضاع آشفته و نابسامان بورس طی هفته های گذشته اظهار کرد: 3500 هزار میلیارد تومان نقدینگی از سرمایه گذاری مردم در بورس جمع شده که باید این میزان پول در بخش تولید و عمران و آبادانی بکار گرفته شود.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه از شفافیت بالایی برخوردار است؛ افزود: افرادی که در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند، عجله نکنند و در طولانی مدت ضرر نخواهد کرد و بازار سرمایه برای تعادل و آرامش بیشتر حرکت می کند.

نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یارانه های پرداختی صدمه زیادی به کشور زده است؛ گفت: مجلس یازدهم تصمیم گرفت نسبت به حذف ارز 4200 تومانی اقدام کند و پیش بینی می شود با حذف ارز 4200 تومانی یک هزار و 500 هزار میلیارد تومان عاید شود.

حجت الاسلام باقری بنابی اضافه کرد: قرار بود این مبلغ در جهت تکمیل پروژه های عمرانی، طرح های بهداشتی و حقوق کارمندان و فرهنگیان سوق داده شود ولی به نظر می رسد انحرافاتی در این خصوص در حال رخ دادن است و اینکه بخواهند آن را بصورت نقدی به مردم پرداخت کنند، سم مهلکی است و افزایش نقدینگی را به دنبال دارد.

وی سپس از آغاز سرمایه گذاری یک میلیارد یورویی برای احداث پروژه های فولاد و فاز جدید نیروگاه بناب خبرداد و گفت: مسئولین شهرستان باید حمایت از سرمایه گذاران را در اولویت کاری خود قرار دهند.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به افزایش 200هکتاری برای توسعه شهرک صنعتی بناب، از واگذاری اجرای پروژه کنارگذر شرقی بناب به پیمانکار خبرداد.

حجت الاسلام باقری بنابی تصریح کرد: این پروژه بزودی کلنگ زنی خواهد شد که با اجرای این طرح یکی از آرزوهای دیرینه مردم شهرستان بناب تحقق خواهد یافت و این پروژه با اعتبار اولیه 200 میلیارد تومان آغاز و برای تکمیل آن 400 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/60004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول