اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

سرمازدگی مرکبات فارس، فاجعه‌ای بزرگ است/ لزوم تسریع در پرداخت غرامت باغات و مزارع

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به سرما و کاهش دما در استان فارس، بسیاری از باغ‌های مرکبات که محل درآمد مردم بوده و با تلاش زیادی احداث شده‌اند، دچار خسارت شد که این روند فاجعه‌ای بزرگ است.

سرمازدگی مرکبات فارس، فاجعه‌ای بزرگ است/ لزوم تسریع در پرداخت غرامت باغات و مزارع

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، اسماعیل نجار در سفری که امروز به استان فارس و شهرستان داراب داشت، ضمن بازدید از باغ‌های مرکبات خسارت‌دیده از سرمازدگی، بیان کرد: امیدوارم سازوکاری فراهم کنیم تا بخشی از مشکلاتی که برای مردم از سرمازدگی ایجاد شده است، با کمک استانداری و نمایندگان مجلس شوراری اسلامی کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه در قانون اعتبار صندوق توسعه بیمه محصولات کشاورزی دیده شده و دولت امسال نیز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به آن کمک کرده است، اظهار کرد: به دنبال مذاکره با قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی، از آنها خواسته ایم تا به سرعت غرامت باغ ها و مزارع تحت پوشش بیمه، که خسارت دیده اند را پرداخت کنند.

به گفته وی؛ با کمک دولت از سال گذشته تاکنون ۶ هزار میلیارد تومان استمهال تسهیلات بانکی دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث انجام شده است، از این رو بر اساس بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم امیدواریم بتوانیم اعتبار لازم را از دولت محترم تأمین کنیم و استمهال تسهیلات افراد خسارت دیده از سرمازدگی صورت بگیرد.

نجار با بیان اینکه پیگیری اعتبار لازم برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به منظور جبران بخشی از خسارت ها و احیاء باغ های آسیب دیده در دستور کار است، افزود: ضمن تلاش برای پرداخت کمک‌های بلاعوض به خسارت دیدگان از سرما، از آنجایی که برای پرداخت کمک های بلاعوض یک منبع قانونی نداریم به دنبال این هستیم تا در برنامه هفتم با کمک نمایندگان محترم مجلس، حکمی قانونی را برای این کار بگیریم.

او از پیگیری نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی، استانداری فارس و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی برای انعکاس خسارت های وارده به باغداران و کشاورزان تقدیر کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی، مدیرکل ستاد بحران استانداری فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، نماینده مردم شهرستانهای داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور را در بازدید از باغ های خسارت دیده شهرستان داراب همراهی کردند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول